چرا دلار ۳ هزار و ۵۰۰ تومان گران شد؟!

چرا دلار ۳ هزار و ۵۰۰ تومان گران شد؟!

ظرف دو ماه اخیر قیمت دلار ۳ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است و به تبع افزایش قیمت دلار ما شاهد هستیم قیمت تمام دارایی‌ها مانند طلا، خودرو و بازار سرمایه افزایش پیدا کرده است.

کد خبر : ۹۷۷۳۶
بازدید : ۲۲۹۵

یک کارشناس اقتصادی پیش‌بینی کرد: در ماه‌های آینده نه تنها قیمت مسکن بلکه قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وحید شقاقی شهری اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر وضعیت برجام و اف‌ای تی اف نامشخص است، به انتظارات تورمی دامن زده شده است و اگر دولت سیزدهم نتواند بحث برجام را به یک سرانجامی برساند، این انتظارات تورمی همه بازار‌های دارایی، کالا و خدمات ما را برهم خواهد زد.

وی افزود: در حال حاضر ۳ هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان حجم نقدینگی ما است و رشد نقدینگی روزی ۴۰ درصد است. به این معنا که روزی ۴ هزار میلیارد تومان به اقتصاد پمپاژ نقدینگی صورت می‌گیرد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: ظرف دو ماه اخیر قیمت دلار ۳ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است و به تبع افزایش قیمت دلار ما شاهد هستیم قیمت تمام دارایی‌ها مانند طلا، خودرو و بازار سرمایه افزایش پیدا کرده است و در ماه‌های آینده نه تنها قیمت مسکن بلکه قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: این انتظارات تورمی بسیار مهم است و عمده آن به ابهام بر سر کابینه اقتصادی دولت، ابهام بر سر اف‌ای تی اف، ابهام بر سر مذاکرات برجام و ناآرامی‌هایی که در کشور‌های پیراممونی اتفاق می‌افتد بر می‌گردد.

این کارشناس اقتصادی در ادامه گفت: در حال حاضر هیچ یک از وزرای کابینه اقتصادی دولت سیزدهم به این موضوع اشاره نکردند که چرا آقای طیب نیا و یا دژپسند نتوانست و من چگونه می‌توانم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید