مرگ کرونایی در سیستان‌وبلوچستان صفر شد

مرگ کرونایی در سیستان‌وبلوچستان صفر شد

بعد از اوج‌گیری کرونا در این استان در ماه‌های اخیر، حالا در قله موج پنجم، به دلیل واکسیناسیون گسترده حتی در افراد بالای ۳۵سال وضعیت سیستان و بلوچستان بهتر از بسیاری از نقاط دیگر ایران است.

کد خبر : ۹۷۸۳۶
بازدید : ۲۷۱۶

موج پنجم کرونا در کشور با قدرت درحال تاختن است. روند بستری و مرگ ناشی از کووید- ۱۹در اغلب استان‌ها صعودی و مرگ و میر نیز در حال افزایش است. در همین حال وجود ۳۰۶ شهرستان قرمز کرونایی خود دلیلی بر ادامه این روند صعودی است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از ۲۹ مرداد تا چهارم شهریور ۱۴۰۰ مقارن با هفته ۷۹ اپیدمی در کشور، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در کشور ۲۱۲هزار و ۳۰۹ نفر بوده است. همچنین موارد بستری جدید طی این مدت ۳۳ هزار و ۹۰ نفر بوده و فوتی‌های جدید ۴ هزار و ۴۵۳ نفر بوده است.

بر این اساس کاهش ۹ درصدی در موارد سرپایی مثبت، کاهش کمتر از یک درصد (۷/ ۰درصد) در تعداد بیماران بستری و افزایش ۴/ ۱۰ درصدی در تعداد فوت‌شدگان بیماری را در هفته اخیر نسبت به هفته ماقبل شاهد بوده‌ایم.

افزایش مرگ کرونایی در تهران

به گزارش «ایسنا» در استان تهران نیز در هفته اخیر تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده ۱۰۲۹۹ نفر، تعداد بستری‌های جدید ۳۹۳۶ و تعداد فوتی‌های جدید ۴۴۶ نفر بوده است.

همچنین در این استان در هفته اخیر شاهد افزایش ۵/ ۵ درصدی در موارد سرپایی مثبت، کاهش ۳/ ۸ درصدی در موارد بستری مثبت و افزایش ۵/ ۷ درصدی در تعداد فوت‌شدگان بیماری بوده‌ایم. همچنین در هفته اخیر موارد بستری استان تهران کاهش و موارد فوت افزایش یافته است.

وضعیت دو استان شمالی

درعین حال براساس این گزارش در استان مازندران در هفته اخیر کاهش روند بستری و موارد فوت مشاهده شده است. هر چند استان گیلان به عنوان یکی دیگر از استان‌های شمالی کشور در هفته اخیر با افزایش روند بستری و افزایش بارز موارد فوت روبه‌رو بوده است.

افزایش مرگ در خراسان رضوی

همچنین در استان خراسان رضوی که این روز‌ها در سخت‌ترین شرایط کرونایی قرار دارد شاهد کاهش روند بستری و در مقابل افزایش روند فوت در هفته اخیر بوده‌ایم. در استان خوزستان هم میزان موارد بستری و مرگ در هفته اخیر افزایش داشته است.

آمار مرگ در سیستان‌وبلوچستان

در این بین خبر خوب مربوط به استان سیستان‌و‌بلوچستان است که در شبانه‌روز منتهی به ششم شهریور، فوتی‌های کرونایی در این استان به صفر رسید. به گزارش «ایسنا» بعد از اوج‌گیری کرونا در این استان در ماه‌های اخیر، حالا در قله موج پنجم، به دلیل واکسیناسیون گسترده حتی در افراد بالای ۳۵سال وضعیت این استان بهتر از بسیاری از نقاط دیگر ایران است.

مرگ ۵۸۱ بیمار کرونایی

در همین حال بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۱ بیمار کووید‌-‌۱۹ در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. همچنین ۳۱ هزار و ۵۱۶ بیمار جدید نیز طی شبانه‌روز گذشته شناسایی شدند که سه هزار و ۶۱۴ نفر از آن‌ها کارشان به بستری کشید.

ادامه افزایش مرگ‌ها

در همین ارتباط نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران با بیان اینکه روند بیماری در تهران متاسفانه سینوسی است و کاهشی نداشته‌ایم، گفت: در عین حال تعداد مرگ‌ها کماکان بالاست و همچنان افزایش مرگ‌ها ادامه خواهد داشت.
توکلی در گفتگو با «ایسنا»، درباره روند بیماری کرونا در تهران گفت: روند بیماری در تهران متاسفانه سینوسی است. این روند سینوسی هم به گونه‌ای است که کماکان کاهشی در بیماری نداشته‌ایم.

خطر پیک ششم با لامبدا

وی درباره خطر بروز پیک ششم با موتاسیون لامبدا، گفت: بله کاملا چنین موضوعی محتمل است. زیرا این جهش در اروپا گزارش شده است. از آنجا که مرز‌ها باز است، اگر مسافرت‌ها و انتقال هوایی مسافران وجود داشته باشد، این پیک در کشور ما هم اتفاق می‌افتد.

افزایش بیماران سرپایی در تهران

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران با بیان اینکه در سه روز گذشته تعداد بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده، گفت: بیشترین نگرانی از ورود سوش جدید لامبدا است؛ چراکه مرز‌های ورودی کشور شرایط خوبی ندارد و این سوش مدت زمان بیشتری بیماری ایجاد می‌کند.

میزان واکسن‌های تزریق شده

درهمین حال بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۸ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۴۵ نفر دز اول واکسن کرونا و ۷ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۸۸۱ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۶ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۱۲۶ دز رسید. در حال حاضر ۳۰۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید