طرز تهیه ۳ نوع سس خانگی خوشمزه

طرز تهیه ۳ نوع سس خانگی خوشمزه

سس سالم می‌توانند غلیظ یا رقیق باشند. آن‌ها برای مزه بهتر غذا استفاده می‌شوند. به طور کلی، سس‌ها خاصیت مواد اصلی غذا را بیرون می‌آورند.

کد خبر : ۹۷۸۶۲
بازدید : ۲۷۳۹

سس‌ها برای داشتن غذای لذیذ بهترین گزینه هستند؛ همچنین آن‌ها با خیساندن غذا، خوردن غذا‌های خشک را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کنند. در ادامه طرز تهیه ۳ نوع سس آموزش داده شده است؛ مطمئنا از اضافه کردنشان به رژیم غذایی خود پشیمان نمی‌شوید.

سس‌ها برای داشتن غذای لذیذ بهترین گزینه هستند؛ همچنین آن‌ها با خیساندن غذا، خوردن غذا‌های خشک را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

کلید آن یافتن تازه‌ترین و مغذی‌ترین موادی است که می‌تواند مواد مورد نیاز بدنتان را تامین کند. سس‌های سالم می‌توانند غلیظ یا رقیق باشند. آن‌ها برای مزه بهتر غذا استفاده می‌شوند. به طور کلی، سس‌ها خاصیت مواد اصلی غذا را بیرون می‌آورند.

سس‌ها می‌توانند برای بدن مفید نیز باشند؛ البته در صورتی که سس خانگی باشد و ترکیبات طبیعی داشته باشد. سس‌هایی که از سوپرمارکت تهیه می‌کنید، گزینه خوبی نیستند. (عمدتا به خاطر محتوی نگه دارند و دیگر مواد شیمیایی افزودنی که اثرات مواد اصلی را کم و یا صفر می‌کنند.)
همچنین سس‌های آماده می‌تواند برای سلامتی مضر باشد چراکه حاوی ارزش بالای کالری است بویژه سس‌هایی که با تخم مرغ تهیه شده‌اند مثل مایونز. اگر شما هم مایلید سس خانگی ساده و سالم داشته باشید باید دستور تهیه آن‌ها را بدانید؛ در ادامه طرز تهیه ۳ نوع سس آموزش داده شده است؛ مطمئنا از اضافه کردنشان به رژیم غذایی خود پشیمان نمی‌شوید.
سس قارچ

سس قارچ

مواد لازم برای درست کردن
پیاز یک عدد
قارچ ۲۶۰ گرم
خامه یک پیمانه
روغن مایع به میزان لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سس قارچ

۱- قارچ‌ها و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید. ابتدا قارچ‌ها را در تابه بریزید به مدت ۵ دقیقه تفت دهید.
۲- بعد از گذشت ۵ دقیقه پیاز را هم به آن بیفزایید.
۳- نمک و فلفل را هم به آن اضافه کنید و اجازه دهید مواد بپزد و نرم شود.
۴- بعد از پخت خامه را هم اضافه کنید.
۵- پنج دقیقه دیگر زمان بدهید تا مخلوط به جوش بیاید و مرتب آن را هم بزنید.
۶- وقتی سس به غلظت دلخواه رسید صبر کنید تا خنک شود بعد سرو کنید.
 سس گوجه

سس گوجه‌فرنگی

آب یک پیمانه
رب گوجه‌فرنگی ۳ قاشق غذاخوری (طرز تهیه رب خانگی | فوت کوزه‌گری درست‌کردن رب گوجه‌فرنگی در خانه)
آب لیموترش نصف پیمانه
آرد سفید یک قاشق سوپ خوری

طرز تهیه سس گوجه‌فرنگی

۱- در قابلمه‌ای مناسب کره را ذوب کنید. بعد رب گوجه‌فرنگی، آرد، نمک و فلفل را بریزید و تفت دهید تا رب گوجه‌فرنگی رنگ زیبایی پیدا کند و بوی خامی آرد هم از بین برود.

۲- آب را هم اضافه کنید تا مواد به جوش بیاید. سپس آن را هم بزنید؛ وقتی به غلظت مناسب رسید، نوبت اضافه کردن آب‌لیمو است. چند دقیقه دیگر روی شعله قرار دهید و صبر کنید تا خنک شود، بعد آن را در ظرف مناسبی بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

 سس خردل
سس خردل

سس خردل همیشه ما را یاد غذا‌های فست‌فودی مثل هات‌داگ می‌اندازد. سس تندی که غذا را چند برابر برای ما لذیذ می‌کند و در انواع برند هم می‌توانیم آن را پیدا و تهیه کنیم، اما نکته جالب این است که این سس را می‌توانیم در خانه هم درست و تمام ویتامین‌ها و مواد مغذی‌اش را حفظ کنیم.
خردل زرد، چاشنی معروفی است که معمولا در هات داگ و همبرگر به کار می‌رود. به غیر از سس خردل، دانه‌های خردل زرد و سبز در آشپزخانه کاربرد‌های زیادی دارند. خردل زرد ذاتا همه فن حریف است که به صورت سس یا روغن، دانه و یا به شکل پودری در دسترس است و فواید شگفت‌انگیزی برای سلامتی دارد.

خردل، منبع خوبی از پروتئین، فیبر، ویتامین C و بسیاری از ویتامین‌های B کمپلکس است. خردل، غنی از مواد معدنی، چون پتاسیم، فسفر، کلسیم و منیزیم است که برای سلامتی اهمیت زیادی دارند. اگر تصادفا سموم مضری را ببلعید می‌توانید از آن برای تحریک به تهوع استفاده کنید.

خردل زرد، درمانی ساده، اما موثر برای برطرف کردن بوی بد دهان. بوی تند سس خردل می‌تواند بوی بد دهان را پوشش بدهد. یک قاشق چای‌خوری سس خردل زرد را در دهان بگذارید و یک دقیقه آن را در دهان بچرخانید و سپس تف کنید.
بعد یک قاشق چای‌خوری سس خردل بخورید و در نهایت دهان‌تان را کاملا با آب بشویید. هر وقت لازم بود از این راهکار استفاده کنید.

اما سس خردل همیشه ما را یاد غذا‌های فست‌فودی مثل هات‌داگ می‌اندازد. سس تندی که غذا را چند برابر برای ما لذیذ می‌کند و در انواع برند هم می‌توانیم آن را پیدا و تهیه کنیم، اما نکته جالب این است که این سس را می‌توانیم در خانه هم درست و تمام ویتامین‌ها و مواد مغذی‌اش را حفظ کنیم.

روش اول

مواد لازم برای سس خردل با سرکه

دانه خردل سفید: ۱ قاشق سوپ‌خوری
سرکه: ۱ قاشق چای‌خوری
آب سرد: ۱ قاشق چای‌خوری
شکر: ۱ قاشق چای‌خوری
فلفل: به مقدار نیاز

مراحل درست کردن سس خردل

۱. برای تهیه یک قاشق سوپ‌خوری سس خردل، همه مواد را داخل میکسر بریزید و باهم مخلوط کنید.

۲. اجازه دهید این ترکیب حداقل ۱۵ دقیقه بماند تا سس طعم یکنواخت و دلپذیری بگیرد.

طرز تهیه سس خردل خانگی | با دو روش ساده در خانه سس خردل درست کنید

نکته: اگر به سس خردل تند علاقمند هستید از فلفل قرمز در این ترکیب استفاده کنید.

روش دوم

مواد لازم برای سس خردل با خامه

پودر خردل: ۲ ق سوپ‌خوری
خامه: ۴ ق سوپ‌خوری
آبلیمو: ۱/۴ پیمانه
فلفل سیاه: نصف ق چای‌خوری
نمک: ۱/۴ ق چای‌خوری

طرز تهیه سس خردل

۱. برای تهیه سس خردل با خامه ابتدا پودر خردل، آبلیمو، نمک و فلفل سیاه را باهم خوب مخلوط کنید.

۲. در نهایت خامه را با مواد ترکیب کرده و مواد را هم بزنید تا کاملا یک‌دست شود.

۳. بهتر است سس خردل با خامه را هم‌زمان با تهیه غذای اصلی تهیه کرده و نهایتا تا ۳ روز داخل ظرف در بسته و در یخچال نگه دارید.

منابع: خراسان، نمناک
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید