سریال در کنار پروانه ها؛ بازیگران و داستان سریال

سریال در کنار پروانه ها؛ بازیگران و داستان سریال

مجموعه تلویزیونی در کنار پروانه‌ها، درامی خانوادگی با پس‌زمینه‌های مذهبی است. پروانه معصومی، برزو ارجمند، محمود جعفری، شهین تسلیمی، مهران رجبی، بیتا سحرخیز و سامرند معروفی از جمله بازیگران اصلی این سریال هستند.

کد خبر : ۹۷۸۶۳
بازدید : ۲۶۴۱۷
فرادید | سریال «در کنار پروانه‌ها»، به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی بهروز مفید از ۶ شهریور روانه آنتن شبکه دو سیما شده و تاکنون دو قسمت از آن پخش شده است.

به گزارش فرادید؛ سریال ۳۰ قسمتی در کنار پروانه ها، هرشب ساعت هر شب ساعت ۲۱:۱۵ از شبکه دو سیما منتشر می‌شود و در ساعات ۲:۲۰ بامداد، ۸:۵۰ صبح و ۱۶:۲۰ بعد از ظهر هم تکرار و بازپخش آن است.

طبق اعلام روابط عمومی شبکه دو، تصویربرداری این سریال همچنان ادامه داشته و این روز‌ها عوامل مجموعه در کنار پروانه‌ها در تهران مشغول به کار هستند. پس از اتمام مراحل برای ضبط دیگر سکانس‌های سریال به لاهیجان می‌روند.

تدوین و ساخت موسیقی در کنار پروانه‌ها هم همزمان با پخش آن درحال انجام است.
خوانندگی تیتراژ سریال هم برعهده احسان خواجه امیری است.

تیزر سریال درکنار پروانه‌ها


داستان سریال درکنار پروانه‌ها


مجموعه تلویزیونی در کنار پروانه‌ها، درامی خانوادگی با پس‌زمینه‌های مذهبی است.
علی حمیدنژاد و سیدحسن حسینی، نویسندگان این سریال هستند و سرپرستی نویسندگان هم برعهده امیرمحمد عبدی است

تهیه کننده سریال، درباره داستان درکنار پرونه ها، گفته است: «این سریال ۳۰ قسمتی درباره جوانی است که به دلیل مشکلاتی که پی در پی در زندگی اش پیش می‌آید امیدش را از دست می‌دهد، اما در ادامه اتفاقاتی برایش می‌افتد که باعث تحولش می‌شود و به بلوغ می‌رسد.»

او می‌گوید که فضای کلی داستان این سریال محوریت قرآنی دارد و بَعد محور محرمی. سریال با خوابی که گویای یکی از آیه‌های قرآن است آغاز می‌شود و تا پایان همان آیه است که راز داستان را باز می‌کند.

به گفته مفید، سریال در کنار پروانه‌ها به طور مستقیم به فضای محرم نمی‌پردازد و بیشتر جنبه معنوی این ماه را مدنظر دارد.

در خلاصه‌ای که از داستان سریال ارائه شده، آمده است: «مشکلات پی در پی در زندگی از «رهی» که از بیماری حاد قلبی در رنج است، جوانی ناامید ساخته است. او برای نجات تنها دلخوشی‌اش که خواهرش است طعمه نقشه‌ای می‌شود.»

سریال در کنار پروانه ها روانه شبکه دو سیما شد؛ بازیگران و داستان سریال
بازیگران و عوامل سریال

پروانه معصومی، برزو ارجمند، محمود جعفری، شهین تسلیمی، مهران رجبی، خسرو شهراز، کاوه سماک‌باشی، مجید پتکی، وحید رحیمیان، الناز اسماعیلی، محمدعلی صادق‌حسنی، دانیال محمودنیا، فرناز زوفا، علی مجلسی، مهرداد بخشی، بیتا سحرخیز، نگار عابدی، نسرین بابایی و سامرند معروفی از جمله بازیگران سریال درکنار پروانه‌ها هستند.

درگیر عوامل سریال هم شامل تهیه‌کننده: بهروز مفید، کارگردان: داریوش یاری، سرپرست نویسندگان: امیرمحمد عبدی، نویسندگان: علی حمیدنژاد و سید حسن حسینی و سعید عبدی، دستیار یک کارگردان: رضا لشکری، مدیر برنامه‌ریزی: پوریا کریمی، مدیر فیلمبرداری: حسین ناظریان، مدیر صدابرداری: محمدرضا مرتضایی، مدیر تولید: حسین باقریان، مدیر تدارکات: مسعود مهدوی.

منشی صحنه: ایلار تقوی، عکاس: فرزاد اسدیان، مدیر امورمالی: فریبا قشلاقی، طراح چهره پردازی: آرمین اسماعیلی، طراح صحنه: سعید آهنگرانی، طراح لباس: سعید اهنگرانی، آرتا علوی، دستیاران تولید: ایمان پناهی راد، امین سبحانی‌نیا، محمدرضا موحدی، دستیار یک تصویر: سامان فطرت، دستیار صدا: عرفان قوامی، مجریان گریم: پریسا نیک‌خصلت، بهنام نوروزی، مریم هارونی، مدیر صحنه: علی مرتضوی، دستیاران تدارکات: هادی رمضان نظری، رامین جنگی و روابط عمومی: سپیده کامرانی‌فر می‌شود.


بیوگرافی بازیگران سریال در کنار پروانه‌ها

سریال در کنار پروانه ها روانه شبکه دو سیما شد؛ بازیگران و داستان سریال

پروانه معصومی


سکینه کبودرآهنگی که با نام پروانه معصومی وارد دنیای بازیگری شده، متولد ۱۱ اسفند سال ۱۳۲۳ در شهر تهران است.

او از دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه ملی ایران فارغ التحصیل شد و پس از مدتی برای ادامه تحصیل راهی آلمان شد.

او سال‌های قبل از انقلاب و در سال ۱۳۵۰ بازیگری را تجربه کرد و در فیلم بیتا نقشی کوتاه را ایفا کرد. پس از این فیلم هم نقش اول زن در فیلم رگبار ساخته بهرام بیضایی را ایفا نمود.

پروانه معصومی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم گل‌های داوودی از سومین جشنواره فیلم فجر شده است.

همچنین برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم جهیزیه برای رباب از ششمین جشنواره فیلم فجر شد.

سریال در کنار پروانه ها روانه شبکه دو سیما شد؛ بازیگران و داستان سریال
برزو ارجمند

برزو ارجمند متولد ۷ فروردین سال ۱۳۵۴ در محله احمدآباد مشهد است. او فارغ التحصیل رشته بازیگرانی و کارگردانی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران و در مقطع کارشناسی است.

برزو پسر انوشیروان ارجمند، برادر بهار ارجمند و برادرزاده داریوش ارجمند بازیگر است.

او برای بازی در سریال‌های مشق عشق و یک وجب خاک جایزه بهترین بازیگری را از شبکه‌های جام جم و سه اخذ نمود.

سریال در کنار پروانه ها روانه شبکه دو سیما شد؛ بازیگران و داستان سریال
محمود جعفری

محمود جعفری سال ۱۳۳۲ در تهران، متولد شد. او فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی است.

آغاز بازیگری جعفری به سال ۱۳۵۰ برمیگردد. او بازیگری را به عنوان یکی از مؤسسان گروه تئاتر کوچ آغاز کرد و بازیگری در سینما را از سال ۱۳۵۲ با فیلم «قیامت» به کارگردانی «هوشنگ حسامی» شروع کرد.

محمود جعفری علاوه بر بازیگرای، کارگردانی هم انجام داده است. کارگردانی سریال «آرزوی پر دردسر» به نویسندگی فرهاد توحیدی در سال ۱۳۷۴، برعهده جعفری بود.

سریال در کنار پروانه ها روانه شبکه دو سیما شد؛ بازیگران و داستان سریال
مهران رجبی

مهران رجبی ۱۲ دی سال ۱۳۴۰در کرج، متولد شد. او دارای مدرک کارشناسی رشته گرافیک از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد گرافیک در دانشگاه تربیت مدرس است.

رضا میرکریمی که همکلاس او در دانشگاه بود، استعداد رجبی را در زمینه بازیگری کشف کرد و او را وارد عرصه بازیگری کرد.

به این ترتیب اولین تجربه حضور او در مقابل دوربین، سال ۱۳۷۶ و در مجموعه تلویزیونی «بچه‌های مدرسه همت» رقم خورد.

در سال ۱۳۷۸ هم با بازی در فیلم سینمایی کودک و سرباز به کارگردانی رضا میرکریمی نخستین کار سینمایی اش را در کارنامه بازیگری اش ثبت کرد.

سریال در کنار پروانه ها روانه شبکه دو سیما شد؛ بازیگران و داستان سریال
کاوه سماک باشی

کاوه سماک باشی متولد ۲۷ فروردین سال ۱۳۵۹ است. او فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک است.

او با بازی در سریال عملیات ۱۲۵ در میان مردم شناخته شد. معما و میکائیل، دیگر کار‌های تلویزیونی است که سماک باشی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخت.

سریال در کنار پروانه ها روانه شبکه دو سیما شد؛ بازیگران و داستان سریال
شهین تسلیمی

شهین تسلیمی متولد ١٩ شهریور ١٣٣۴ در خشکرود است. او دارای مدرک تحصیلی دیبلم است و در جوانی تئاتر بازی کرده.

اولین حضور تسلیمی مقابل دوربین، به سریال باغ مظفر بر می‌گردد. الیزابت امینی وی را برای ایفای نقش در این سریال به مهران مدیری معرفی کرد.

سریال در کنار پروانه ها روانه شبکه دو سیما شد؛ بازیگران و داستان سریال
بیتا سحرخیز

بیتا سحرخیز ۲۱ آبان سال ۱۳۶۱ در تهران متولد شد. او داری مدرک کارشناسی رشته دبیری آموزش ابتدایی از دانشگاه تاکستان است.

سحرخیز فعالیت خود را در عرصه‌ی بازیگری از سال ۱۳۸۵ آغاز کرد. او در سریال‌های راه بی‌پایان، ترانه مادری، نون ریحون و... به ایفای نقش پرداخته است.

سریال در کنار پروانه ها روانه شبکه دو سیما شد؛ بازیگران و داستان سریال
نگار عابدی

نگار عابدی متولد ۱۸ بهمن ۱۳۴٩ در اهواز است. او فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنر و معماری فارغ‌التحصیل بوده و همچنین دانشجوی انصرافی رشته زبان انگلیسی بوده است.

عابدی در کلاس اساتیدی همچون رویا تیموریان و مهتاب نصیرپور دوره‌های بازیگری را گذرانده و وارد عرصه تئاتر شده است. سپس در سال ۱۳۸۷ با فیلم مانا به سینما معرفی شد.

نگار عابدی با سریال نگرانی، به تلویزیون معرفی گردید.

سریال در کنار پروانه ها روانه شبکه دو سیما شد؛ بازیگران و داستان سریال
سامرند معروفی

سامرند معروفی ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ در تهران متولد شد. او بازیگر، دستیار کارگردان و دانش آموخته کارشناسی گرافیک است.

سریال مینو، خانواده دکتر ماهان، پرسه در مه، عقاب صحرا، خماری، چشم‌های بارانی، شانه دوست، پنهان، در میان خاکستر و پرده نشین از جمله آثاری است که این بازیگر در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید