هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۰۹

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۰۹

با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۹ شهریور در اغلب استان‌های کشور جوی پایدار و آرام حاکم خواهد بود.

کد خبر : ۹۷۹۰۲
بازدید : ۱۹۳۷
فرادید | براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی ایران از امروز ۹ شهریور ماه تا اواخر هفته در غالب مناطق کشور جوی پایدار و آرام حاکم خواهد بود.

طی سه روز آینده در ارتفاعات استان‌های هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی در ساعات بعدازظهر رشد ابر و بارش پراکنده و خفیف رخ می‌دهد.

از بعدازظهر جمعه و طی روز شنبه با گذر امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور و نفوذ جریانات شمالی روی سواحل دریای خزر، در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی دو روز آینده در برخی نقاظ شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی با احتمال خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.
به گزارش فرادید به نقل از سازمان هواشناسی ایران، از بعدازظهر جمعه نیز دریای خزر مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه نیز صاف و دربعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با بالاترین دمای ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و کرمان با بیشینه دمای ۳۱ و ۳۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید