اولین محموله داروی قارچ سیاه وارد کشور شد

اولین محموله داروی قارچ سیاه وارد کشور شد

شرکت‌های حمل ونقل به دلیل مشکلات تحریم در ارسال محموله‌های دارویی به ایران کارشکنی می‌کنند، قرار بود تا محموله داروی آمفوتریسین برای درمان قارچ سیاه از ایرلند به دبی و از آنجا به تهران منتقل شود که به دلیل بد عهدی‌ها واردات به تاخیر افتاد.

کد خبر : ۹۷۹۲۴
بازدید : ۲۱۱۹

مدیر کل دارو سازمان غذا و دارو گفت: امروز اولین محموله داروی قارچ سیاه (آمفوتریسین) وارد کشور شد.

سید حیدر محمدی مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره برخی اخبار منتشر شده درباره بی اثری دارو‌های معرفی شده برای درمان قارچ سیاه و حواشی آن در فضای مجازی گفت:

دارو‌هایی مانند کسپوفانجین، وریکونازول، فلوکونازول برای درمان بیماری‌های قارچی توصیه شده است، اما برخی همکاران پزشک برای هر بیماری قارچی آمفوتریسین تجویز می‌کنند و ما درخواست داریم تا پزشکان برای درمان بیماری‌های قارچی مطابق اندیکاسیون عمل و دارو تجویز کنند.

دارو‌های درمان قارچ سیاه اعلام شد

مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره داروی درمان قارچ سیاه اظهار کرد: برای قارچ سیاه داروی آمفوتریسین و پوساکونازول تجویز می‌شود که نمونه داخلی و وارداتی پوساکونازول موجود است و آمفوتریسین به دلیل افزایش مصرف در پیک پنجم کرونا کمبود داشتیم که برای واردات اقدام کردیم.

محمدی از واردات نخستین محموله داروی درمان قارچ سیاه خبر داد و گفت: امروز نخستین محموله آمفوتریسین لیپوزومال برای درمان داروی قارچ سیاه وارد شد و واردات محموله‌های بعدی تا پایان هفته به تدریج انجام می‌شود.

علت تاخیر در واردات داروی درمان قارچ سیاه

مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره علت تاخیر در واردات محموله آمفوتریسین برای درمان قارچ سیاه گفت: قرار بود محموله‌های دارویی جمعه وارد کشور شود، اما شرکت‌های حمل ونقل به دلیل مشکلات تحریم در ارسال محموله‌های دارویی به ایران کارشکنی می‌کنند، قرار بود تا محموله داروی آمفوتریسین برای درمان قارچ سیاه از ایرلند به دبی و از آنجا به تهران منتقل شود که به دلیل بد عهدی‌ها واردات به تاخیر افتاد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید