شرایط وام ۱۰۰ میلیونی خرید خودرو چیست؟

شرایط وام ۱۰۰ میلیونی خرید خودرو چیست؟

حتما اصل مبایعه‌نامه یا قرارداد خرید خودرو یا سند مالکیت خودرو می‌بایست به نام تسهیلات گیرنده باشد و این تسهیلات برای خرید خودرو‌های تولید داخلی که تولید سال جاری یا حداکثر یک سال ماقبل آن باشد، قابل پرداخت است.

کد خبر : ۹۸۰۷۱
بازدید : ۲۶۱۸۲

اگر قصد خرید خودرو دارید، ولی به اندازه کافی پول ندارید، برای شما علاوه بر خرید اقساطی راه دیگری نیز هست؛ وام خرید خودرو در شبکه بانکی. وامی که مبلغ آن از ۱۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان متغیر است و تنها در صورتی به شما پرداخت می‌شود که بخواهید خودرو ایرانی بخرید.

اگر تصمیم دارید که خودروی ایرانی بخرید می‌توانید برای دریافت وام از شبکه بانکی اقدام کنید. حدود مبلغ وام خرید خودرو به جز چند استثنا ۱۵ میلیون تومان است.

آنچه در شرایط تمام بانک‌ها تقریبا یکسان است این است که وام‌گیرنده باید بیش از ۱۸ سال داشته باشد و نباید در سیستم بانکی کل کشور سابقه چک برگشتی یا تسهیلات معوقه داشته باشد. علاوه بر این مثل سایر وام‌ها میزان حقوق دریافتی فرد، ضامن یا ضامنان باید نشان دهد که متقاضی تحت هر شرایطی توان بازپرداخت اقساط تسهیلات را دارد.

یکی از تفاوت‌های اصلی پرداخت وام خودرو توسط بانک‌ها با شرکت‌های لیزینگ و همچنین شرکت‌های خودروساز همین بحث ضامن است. در شرایط فروش اقساطی شرکت‌ها، سند خودرو توسط شرکت فروشنده رهن می‌شود و تا پایان اقساط، در رهن خواهد بود پس معمولاً سختگیری چندانی روی ضامن انجام نمی‌شود.

اما در تسهیلات بانکی معمولاً این اتفاق نمی‌افتد و بانک مثل همیشه صرفاً با احراز صلاحیت دریافت تسهیلات توسط مشتری و احراز صحت خرید خودرو، نسبت به پرداخت اقدام می‌کند. وام خرید خودرو موسسه ملل در قالب طرح آفاق پرداخت می‌شود. اما این موسسه اعلام کرده که مشتریان برای اطلاع و بهره‌مندی از این تسهیلات باید به شعب موسسه اعتباری ملل در سراسر کشور مراجعه کنند.

حتی در سایت این موسسه هم هیچ اطلاعاتی در خصوص وام خرید خودرو عنوان نشده است. حتی اینکه مبلغ وام، سود و بازپرداخت ماهانه آن چقدر است؟ تنها اطلاعاتی که در سایت این موسسه عنوان شده این است که متقاضیان دریافت وام باید به صورت حضوری به شعب این موسسه مالی در سراسر کشور مراجعه کنند.

بانک سامان

امکان دریافت تسهیلات حداکثر به میزان ۱۰۰ میلیون تومان در بانک سامان وجود دارد. مدت بازپرداخت نیز سه ساله و سود آن ۱۸ درصد است. امکان دریافت تسهیلات به پشتوانه سپرده، گواهی سپرده، اوراق مشارکت دولتی و اوراق مشارکت بانک مرکزی نیز در نظر گرفته شده است.

اما حتما اصل مبایعه‌نامه یا قرارداد خرید خودرو یا سند مالکیت خودرو می‌بایست به نام تسهیلات گیرنده باشد و این تسهیلات برای خرید خودرو‌های تولید داخلی که تولید سال جاری یا حداکثر یک سال ماقبل آن باشد، قابل پرداخت است.

ملت

حداقل زمان لازم جهت دریافت وام خودرو بانک ملت مدت یک ماه است و اولویت با کسانیست که یک سال سابقه سپرده داشته باشند. مبلغ وام نیز ۷۰ میلیون تومان و مدت بازپرداخت آن حداکثر ۶۰ ماه است. میزان دریافت وام هم متناسب با درآمد ماهیانه شخص است. اما متقاضی حتما باید حداقل ۱۸ سال تمام باشد.

ملی، سپه، تجارت

بانک ملی به مشتریان خود تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی برای خرید خودرو پرداخت می‌کند. نرخ سود اعلامی این بانک ۱۸ درصد است. نیازی هم به سپرده‌گذاری نیست. مدت‌زمان پرداخت اقساط نیز ۳۶ ماه است و چک در وجه خودروساز صادر می‌شود. شرایط بانک‌های تجارت و سپه نیز مشابه بانک ملی است.

بانک صادرات

شرایط پرداخت تسهیلات خرید خودرو بانک صادرات هم شبیه بانک ملی است با این تفاوت هم صادرات به جای ۱۵ میلیون تومان، ۲۰ میلیون تومان وام اعطا می‌کند.

پست بانک

شرایط پست بانک هم از نظر مبلغ و نرخ سود مثل ملی است، اما برای اخذ تسهیلات خودرو از این بانک باید حتما در آن سپرده‌گذاری کنید و پس از گذشت حدود ۶ ماه می‌توانید وام خودرو بگیرید.

سایر بانک‌های خصوصی

شرایط سایر بانک‌های خصوصی نیز شبیه به بانک‌های دولتی است. از جمله بانک‌های دی، آینده ایران زمین، حکمت ایرانیان، پارسیان، انصار و قوامین که مبلغ وام در همه آن‌ها ۱۵ میلیون تومان است.

البته بانک دی برای پرداخت تسهیلات نیاز به سپرده‌گذاری دارد. بانک انصار نیز تسهیلات خرید خودرو را به‌صورت ۲۴ ماهه پرداخت می‌کند و بانک ایران‌زمین به‌صورت رسمی، سود وام خرید خودرو خود را ۲۲ درصد اعلام کرده است.
منبع: تجارت نیوز
۰
نظرات بینندگان
  • مهدی ارسالی در

    سلام همچین وامی را بانک ملی نمی دهد.
    تنها مبلغ 50 میلیون و نه به عنوان خرید خودرو وام میدهد.

  • ناشناس ارسالی در

    شمابانکی دودستی پول رامی گیریدوقتی طرف نیازبه وام ددارداینقدرسخت گیری نی کنیدتاطرف پشیمان شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید