ماجرای زندان، مرخصی و غیبت مهدی هاشمی

ماجرای زندان، مرخصی و غیبت مهدی هاشمی

پس از بالا گرفتن انتقادها، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد که حکم جلب مهدی هاشمی را صادر کرده است. این مرکز همچنین گفته که هیچگونه مرخصی بی‌وجهی به نامبرده اعطا نشده است و محکوم علیه، طبق قانون برای مدت مشخصی به مرخصی اعزام شده بود، ولی مدتی است در غیبت به سر می‌برد.

کد خبر : ۹۸۱۱۳
بازدید : ۴۵۶۱
فرادید | روز‌های گذشته بود که اعضای کمیسیون اصل ۹۰ به زندان اوین رفتند، تا پرونده جنجالی دوربین‌های مدار بسته بررسی کنند. اما پس از این بازدید سخنگوی کمیسیون اعلام کرد که مهدی هاشمی از اسفند ماه سال گذشته به مرخصی بدون سقف رفته است.

به گزارش فرادید؛ علی خضریان در این رابطه در توئیترش نوشت: «در حاشیه بازدید از زندان اوین مطلع شدم جناب مهدی هاشمی از اسفندماه سال گذشته و بدون تعیین سقف زمانی به مرخصی رفته است؛ از نماینده دادستان علت را جویا شدم و مقرر شد به سرعت رسیدگی و به کمیسیون اصل ۹۰ گزارش شود. عدالت ایجاب می‌کند همه زندانیان از شرایطی برابر بهره‌مند باشند.»

این توئیت سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ بازتاب گسترده‌ای داشت و در اولین قدم با واکنش رییس سازمان زندان‌ها مواجه شد.

البته ‏محمدمهدی حاج محمدی نیز در توئیتر ادعای خضریان را رد کرد.

او نوشت که مهدی هاشمی مرخصی بدون سقف نداشته، بلکه غیبت کرده است. چندی قبل هم، غیبت ایشان از طرف زندان، به دادستانی اعلام شد. او الان در زندان اوین است.
مهدی هاشمی رفسنجانی ۲۱ خرداد سال ۹۴، به جرم‌های اختلاس، ارتشاء و مباحث امنیتی به ۱۰ سال زندان محکوم شد.
پس از آن هم، مهدی هاشمی بارها به مرخصی رفت، اما هر بار این مسئله با جنجال روبرو شد.
ماجرای زندان، مرخصی و غیبت مهدی هاشمی

جنجال بر سر مرخصی مهدی هاشمی

در طول دو روز گذشته، کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان رسانه‌ای بدون توجه به توئیت رئیس سازمان زندان ها، به انتقاد از عدم عدالت در اعطای مرخصی به زندانیان اوین پرداختند. آن‌ها معتقدند که قوانین باید برای همه یکسان اجرا شود.

پس از بالا گرفتن انتقادها، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد که حکم جلب مهدی هاشمی را صادر کرده است.

این مرکز همچنین گفته که هیچگونه مرخصی بی‌وجهی به نامبرده اعطا نشده است و محکوم علیه، طبق قانون برای مدت مشخصی به مرخصی اعزام شده بود، ولی مدتی است در غیبت به سر می‌برد.

طبق گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، مهدی هاشمی پس از پایان زمان مرخصی، از مراجعت به زندان خودداری کرده و غیبت کرده است؛ اخطار قانونی لازم به وی داده شده است و، چون به زندان بازنگشته است بر همین اساس حکم جلب این محکوم صادر شده است.

ماجرای زندان، مرخصی و غیبت مهدی هاشمی
اما ساعاتی پس از این گزارش، وکیل مهدی هاشمی به اطلاعیه قوه قضائیه واکنش نشان داد.

او گفته که موکلش در حال گذراندن مرخصی اعطایی تمدیدی است. اما در هر صورت، به جهت انعکاس ادعای منتشره، مهدی هاشمی خود را به زندان معرفی خواهد کرد.

ابوالمعالی مدعی شده که هیچ اخطاری مبنی بر لزوم بازگشت مهدی هاشمی به زندان ابلاغ نشده است.

وکیل مهدی هاشمی می‌گوید که در زمان طرح اتهام در خارج از کشور اقامت داشتند و توصیه بسیاری از بزرگان نیز عدم بازگشت ایشان به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن حکم بود. لیکن آقای هاشمی بنابر احترام به قانون با اراده آزاد، به ایران آمد و خود را برای برگزاری دادگاه معرفی نمود و بعد از صدور حکم نیز بلافاصله شخصا برای گذراندن دوره محکومیت به محل زندان اوین رفت و در حال حاضر نیز مقید به دستور مقام قضایی خواهد بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید