قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۱۵

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۱۵

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۵ شهریورماه با ۰.۰۳ درصد کاهش نرخ تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۲۷ دلار و ۱۱ سنت رسید.

کد خبر : ۹۸۱۱۶
بازدید : ۲۳۶۳

طلا با افت ناچیزی همراه شد. امروز ۱۵ شهریور ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت کاهش ۰.۰۳ درصدی به ۱۸۲۷ دلار و ۱۱ سنت رسید.

قیمت طلا در اوایل روز جمعه پس از آنکه وزارت کار آمریکا اعلام کرد ۲۳۵ هزار شغل در ماه اوت (شهریور) ایجاد شده بود، افزایش یافت.

کاترین جادج، اقتصاددان ارشد در CIBC، گفت که داده‌های ISM و بازار کار نشان دهنده کند شدن رشد اقتصادی در ایالات متحده است، زیرا نوع دلتا COVID-۱۹ در سراسر کشور گسترده شده است. با این حال، او افزود که این کاهش سرعت می‌تواند موقتی باشد.
همچنین تحلیلگران می‌گویند طلا می‌تواند در حال آغاز یک افزایش جدید به سطح ۱۹۰۰ دلار باشد، زیرا سرمایه گذاران به دنبال تصمیمات فدرال رزرو هستند که برنامه‌های خود را برای کاهش خرید اوراق قرضه ماهانه به تاخیر بیندازد.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات بلومبرگ، قیمت طلا همچنان در نیمه دوم سال شانس رسیدن به ۲۰۰۰ دلار در سال دارد. زیرا این فلز گرانبها در دنیایی مملو از نقدینگی کم ارزش است.

در گزارشی که روز جمعه منتشر شد، مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کالا در این مرکز، گفت که طلا در جمع فلزات بیشترین پتانسیل را در مقایسه با سایر دارایی‌ها مانند مس و آلومینیوم دارد.

تحلیلگران می‌گویند اونس طلا ممکن است روند صعودی به سمت مرز ۱۹۰۰ دلار را شروع کند، زیرا سرمایه گذاران منتظرند بانک مرکزی آمریکا برنامه تعدیل خرید ماهانه اوراق قرضه را عقب بیاندازد. این تغییر ناگهانی پیش بینی‌های پولی که از قیمت طلا پشتیبانی کرد، پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا روی داد که نشان داد تنها ۲۳۵ هزار شغل در اوت ایجاد شده است.

آدام بوتون، استراتژیست ارزی ارشد فارکس به کیتکونیوز گفت: بانک مرکزی آمریکا در سپتامبر به تعدیل خرید ماهانه اوراق قرضه اشاره نخواهد کرد و آن‌ها پیش از نشست نوامبر کمیته بازار آزاد فدرال تنها یک گزارش اشتغال دیگر دریافت خواهند کرد. شکسته شدن مقاومت بازار طلا در سطح ۱۸۳۴ دلار قریب الوقوع است و طلا بالاتر خواهد رفت.

دیوید میدن، تحلیلگر بازار در شرکت اکوئیتی کپیتال گفت: به دلار آمریکا چشم دوخته است. اگر شاخص دلار آمریکا به پایین ۹۱.۷۵ واحد نزول کند، در این صورت قیمت طلا صعود بیشتری خواهد کرد. با این حال وی خاطرنشان کرد مایل است اول شکسته شدن سطح ۱۸۳۵ دلار را مشاهده کند که سطح مقاومتی کوتاه مدت قابل توجهی است. طلا امسال سه بار در آزمودن و شکستن این سطح مقاومتی ناموفق بوده است.
قیمت لحظه ای فلزات گران بها
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید