اپلیکیشنی برای یافتن افراد گمشده مبتلا به آلزامیر

اپلیکیشنی برای یافتن افراد گمشده مبتلا به آلزامیر

افراد مبتلا به آلزایمر به سختی می‌توانند خود را در زمان و مکان تعیین کنند، به همین دلیل اغلب گم می‌شوند. بنابراین دانشمندان می‌خواهند از یک برنامه برای یافتن افراد گمشده مبتلا به زوال عقل استفاده کنند

کد خبر : ۹۸۱۸۵
بازدید : ۳۲۳۶
فرادید | افزایش سن، به ویژه در اواخر عمر، برای همه یک روند زیبا نیست. برای بسیاری از افراد باعث رنج‌های زیادی از جمله زوال عقل می‌شود. در حالی که مشکلات پیری هنوز قابل حل نیستند، دانشمندان در حال توسعه ابزار‌هایی هستند که حداقل کمی دردناک باشد. محققان دانشگاه واترلو در حال توسعه یک برنامه تلفن همراه به نام "Community ASAP" هستند که می‌تواند به افراد گم شده مبتلا به آلزایمر کمک کند.

به گزارش فرادید؛ زوال عقل یا آلزایمر توانایی فرد در جهت گیری در زمان و مکان را از بین می‌برد، به همین دلیل است که افراد مبتلا به زوال عقل همیشه در خطر گم شدن هستند حتی اگر در خیابان‌های آشنا قدم می‌زنند؛ و آنجاست که برنامه ASAP Community می‌تواند مفید باشد.

در آمریکای شمالی یک سیستم پیام رسانی عمومی ویژه به نام Amber Alert وجود دارد که مردم را در مورد کودکان مفقود شده مطلع می‌کند. Silver Alert در ایالات متحده یک سیستم مشابه برای کمک به تلاش برای یافتن افراد مسن گم شده است. اما دانشمندان در کانادا می‌خواستند چیزی را ایجاد کنند که توسط شهروندان هدایت شود و در Amber Alerts پیک بک نباشد. محققان تخمین می‌زنند که تقریباً ۷۵۰ هزار کانادایی با زوال عقل زندگی می‌کنند، بنابراین یافتن راهی برای جستجوی آن‌ها در صورت گم شدن بسیار مهم است.
اپلیکیشنی برای یافتن افراد گمشده مبتلا به زوال عقل
جامعه ASAP در واقع یک سیستم نسبتاً ساده است. افراد جامعه باید برای دریافت هشدار در دستگاه‌های Android و iOS ثبت نام کنند و شعاعی را که می‌خواهند از افراد مفقود شده دریافت کنند انتخاب کنند. این امر به شروع تلاش‌ها برای یافتن سریعتر افراد مفقود شده کمک می‌کند. بسیار مهم است که بلافاصله به دنبال افراد مفقود شده مبتلا به زوال عقل بگردید، زیرا آن‌ها در عرض ۲۴ ساعت ۵۰ درصد احتمال آسیب جدی یا کشته شدن دارند. معمولاً افراد مبتلا به زوال عقل خیلی دور از خانه سرگردان نیستند، اما یافتن آن‌ها هنوز نیاز به تلاش دارد.
اپلیکیشنی برای یافتن افراد گمشده مبتلا به زوال عقل
دانشمندان با افراد مبتلا به زوال عقل، ارائه دهندگان مراقبت‌های خود و سازمان‌های نجات همکاری کردند تا برنامه ASAP Community را توسعه دهند. آن‌ها مجبور شدند سه بار از برنامه استفاده کنند تا همه سناریو‌های ممکن را در بر بگیرند.
Noelannah Neubauer، یکی از توسعه دهندگان این برنامه، می‌گوید: "جامعه در اسرع وقت این کار را انجام می‌دهد و از مردم می‌خواهد برای دریافت هشدار در سیستم عامل‌های Android و iOS ثبت نام کرده و شعاعی را که آخرین بار شخص مفقود شده در آنجا مشاهده شده است و مکان فعلی را انتخاب کنند. برای بیشتر موارد مفقود شده در یک کیلومتری محلی که آخرین بار دیده شده اند، رخ می‌دهد. بدیهی است که نکته مهم این است که روش استفاده برنامه آسان و مردم از آن مطلع باشند. اما زمان نشان می‌دهد که آیا گسترش می‌یابد و به یک ابزار مهم در مراقبت از زوال عقل تبدیل می‌شود یا خیر.

همه ما به سمت پیر شدن پیش می‌رویم. این یک مشکل فردی نیست - این یک نگرانی برای سلامت عمومی است. این بدان معناست که ما باید به عنوان یک جامعه به آن بپردازیم. در صورت امکان، باید بدانید چه زمانی به کسی نیاز دارید که کمی در منطقه خود دچار سردرگمی شود.


منبع: University of Waterloo
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید