ارزان ترین خودروی برقی دنیا توسط فولکس واگن عرضه خواهد شد

ارزان ترین خودروی برقی دنیا توسط فولکس واگن عرضه خواهد شد

فولکس واگن در حال آماده سازی برای راه اندازی یک ماشین برقی با قیمت ۲۰ هزار یورو است

کد خبر : ۹۸۱۸۶
بازدید : ۳۶۶۹
ارزان ترین خودروی برقی دنیا توسط فولکس واگن عرضه خواهد شد
فرادید| خودرو‌های برقی گران هستند. در واقع، صنعت خودرو سازی اساساً مشکلات دیگری مانند مقدار مسافت قابل حرکت با هربار شارژ و نیز مدت زمان شارژ را برطرف کرده است که هزینه آن منع کننده‌ترین عامل جلوگیری از گسترش EV‌ها نیست. اکنون فولکس واگن اعلام کرده است که به زودی خودروی الکتریکی با ۴۰۰ کیلومتر برد با هر بار شارژ باطری و نیز هزینه حدود ۲۰ هزار یورو روانه بازار خواهد کرد.

به گزارش فرادید؛ فولکس واگن طرح مفهومی خودرو جدید خود را با نام ID. LIFE منتشر کرده است که قرار است در سال ۲۰۲۵ به یک خودرو واقعی تبدیل شود. این کراس اوور کوچک ارزان‌ترین عضو ID خواهد بود. ID. LIFE (حداقل در حال حاضر) و با ارزان‌ترین مدل تسلا که در چند سال آینده عرضه می‌شود رقابت خواهند کرد.
ارزان ترین خودروی برقی دنیا توسط فولکس واگن عرضه خواهد شد

خودروی ID. LIFE جدید، که به محض رسیدن به تولید، سری ID.۲ نامیده می‌شود، بخشی از تلاش فولکس واگن برای شتاب بخشیدن به محبوبیت خودرو‌های برقی در تمام بخش‌های بازار است. خودرو‌های برقی به دلیل فناوری بالا و هزینه باتری معمولاً بسیار گران هستند. اما ID. LIFE باید قیمت موجود بین ۲۰ تا ۲۵ هزار یورو را تغییر دهد. کاملاً کاربردی خواهد بود - با وجود اندازه جمع و جور (ابعاد هنوز اعلام نشده است)، ID. LIFE ۴ نفر را در یک کابین راحت و راحت قرار می‌دهد.

طرح‌های مفهومی فولکس واگن ID. LIFE خبر از طراحی یک فرمان نیم دایره‌ای و سطوح لمسی به جای دکمه‌های معمولی را به ما نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد ID. LIFE یک صفحه معمولی را از بین می‌برد و به جای آن از تلفن راننده برای دسترسی به عملکرد‌های سرگرمی خودرو استفاده می‌کند. این یک رویکرد عالی است، زیرا تلفن‌های خود را بیشتر از اتومبیل‌ها عوض می‌کنید تا این قطعه تازه بماند. ID. LIFE دارای طیف وسیعی از مواد بازیافتی است - حتی لاستیک‌های آن لاستیک بازیافتی بیشتری نسبت به استاندارد صنعت خواهند داشت. سقف پارچه‌ای جمع شونده می‌تواند بار‌های زیادی از آفتاب و هوای تازه را در داخل قرار دهد.

با وجود برچسب قیمت کمتر، ID. LIFE منحصر به شهر نخواهد بود. موتور ۱۷۲ کیلووات به چرخ‌های جلو نیرو می‌بخشد. LIFE تنها در ۶.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. برد پیش بینی شده WLTP حدود ۴۰۰ کیلومتر است.
ارزان ترین خودروی برقی دنیا توسط فولکس واگن عرضه خواهد شد

رالف براندستاتر، مدیرعامل برند فولکس واگن، می‌گوید: "در ایجاد ID. LIFE، ما به طور مداوم بر نیاز‌های مشتریان جوان تمرکز کرده ایم. ما معتقدیم که حتی بیشتر از امروز، ماشین آینده در مورد شیوه زندگی و بیان شخصی خواهد بود. مشتری فردا به سادگی نمی‌خواهد از A به B برسد. آن‌ها بیشتر به تجربیاتی که یک ماشین می‌تواند ارائه دهد علاقه‌مند خواهند شد. ID. LIFE پاسخ ما به این موضوع است. "

خودرو برقی ID. LIFE ممکن است مهمترین فولکس واگن جدید از زمان Beetle باشد. هدف آن تغییر دنیای خودروی ما همانطور که می‌شناسیم است؛ و ممکن است این کار به اندازه کافی خوب باشد، زیرا بسیار ارزان و در عین حال کاربردی است و کاملاً قابل استفاده است. این امر سایر تولیدکنندگان را ترغیب به ساخت خودرو‌های برقی ارزان‌تر می‌کند، که ناگزیر بازار را برای همیشه تغییر خواهد داد.
فولکس واگن ID. LIFE ارزان‌ترین خودروی برقی سری ID در آینده خواهد بود. این خودرو هنگام ورود به بازار در سال ۲۰۲۵ بین ۲۰ تا ۲۵ هزار یورو قیمت خواهد داشت. ID. LIFE دارای برد قابل استفاده ۴۰۰ کیلومتر است که برای اکثر مردم کافی است.

منبع: Technology.org
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید