قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۱۷

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۱۷

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۷ شهریور ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۹۸ دلار و ۶۲ سنت رسید.

کد خبر : ۹۸۱۹۵
بازدید : ۵۱۶۵
فرادید | طلا علیرغم افزایش ۰.۱۷ درصدی وارد کانال ۱۷۰۰ دلار شده است و این نشان از افت قیمت طلا در ۲۴ گذشته دارد. امروز ۱۷ شهریور ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار به ۱۷۹۸ دلار و ۶۲ سنت رسید.

قیمت طلا روز سه شنبه کاهش یافت و از اوج دو و نیم ماهه در هفته گذشته عقب نشینی کرد. زیرا دلار قوی‌تر و افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا تقاضا برای شمش‌های امن را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش فرادید؛ این در حالی است که قیمت طلا هفته گذشته در پی انتشار آماری که نشان داد روند احیای اشتغال آمریکا در اوت تحت تاثیر موج افزایش ابتلا به کووید ۱۹ ضعیف شده است، به بالاترین حد در دو ماه و نیم گذشته صعود کرده بود.

اوله هانسن، تحلیلگر بانک ساکسو گفت: دلار تا حدی تقویت شده و بازده اوراق قرضه در آستانه حراج افزایش می‌یابد و بخشی از تقاضا در بازار طلا را از بین می‌برد. علاوه بر این، بازار نیز به دلیل تلاش ناموفق مجدد برای شکستن این سطح اصلی مقاومت یعنی سطح ۱۸۳۵ دلار، کمی عصبی شده است.

مایکل لانگفورد، مدیر شرکت مشاوره ایرگاید گفت: هر چه شیوع کووید ۱۹ بدتر باشد، احتمال صعود قیمت طلا بالاتر است. طلا از اخبار بد و تورم تا زمانی که بانک‌های مرکزی تدابیر محرک مالی را تعدیل یا متوقف کنند، سود می‌برد.

بعضی از سرمایه گذاران طلا را پوشش ریسک در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی می‌بینند. از سوی دیگر نرخ‌های بهره اندک هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کمتر می‌کند.

نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا روز پنج شنبه برگزار می‌شود و احتمالا در دیدار هفته جاری درباره تعدیل تدابیر محرک مالی بحث می‌شود، زیرا اقتصاد منطقه یورو روند رو به بهبودی پیدا کرده است. طلا به عنوان یک محافظ در برابر تورم و کاهش ارزش پول در نظر گرفته می‌شود. زیرا بانک‌های مرکزی مهم دنیا محرک‌های پولی عظیمی را برای مقابله با تأثیر پاندمی به اقتصاد تزریق کردند.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید