چرا نمی‌توانیم آینده کرونا را پیش‌بینی کنیم؟

چرا نمی‌توانیم آینده کرونا را پیش‌بینی کنیم؟

زمانی می‌توانیم این بیماری را پیش‌بینی کنیم که ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم را واکسینه کرده باشیم و جهش جدیدی رخ ندهد یا جهش جدید، واکسن‌گریزی نداشته باشد.

کد خبر : ۹۸۲۲۱
بازدید : ۳۶۱۰

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص روند آینده شیوع کرونا گفت: زمانی می‌توانیم این بیماری را پیش‌بینی کنیم که ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم را واکسینه کرده باشیم و جهش جدیدی رخ ندهد یا جهش جدید، واکسن‌گریزی نداشته باشد.

دکتر سیدمحمد علوی اظهار کرد: رشد موارد بستری در این هفته نسبت به هفته گذشته از ۱۲ درصد به ۳ درصد رسیده است و به تدریج شدت افزایش موارد بستری رو به کاهش است. رشد موارد مرگ نیز در مسیر کاهشی است.

وی افزود: در پیک بیماری، کاهش موارد بیماری و بستری و مرگ همزمان رخ نمی‌دهد؛ ابتدا موارد ابتلا، دو هفته بعد موارد بستری و دو هفته بعد از آن موارد مرگ کاهش می‌یابد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به روند مرگ و میر در پیک‌های کرونا تصریح کرد: با وجود اینکه پوشش واکسیناسیون در آمریکا بسیار خوب بود و به روزانه ۲۰۰ مورد مرگ رسیده بودند، اما در هفته اخیر در یک روز حدود یک هزار و ۵۰۰ مرگ داشتند که نشان می‌دهد در کشور‌هایی که وضعیت بسیار بهتر شده بود نیز موج بیماری رخ داده است.

وی افزود: واریانت‌های دلتا و لامبدا مرگ و میر بیشتری نسبت به سوش‌های قبلی کرونا دارند بنابراین طبیعی است در هر موج جدید نسبت به موج قبلی موارد مرگ بیشتر شود.

علوی در خصوص پیش‌بینی روند مرگ و میر کرونا در آینده بیان کرد: نمی‌توان این بیماری را پیش‌بینی کرد و گفت که وضعیت در آینده چگونه خواهد بود. زمانی می‌توانیم این بیماری را پیش‌بینی کنیم که ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم را واکسینه کرده باشیم و جهش جدیدی رخ ندهد یا جهش جدید، واکسن‌گریزی نداشته باشد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید