کرونا ریشه کن نخواهد شد!

کرونا ریشه کن نخواهد شد!

با وجود نوآوری‌ها در توسعه و تحقیقات درباره واکسن، ویروس کرونا از بین نخواهد رفت و احتمالا مانند آنفولانزا در بین جوامع در گردش خواهد بود.

کد خبر : ۹۸۲۲۷
بازدید : ۳۵۱۱

مقام‌های ارشد سازمان جهانی بهداشت می‌گویند کووید-۱۹ به رغم واکسیناسیون گسترده و برنامه‌های تزریق واکسن تقویتی ریشه کن نخواهد شد.

مقامات سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری گفتند با وجود نوآوری‌ها در توسعه و تحقیقات درباره واکسن، ویروس کرونا از بین نخواهد رفت و احتمالا مانند آنفولانزا در بین جوامع در گردش خواهد بود.

شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا نیز گزارش داد کارشناسانی مانند مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های سلامت در سازمان جهانی بهداشت در یک نشست خبری به خبرنگاران گفته اند که کووید-۱۹ همچنان تغییر و تحول خود ادامه خواهد داد و به زودی ریشه کن نخواهد شد.

وی گفت: فکر می‌کنم که ویروس فعلا با ما خواهد بود و مانند ویروس‌های همه گیری آنفولانزا تحول پیدا خواهد کرد و به ویروس‌های دیگر تبدیل خواهد شد که بر روی بدن ما تاثیر خواهد داشت.

این در حالی است که نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به دلتا که از سویه اولیه آن تولید شده است اکنون بیشترین موارد ابتلای جدید در آمریکا را تشکیل می‌دهد و اطلاعات کلینیکی در این کشور نشان داده است که ایمنی ناشی از واکسن‌های فایزر، مادرنا و جانسون اند جانسون به مرور کمتر می‌شود و برای کنترل افزایش ابتلا‌های جدید به واکسن‌های تقویتی نیاز هست.

مقام‌های آمریکایی برآورد می‌کنند که واکسن‌های تقویتی تا ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) آماده می‌شوند و گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که ناظران فدرال ممکن است به زمان بیشتری برای انجام تحقیقات درباره تاثیر آن‌ها بر سلامت نیاز داشته باشند. آن‌ها می‌گویند دوز تقویتی واکسن فایزر ممکن است تنها واکسنی باشد که در اختیار است.

این در حالیست است که سازمان جهانی بهداشت قویا مخالف تزریق دوز تقویتی واکسن کرونا در کشور‌های ثروتمند مانند آمریکا است. این سازمان می‌گوید چنین کشور‌هایی در حالی دوز سوم واکسن را تزریق می‌کنند که هنوز در کشور‌های در حال توسعه و کمتر توسعه یافته شهروندان دوز‌های اولیه واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.

تدروس آدهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت خواستار تعویق تزریق واکسن‌های تقویتی کرونا دستکم تا پایان ماه جاری میلادی شده تا سایر کشور‌ها هم که در تزریق دوز اول ودوم واکسن کرونا عقب هستند به این قافله برسند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید