اینفوگرافی/ چگونه کمتر کار کنیم اما نتیجه بهتری بگیریم؟

اینفوگرافی/ چگونه کمتر کار کنیم اما نتیجه بهتری بگیریم؟

شاید دو به شک باشید که آیا این کار‌ها دوباره به سال بعد منتقل می‌شوند یا این سال، همان سالی بود که مدت‌ها منتظرش بودید! اما نکته ناراحت کننده این است که این سال هم مثل تمام سال‌های قبلی ۳۶۵ روز دارد و ساعات روز هم مثل همان قبلی‌هاست! اما چه اتفاقی می‌افتد که افراد دیگری می‌توانند با همین میزان زمان نتایج بهتری کسب کنند؟

کد خبر : ۹۸۲۴۲
بازدید : ۲۹۴۷
فرادید | کار کمتر، نتیجه بهتر! غیرممکن است، نه؟ از قدیم گفته‌اند برای اینکه نتیجه‌ی بهتری بگیرید، باید زمان بیشتری صرف آن کنید. حتی خودمان هم مثال‌های زیادی داریم مبنی بر اینکه کار کردن ده ساعته باعث می‌شود شما از یک همکار که تنها هفت ساعت کار می‌کند، موفق‌تر شوید. یا درس خواندن روزانه سه ساعت، نسبت به نیم ساعت در روز، نمرات بهتری را برای شما به همراه می‌آورد. اما مطالعه‌ای از استنفورد حرف جدیدی برای گفتن دارد!

به گزارش فرادید، این مطالعه نشان داد وقتی که کار هفتگی بیش از ۵۰ ساعت باشد، بهره‌وری در هر ساعت به شدت کاهش می‌یابد، و بازدهی پس از ۵۵ ساعت کار هفتگی آنقدر تقلیل یافته است که فعالیت‌های انجام شده، دیگر کمتر شباهتی به کار دارد! هم‌چنین افرادی که هر هفته ۷۰ ساعت کار می‌کنند (و یا بیشتر)، در واقع به همان اندازه افرادی که ۵۵ ساعت کار می‌کنند، بازدهی دارند. اگر این اعداد و ارقام برای‌تان گیج‌کننده بود، کافی‌ست فقط همین یک نکته را بخوانید: کار بیشتر، عموما بازدهی کمتری به همراه دارد.

و، اما ماجرای ضرب‌المثل اول متن چیست؟! این مثل درواقع افشره اصلی این مقاله است. همانطور که می‌دانید این جمله معروف زمانی به کار می‌رود که در حق کسی دعا کنیم با تلاش کم، نتیجه زیادی کسب کند. اما چگونه؟
اینفوگرافی/ چگونه کمتر کار کنیم اما نتیجه بهتری بگیریم؟
نکته اصلی اینجاست! شاید در بعضی موارد تلاش خیلی زیاد، به نتیجه‌ای که در آرزویش هستید، آسیب برساند. گاهی برای یافتن راه‌های مؤثرتر برای رسیدن به نتیجه، نیاز به یک تفکر خلاقانه دارید. پس از آن می‌توانید بدون افزایش لیست کار‌های خود، به دنبال راه‌هایی برای دستیابی به نتیجه باشید.

واقعیت تلخ، اما قطعی در مورد اکثر ما صادق است و آن اینکه، به اندازه‌ی کارهای‌مان زمان در اختیار نداریم. فهرست کار‌هایی که باید انجام دهید، طولانی‌ست و متاسفانه زمان و ساعات شبانه‌روز بیشتر از همینی که هست (و برای همه‌ی مردم دنیا هم یکسان است) افزایش نمی‌یابد.

وقتی درباره‌ی «کار کردن» حرف می‌زنیم، اشاره بر هر اقدامی می‌کنیم که مستقیما مقداری از زمانِ شما را به خود اختصاص می‌دهد. مثلا همین حالا، شما در حالِ انجام کاری هستید: مطالعه. زمانی که امیدواریم مفید باشد، اما می‌تواند به شکل دیگری نیز مصرف شود. مثلا، شاید انتخاب «هوشمندانه» این باشد که بجای خواندن، نسخه‌ی صوتی را بشنوید و به کار دیگری همزمان بپردازید.

حتما شما هم لیستی بلند بالا از کار‌های پیش‌رو برای سال جدید در ذهنتان دارید. اما شاید دو به شک باشید که آیا این کار‌ها دوباره به سال بعد منتقل می‌شوند یا این سال، همان سالی بود که مدت‌ها منتظرش بودید! اما نکته ناراحت کننده این است که این سال هم مثل تمام سال‌های قبلی ۳۶۵ روز دارد و ساعات روز هم مثل همان قبلی‌هاست! اما چه اتفاقی می‌افتد که افراد دیگری می‌توانند با همین میزان زمان نتایج بهتری کسب کنند؟
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید