رسم‌های عجیب ازدواج در جهان؛ از درخت و حیوان تا اشیاء!

رسم‌های عجیب ازدواج در جهان؛ از درخت و حیوان تا اشیاء!

روزانه در سراسر دنیا ازدواج‌های عجیبی شکل می‌گیرد که می‌تواند ناشی از آداب و رسوم و یا خرافات باشد. ازدواج با درخت یکی از انواع ازدواج‌های متفاوت در جهان است.

کد خبر : ۹۸۲۷۴
بازدید : ۶۳۳۷
فرادید | در اکثر کشور‌های جهان سنت‌های عجیبی برای ازدواج وجود دارد. از عجیب‌ترین این ازدواج ها، ازدواج زنان با درخت است. اما نوع درخت هم در هر کشوری متفاوت است، مثلا در کشور هند درخت موز را برای ازدواج خانم‌ها به دلیل از بین بردن نحسی زنان انتخاب می‌کنند.

به گزارش فرادید؛ در بریتانیا رسم ازدواج با درخت با دیگر مناطق فرق دارد. مثلا به تازگی هفتاد زن بریتانیایی با درختان ازدواج کرده اند که گویا قصدشان از این کار اعتراض به قطع درختان و ساخت واحد مسکونی بوده است.

به گفته سیوبهان کریس، مؤسس حزب، این حرکت نمادین زنان، نشانه این است که درختان شریک مادام العمر زندگی آنان هستند.

این زنان با توجه به فرهنگ‌های مختلف، لباس‌های مختلفی به تن دارند و به صورت نمادین با درخت ازدواج می‌کنند.

سوزان هاکیت، یکی از زنانی که با درختان ازدواج کرده گفته است: «ازدواج با درخت معانی متعددی دارد. این مساله فقط مساله عاطفی نیست بلکه موضوعی نمادین است. درختان نماد عشق بدون شرط هستند که برای ازدواج بسیار مناسب اند و در طول زندگی، حتی بعد از مرگ هم ادامه دارند. در حقیقت این شهر بیشتر از این که نیاز به واحد‌های مسکونی لاکچری داشته باشد به درختانی باطراوت نیاز دارد.»

به گفته جان تارلتون، استاد علوم پزشکی دانشگاه پریستول، این اتفاق پس از درخواست قطع ۷۴ درخت برای ساخت و ساز به وجود آمده است.

رسم عجیب ازدواج در جهان!
سنت‌های عجیب ازدواج در کشورهای مختلف

سال گذشته بود که یک زن انگلیسی با جشن گرفتن سالگرد یک سالگی ازدواج خود با یک درخت، سوژه رسانه‌ها شده بود. گویا او قبل از ازدواج با درخت، ازدواج کرده و دو فرزند هم دارد. اما پس از طلاق گرفتن از همسرش، تصمیم به ازدواج با درخت گرفت.

این زن ۳۸ ساله ضمن ابراز خوشحالی از این انتخاب خود گفته که ازدواج با این درخت که در سپتامبر سال گذشته در پارک ریمورس، ولی کانتی در منطقه سِفتون مری سیاد انجام شده، بهترین تصمیم زندگی‌اش بوده است.

او گفته که برخی اوقات پنج بار در هفته به این درخت سر می‌زند و برای همیشه به آن وفادار خواهد ماند.

الدر در این باره گفت: «درختان همیشه در اولویت هستند. آن‌ها ما را زنده نگه داشته‌اند. زنده بودن ما به بودن آن‌ها وابسته است. من فکر می‌کنم ازدواج با این درخت یکی از بهترین تصمیمات زندگی‌ام بود.»

ازدواج این زن انگلیسی با این درخت هم به شکلی نمادین انجام شده و هدفش حفظ محیط زیست ودرختان بوده است.

علاوه بر این کشور سال‌های زیادی است که زنان هندی به دلیل سنت‌های قدیمی با درخت ازدواج می‌کنند.

عده‌ای از مردم این کشور معتقدند که خانم‌هایی که در ماه مارس متولد شده اند، نحس بوده و زندگی پر از دردی دارد. این افراد که منگلیک نام دارند فقط می‌توانند ازدواج‌های خاص داشته باشند و یا مجرد می‌مانند.

آن‌ها برای اینکه از زندگی با یک انسان و شوهر معمولی ترس دارند، حاضرند با یک درخت ازدواج کنند تا تا نفرین ماه مارس از روی آن‌ها برداشته شود و بعد از مراسم، درخت‌ها بریده می‌شوند و خانم‌های هندی از آن پس می‌توانند با مردان ازدواج عادی داشته باشند.

این سنت عجیب در بین بازگران هم مرسوم است. سال ۲۰۰۷ شائبه‌هایی درباره ازدواج آیشواریا رای با یک درخت به وجود آمد که یکی از جنجالی‌ترین خبر‌های سال ۲۰۰۷ بود.

با این حال هر درختی این نحسی ماه تولد را از بین نمی‌برد و آیشواریا برای از میان بردن نحسی ناشی از مانگلیک بودنش باید با یک انجیر معابد یا درخت موز ازدواج می‌کرد

یک طالع بین به نام چاندراسگکار سوامی در این باره گفته بود: «آبیشک و آیشواریا به پیشنهاد من به شهر مقدس واراناسی رفتند. به هر دو خانواده توصیه کردم این کار را در معبد باستانی شیوا انجام دهند.»

رسم‌های عجیب ازدواج در جهان؛ از درخت و حیوان تا اشیاء!
شکل های نادر ازدواج‌

ازدواج با درخت نخستین اتفاق عجیب در جهان نبوده و ازدواج‌های شگفت انگیزتری هم تاکنون رخ داده است. مثلا در سال ۲۰۱۴، خانم آماندا راجرز در حضور ۲۰۰ میهمان با سگ محبوبش شبا ازدواج کرده بود.

در مراسمی دیگر یک مرد چینی به نام «لیو یه» طی یک مراسم عروسی با کپی مقوایی خودش ازدواج کرد!.
این نوع ازدواج زمانی رخ می‌دهد که فرد هیچکس را لایق ازدواج با خودش نمی‌بیند و تصمیم می‌گیرد با خودش ازدواج کند!.

یکی دیگر از از عجیب‌ترین ازدواج‌های جهان، ازدواج با اشیا یا سندروم آسپرگر است.
یا به عنوان نمونه مردی به نام دیوید سیکورسکی با یک لقمه نان بوریتو ازدواج کرده بود. یک مرد دیگر با برج ایفل و فردی دیگر با چرخ وفلک ازدواج کرده بود.

غم انگیز‌ترین ازدواج هم مربوط به مرد ۲۸ ساله تایلندی است که برای اثبات علاقه اش به عروسش، با جسد بی جان او ازدواج کرد. در این ماجرا گویا یک روز قبل ازدواج، عروس در یک سانحه تصادف جانش را از دست می‌دهد و داماد تصمیم می‌گیرد آخرین آرزوی عروس را برآورده سازد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید