همه چیز درباره اورا؛ کپی چینی فولکس قورباغه ای

همه چیز درباره اورا؛ کپی چینی فولکس قورباغه ای

گریت وال موتورز در حال حاضر اطلاعات محدودی از فولکس قورباغه‌ای چینی منتشر کرده است. در این رابطه تنها می‌توان به نیروی ۴۷.۸ و ۵۹.۱ کیلووات در ساعت این محصول اشاره کرد. اما طبق اعلام کارشناسان خودرو، اورا کاملاً با نگاه به بیتل کلاسیک طراحی شده و مثل آن کاپوتی گرد و چراغ‌های جلوی دایره‌ای دارد. علاوه بر این، سپر‌های کرومی و فرم چراغ‌های عقب نیز بیتل را به یاد می‌آورند.

کد خبر : ۹۸۳۶۲
بازدید : ۸۸۶۲
فرادید | شرکت فولکس واگن نخستین مدل از خودروی نوستالژیک بیتل را ۸۳ سال قبل تولید و عرضه کرد. اما درست ۵۶ سال بعد در سال ۱۹۹۳ تصمیم به عرضه نسخه‌های جدیدی از بیتل گرفت. در نهایت نیز فولکس واگسن، آخرین نسخه این مدل پرطرفدار را سال ۲۰۰۳ عرضه کرد. اما این سری نتوانست رضایت طرفداران قدیمی خود را جلب کند.

به گزارش فرادید؛ حالا پس از گذشت ۱۸ سال خودروسازان چینی به سراغ بازطراحی مدل پایه فولکس واگن بیتل رفته اند. بررسی تصاویر منتشر شده از «اورا پانک کت» نسخه چینی فولکس قورباغه ای، نشان می‌دهد که این بار خودروسازان شرقی به طراحی مدل کلاسیک و اصلی این خودرو وفادار بوده اند.

اورا، زیرمجموعه جدید گریت وال موتورز چین است که رونمایی آن در نمایشگاه خودروی شانگ‌های ۲۰۲۱ حاشیه‌های فراوانی را به دنبال داشت.

طبق اعلام خودروساز چینی، اورا پانک کت برخلاف نسخه کلاسیک خود الکتریکی است و چهار در دارد. اما همچنان بدنه بیرونی آن شبیه به طراحی فولکس واگن قورباغه‌ای است.

البته این اولین بار نیست که خودروسازان چینی از طراحی مدل‌های پرطرفدار و مشهور کپی برداری می‌کند. اما انگار قرار نیست این رسم جنجالی چینی‌ها به این زودی‌ها به پایان برسد.

پیش از این، فوتون بیگ ژنرال در شبکه‌های اجتماعی متهم شد که از مدل فورد F ۱۵۰ کپی برداری کرده است. موضوعی که به بلوایی تمام عیار برای فوتون بدل شد.

نکته قابل توجه اینجاست که اورا پانک کت تنها محصول اورا نیست که در طراحی از خودرو‌های دیگری الهام گرفته است. چراکه این برند چینی پیش‌ازاین مدل بلک کت را معرفی کرده که ظاهر آن ترکیبی از اسمارت فورفور و هوندا E است و مدل گود کت را هم با ترکیبی از ویژگی‌های ظاهری پورشه و مینی در سبد محصولات خود دارد.
همه چیز درباره اورا؛ کپی چینی فولکس قورباغه ای

زمان عرضه فولکس قورباغه ای چینی

همزمان با اینکه کمپانی چینی گریت وال موتورز، زمان مشخصی برای عرضه «اورا پانک کت» یا همان نسخه چینی فولکس قورباغه‌ای اعلام نکرده، اطلاعات کاملی هم از این خودرو در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.

البته در این میان وب‌سایت اتو ویک مدعی شده که نسخه چینی فولکس قورباغه‌ای در پایان ماه میلادی جاری به بازار عرضه می‌شود. ادعایی که هنوز از سوی خودروساز چینی تایید و یا تکذیب نشده است.

برخی فعالان رسانه‌ای مدعی اند که اورا پانک کت از طریق شرکت خودروساز دیار خودرو به ایران خواهد آمد.

این ادعا در حالی مطرح می شود که هم اکنون شرایط لازم برای حضور خودرو‌های برقی در ایران فراهم نیست.
همه چیز درباره اورا؛ کپی چینی فولکس قورباغه ای

اورا پانک کت چه ویژگی‌هایی دارد؟

گریت وال موتورز در حال حاضر اطلاعات محدودی از فولکس قورباغه‌ای چینی منتشر کرده است. در این رابطه تنها می‌توان به نیروی ۴۷.۸ و ۵۹.۱ کیلووات در ساعت این محصول اشاره کرد.

اما طبق اعلام کارشناسان خودرو، اورا کاملاً با نگاه به بیتل کلاسیک طراحی شده و مثل آن کاپوتی گرد و چراغ‌های جلوی دایره‌ای دارد. علاوه بر این، سپر‌های کرومی و فرم چراغ‌های عقب نیز بیتل را به یاد می‌آورند.

کارشناسان می‌گویند حتی کابین پانک کت هم با الهام از بیتل طراحی شده، زیرا غربیلک فرمان آن اساساً یک کپی مدرن از نمونۀ مورداستفاده در فولکس‌واگن قدیمی است. البته در اینجا ویژگی‌های مدرنی مثل دریچه‌های تهویۀ توربین مانند و نمایشگر عریضی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم به چشم می‌خورد.

گریت وال موتورز مدل اورا پانک کت را یک ماشین زمان می‌داند که می‌تواند حسی از نوستالژی را مشتریان خود برانگیزد و حسی آمیخته از زمان حال و گذشته را در آن‌ها ایجاد کند.

این خودروساز چینی می‌گوید این محصول برای «عبور از زمان و ادای احترام به گذشته» طراحی شده که برخی خودرو‌های کلاسیک از جمله خودرو‌های کلاسیک فولکس واگن را تداعی می‌کند. اگرچه تعداد زیاد قطعه‌های کرومی، چراغ‌های LED و چرخ‌های امروزی، ما را به زمان حال بر می‌گرداند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید