کاهش چشمگیر آمار کرونا در رشت

کاهش چشمگیر آمار کرونا در رشت

فرماندار شهرستان رشت بیان داشت: هم اکنون شهرستان رشت در وضعیت نارنجی بیماری کووید ۱۹ قرار دارد و اگر این روند کاهشی همچنان ادامه یابد هفته آینده به وضعیت زرد کرونایی دست می‌یابیم.

کد خبر : ۹۸۴۱۸
بازدید : ۲۵۲۹

علی فتح اللهی روز دوشنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت افزود: آمار بیماران بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شهرستان رشت هفته جاری در مقایسه با هفته گذشته نیز نزدیک به ۴۳ درصد کاهش یافته و از ۶۲۱ بستری هفته گذشته به تعداد ۴۳۵ بستری در امروز رسیده ایم.

وی اظهار داشت: پذیرش روزانه بیماران مبتلا به کرونا شهرستان رشت در بیمارستان نیز افزون بر ۴۷ درصد کاهش یافته و از ۱۱۲ نفر هفته گذشته به ۷۶ نفر در روز رسیده است.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در شهرستان رشت نیز طی هفته‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته و به حدود ۶۴ درصد رسیده است، گفت: با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شمار بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها نیز روند کاهشی را طی می‌کند.

فرماندار شهرستان رشت بیان داشت: هم اکنون شهرستان رشت در وضعیت نارنجی بیماری کووید ۱۹ قرار دارد و اگر این روند کاهشی همچنان ادامه یابد هفته آینده به وضعیت زرد کرونایی دست می‌یابیم.

وی در ادامه با اشاره به سرعت گرفن تزریق واکسن کرونا در گروه‌های هدف شهرستان رشت بیان داشت: نزدیک به ۸۵ پایگاه واکسیناسیون در شهرستان رشت فعال است که طی روز‌های اخیر برای جلوگیری از ازدحام و سرعت در تزریق تعداد پایگاه‌ها افزایش یافت و به زودی پایگاه واکسیناسیون شبانه روزی در رشت راه اندازی خواهد شد.

فتح اللهی با بیان اینکه تاکنون ۲۷۵ هزار نفر از گروه‌های هدف شهرستان رشت دوز اول و ۱۴۲ هزار نفر دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، افزود: جمعیت هدف شهرستان رشت برای تزریق واکسن کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر است.

فرماندار شهرستان رشت در ادامه با اشاره به بازدید‌ها از واحد‌های صنفی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اظهار داشت: هفته گذشته از ۲ هزار و ۵۹۷ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که به ۱۶۶ واحد اخطار داده شد ضمن اینکه ۹ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شد.

بر اساس تازه‌ترین ارزیابی نرم افزار ماسک شهرستان‌های لنگرود، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، بندرانزلی، آستارا، سیاهکل، لاهیجان، رشت، خمام، رودبار، ماسال، تالش، رودسر، شفت، فومن و رضوانشهر در وضعیت نارنجی و شهرستان املش نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.
منبع: بهداشت نیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید