تیگوان ۲۰۲۲؛ پرفروش‌ترین خودرو‌ی فولکس واگن؟!

تیگوان ۲۰۲۲؛ پرفروش‌ترین خودرو‌ی فولکس واگن؟!

تیگوان SEL R-Line از پیشرانه توربوشارژ ۲ لیتری با ۱۸۴ اسب بخار و گشتارو ۲۲۱ پوندفوت استفاده می‌کند. این مجموعه با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است. سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.

کد خبر : ۹۸۴۶۰
بازدید : ۳۶۶۳

تیگوان یکی از موفق‌ترین محصولات فولکس واگن در بازار جهانی است که از سال ۲۰۰۷ تا کنون روی خط تولید قرار دارد.

تا بهار سال ۲۰۲۰ برابر با ۶ میلیون دستگاه از آن در کشور‌های مختلف به فروش رسید و در سال ۲۰۱۹ میزان خروجی خط تولید آن در فولکس واگن برابر با ۹۱۰۹۲۶ دستگاه بوده است. همچنین تیگوان عنوان پرفروش‌ترین شاسی بلند در بازار اروپا را به خود اختصاص داده است.

اکنون تصاویر و اطلاعات مربوط به مدل ۲۰۲۲ بازار آمریکا در تریم SEL R-Line منتشر شده که در ادامه نگاهی بدان خواهیم داشت.

در نمای ظاهری، تیگوان الهام بخش بسیاری از کمپانی خودروسازی مخصوصا چینی‌ها در زمینه طراحی محصولات، بوده است. در مدل ۲۰۲۲ نیز همچنان رویکرد موفق فولکس واگن در الگو و گرافیک داخلی چراغ‌های اصلی جلو تداوم یافته و عناصر کرومی اثر مهمی در بهبود چهره دماغه دارند.

برای بامپر (سپر) جلو نیز ورودی‌های هوای بزرگ و عناصر کرومی ترکیب شده اند تا ظاهری اسپرت و البته باکیفیت ایجاد شود. خط شانه قویی و الگوی مینیمال چراغ‌های عقب در مدل ۲۰۲۲ تکرار شده اند. رینگ‌ها در اندازه ۲۰ اینچی ارائه می‌شوند.

قیمت پایه این خودرو ۲۷۱۹۰ دلار است که در تریم مورد نظر ما با حضور آپشن به ۳۷۷۹۰ دلار می‌رسد.

از امکانات کابین می‌توان به نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر ۸ اینچی (در تریم پایه ۶.۵ اینچی)، نمایشگر سیستم سرگرمی ۱۰ اینچی (در تریم پایه ۸ اینچی)، سیستم تهویه اتوماتیک، شارژ بی سیم، دکمه‌های تنظیمی لمسی روی فرمان، گرم کن و تهویه صندلی‌ها و ... اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، نمایش نقاط کور دید راننده، سنسور باران، آینه‌های برقی با مکانیسم تاشو و ... اشاره کرد.

تیگوان SEL R-Line از پیشرانه توربوشارژ ۲ لیتری با ۱۸۴ اسب بخار و گشتارو ۲۲۱ پوندفوت استفاده می‌کند. این مجموعه با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است. سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد. شاخص مصرف سوخت برای این خودروی ۱۷۴۹ کیلوگرمی بعد از محاسبه ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر است با ۱۱.۲ لیتر، در بزرگراه ۸.۴ لیتر و در حالت ترکیبی ۹.۸ لیتر است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید