قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۴

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۴

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۴ شهریور ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۰۳ دلار و ۳۳ سنت رسید.

کد خبر : ۹۸۴۷۵
بازدید : ۳۸۷۸
فرادید | طلا بالاخره وارد کانال ۱۸۰۰ دلار شد. امروز ۲۴ شهریور ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت افزایش ۰.۰۱ درصد به ۱۸۰۳ دلار و ۳۳ سنت رسید.

همزمان با رشد سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا قیمت طلا روز سه شنبه شاهد اندکی کاهش بود.

به گزارش فرادید؛ راس نورمن تحلیل گر مستقل خاطرنشان کرد که ممکن است تورم مصرف کننده ایالات متحده در ماه گذشته کاهش یافته و ضربه‌ای به سرمایه گذارانی وارد کند که طلا را به عنوان یک پرچین تورمی تلقی می‌کنند.

به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس، تسریع رشد تورم، انتظارات برای اعلام رسمی قریب الوقوع بودن تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا را تقویت می‌کند. واکنش طلا به این موضوع منفی خواهد بود، زیرا چشم انداز تعدیل خرید اوراق قرضه، بازده اوراق قرضه را بالا می‌برد و بالا رفتن بازده هم هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می‌دهد.

اوله، تحلیلگر بانک ساکسو می‌گوید: "فشار بر قیمت طلا همچنان در حال افزایش است. اما رشد اقتصادی آنقدر قوی نیست که بتواند از تپرینگ حمایت کند، چه برسد به افزایش نرخ بهره در ایالات متحده. چشم انداز بازار طلا همچنان مثبت است".

سیتی ریسرچ در یادداشتی گفت: "نشست فدرال رزرو ۲۲ سپتامبر نیز برای طلا بسیار بزرگ است"، و اشاره کرد در حالی که یک جهت گیری خفیف را در این جلسه مشاهده میکنیم، یک شگفتی می‌تواند باعث شود طلا به ۱۹۰۰ دلار برسد.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر "اس پی دی آی گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است روز دوشنبه ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۰۰۰.۲۱ تن در مقایسه با ۹۹۸.۱۷ تن در روز جمعه رسید.
قیمت لحظه ای فلزات گران بها
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید