همه جزئیات سری آیفون ۱۳؛ ویژگی‌های آیفون ۱۳ مینی، پرو و پرو مکس

همه جزئیات سری آیفون ۱۳؛ ویژگی‌های آیفون ۱۳ مینی، پرو و پرو مکس

بررسی اطلاعات درج شده در کمپانی اپل نشان می‌دهد که در هر دو مدل آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از شیشه‌ی محافظ سرامیک شیلد استفاده شده است. همچنین این دو مدل از تراشه‌ی A۱۵، اما با گرافیک ۵ هسته‌ای و بسیار قدرتمندتر و البته از از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برند.

کد خبر : ۹۸۵۱۹
بازدید : ۶۵۴۱
فرادید | شرکت اپل روز گذشته از گوشی‌های موبایل سری آیفون ۱۳ رونمایی کرد. البته مطابق روال سال‌های گذشته در این کنفرانس اختصاصی نیز چهار مدل شامل آیفون ۱۳ استاندارد، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو وآیفون ۱۳ پرو مکس پیش روی طرفداران این سری از گوشی‌ها قرار گرفت.

به گزارش فرادید؛ اپل علاوه بر گوشی‌های سری آیفون ۱۳، از دو محصول اپل واچ سری ۷ و یک آیپد مینی رونمایی کرد. اما تمامی این محصولات تفاوت چندانی با مدل‌های پیشین خود نداشتند. همین مسئله باعث شد تا بسیاری از طرفداران این برند مشهور، زبان به انتقاد از محصولات تازه باز کنند.

البته محدود تفاوت‌های محصولات جدید اپل مربوط به عملکرد دوربین ها، ظرفیت باتری و بهبود تراشه‌ها است.

طبق اعلام کمپانی اپل گوشی‌های سری آیفون ۱۳ قرار است از تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) به بازار عرضه شوند. اما طرفداران آیفون ۱۳ می‌توانند پیش‌خرید این گوشی‌ها را یک هفته زودتر آغاز کنند.

علاوه بر این سیستم‌عامل iOS ۱۵ نیز دوشنبه هفته‌ آینده یعنی در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) رسما منتشر خواهد شد.

همه جزئیات سری آیفون ۱۳؛ ویژگی‌های آیفون ۱۳ مینی، پرو و پرو مکس
ویژگی‌های آیفون۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس

بررسی اطلاعات درج شده در کمپانی اپل نشان می‌دهد که در هر دو مدل آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از شیشه‌ی محافظ سرامیک شیلد استفاده شده است.

همچنین این دو مدل از تراشه‌ی A۱۵، اما با گرافیک ۵ هسته‌ای و بسیار قدرتمندتر و البته از از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برند.

در بخش پشتی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس نیز سه دوربین روی پنل شامل دوربین اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳ برابری قرار گرفته است.

البته برخلاف نسل گذشته هر سه دوربین از حالت شب پشتیبانی می‌کنند.

طبق اعلام اپل مدل پرو ۶.۱ اینچی است، اما مدل پرو مکس نمایشگری ۶.۷ اینچی دارد. همچنین برای هر دو مدل ظرفیت حافظه‌ی داخلی یک مدل به ۱ ترابایت افزایش داده شده است.

همه جزئیات سری آیفون ۱۳؛ ویژگی‌های آیفون ۱۳ مینی، پرو و پرو مکس

جزئیات آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی

طبق اعلام اپل هر دو گوشی آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی از تراشه‌ی ۵ نانومتری A ۱۵ بهره می‌برند که ۶ هسته‌ای است (با چینش ۲ هسته‌ی بسیار قدرتمند + ۴ هسته‌ی کم‌مصرف)، گرافیکی ۴ هسته‌ای دارد، موتور پردازش عصبی آن بسیار قدرتمندتر شده است و می‌تواند ۱۵.۸ تریلیون عملیات را در مدت یک ثانیه انجام دهد.

همچنین روی نمایشگر هر دو گوشی از شیشه‌ی محافظ سرامیک شیلد استفاده شده است. اپل معتقد است این محافظ صفحه، نسبت تمامی محافظ‌های گذشته بکار رفته در تمام گوشی‌های دیگر مقاوم‌تر است.

اپل می‌گوید که در هر دو مدل استاندارد ضد آب IP ۶۸ در این گوشی‌ها دیده می‌شود. اما نمایشگر آن‌ها بدون تغییر در اندازه به نسبت نسل قبل است، اما ۲۸ درصد روشن‌تر شده است. آیفون ۱۳، ۶.۱ اینچی است، اما مدل مینی ۵.۴ اینچ دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که حالت سینماتیک به دوربین آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی اضافه شده است که با تکیه بر قابلیت یادگیری ماشین می‌تواند کار‌هایی نظیر تغییر خودکار فوکوس روی سوژه را انجام دهد.

علاوه بر این‌ها مدل ۶۴ گیگابایتی جای خود را به مدل ۱۲۸ گیگابایتی داده است. همچنین طول عمر باتری آیفون ۱۳ مینی ۱ ساعت و نیم بیشتر شده است.

سری آیفون ۱۳ چه قیمتی دارد؟

در حال حاضر نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۳ مینی ۶۹۹ دلار پیش بینی شده است که با قسمت دلار ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای طرفداران ایرانی آیفون، ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آب می‌خورد.

همچنین نسخه استاندارد آیفون ۱۳ با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، ۷۹۹ دلار معادل ۲۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان قیمت خورده است.

قیمت نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۳ پرو ۹۹۹ دلار، معادل ۲۷ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان و در آیفون ۱۳ پرو مکس نیز ۱۰۹۹ دلار برابر با ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید