قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۵

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۵

امروز ۲۵ شهریور ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۹۵ دلار و ۸۲ سنت رسید.

کد خبر : ۹۸۵۲۲
بازدید : ۴۳۹۳
فرادید | طلا علیرغم افزایش نرخ ۰.۱۵ درصدی، کانال ۱۸۰۰ دلار را ازدست داد. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۵ شهریور ماه به ۱۷۹۵ دلار و ۸۲ سنت رسید.

قیمت طلا روز چهارشنبه در محدوده کوچکی در سطح کلیدی ۱۸۰۰ دلار تثبیت شده است، زیرا داده‌های تورم ایالات متحده، عدم اطمینان در مورد زمان بندی تپرینگ فدرال رزرو را تشدید کرده است.

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده بر شاخص ارزش دلار نیز تاثیرگذار بوده و در عین حال سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا را به پایین‌ترین رقم از ۲۴ اوت رسانده است. پایین آمدن سوددهی اوراق قرضه هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش می‌دهد.

به گزارش فرادید؛ وارن پاترسون، تحلیلگر شرکت ING گفت: آمار شاخص قیمت مصرف کننده اندکی پایینتر از حد انتظار بود و انتظارات برای اعلام تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا را پایین برد و از قیمت طلا پشتیبانی کرد.

اوله هانسن، تحلیلگر بانک ساکسو گفت: "طلا روز گذشته با آمار CPI پایین‌تر از حد انتظار افزایش چشمگیری پیدا کرد. کاهش بازدهی اوراق قرضه نشان دهنده افزایش فروش این اوراق است. با این حال این برای جذب مجدد تقاضا برای طلا کافی نبوده است.

اگرچه طلا به عنوان یک محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، اما انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو در تپرینگ بسیار کُند عمل می‌کند و نرخ‌های بهره را پایین نگه می‌دارد به جذابیت طلا کمک می‌کند. زیرا هزینه فرصت نگهداری آن همچنان پایین است.
قیمت لحظه ای فلزات گرانبها در بازار
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید