درخواست کمک از پلیس به سبک سفارش پیتزا

درخواست کمک از پلیس به سبک سفارش پیتزا

در واقعه‌ای که در قم رخ داده، گویا همسر سابق زن قمی به قصد مزاحمت وارد خانه او شده و زن برای درخواست کمک با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته است. این ماجرا مشابه اتفاقی است که در آمریکا رخ داده و حتی سخنگوی نیروی انتظامی هم از این داستان با عنوان «درخواست امدادرسانی از پلیس به سبک فیلم‌های هالیوودی» یاد کرده است.

کد خبر : ۹۸۶۱۵
بازدید : ۵۳۲۷
فرادید | تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ و درخواست کمک به سبک سفارش پیتزا، سبب نجات جان زن قمی شد. البته این ماجرا حالا به بحثی داغی در فضای مجازی بدل شده است. کاربران به تحسین پلیس پرداخته و این سبک را بهترین روش برای درخواست کمک در مواقع اضطراری دانسته اند.

به گزارش فرادید؛ بامداد سه شنبه گذشته بود که یک زن که از شهروندان قم بود با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ این شهر تماس گرفت. او با سفارش پیتزا درخواست کمک برای رهایی از دست همسر سابقش را به صورت غیرمستقیم اعلام کرد. پس از پرسش‌های بلند کاربر پلیس و پاسخ‌های کوتاه شهروند قمی، ماموران پلیس به محل وقوع تماس اعزام شده و متهم را دستگیر کردند.

این ماجرا مشابه اتفاقی است که در کشور آمریکا رخ داده و حتی سخنگوی نیروی انتظامی هم از این داستان با عنوان «درخواست امدادرسانی از پلیس به سبک فیلم‌های هالیوودی» یاد کرده است.

گویا مدتی پیش هم در آمریکا یک زن با ۹۱۱، تلفن ضروری این کشور تماس می‌گیرد و درخواست پیتزا می‌کند. در نهایت امر هم اپراتور متوجه خشونت خانگی می‌شود.

البته عده‌ای هم گفته بودند که ویدویو تبلیغاتی بوده و قصد سازنده کمک به زنانی است که قربانی خشونت خانگی هستند.

درخواست کمک از پلیس به سبک سفارش پیتزا
ماجرا درخواست کمک متفاوت زن قمی

در واقعه‌ای که در قم رخ داده، گویا همسر سابق زن قمی به قصد مزاحمت وارد خانه او شده و زن برای درخواست کمک با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته است.

زن با صدایی لرزان می‌گوید: «یه پیتزا سفارش داشتم». با گفتن این جمله اپراتور متوجه می‌شود که خطری زن را تهدید می‌کند، پس پرسش و پاسخ برای کمک رسانی آغاز می‌شود.

اپراتور ۱۱۰ در پاسخ سفارش پیتزا می‌گوید با ۱۱۰ تماس گرفته اید. الان نمی‌توانید صحبت کنید؟

پاسخ زن بله است. سپس مامور از زن می‌خواهد تا آدرس را به او بگوید.
زن در ادامه مجددا توضیح می‌دهد که یک پیتزای پپرونی با یک نوشابه می‌خواهد و تاکید می‌کند که حتما سس داشته باشد. بعد هم به تشریح محل وقوع حادثه می‌پردازد.

مامور در ادامه پرسش‌های دیگری مطرح می‌کند. با همسرتون مشکل دارید؟ پاسخ زن خیر است.

شخص دیگری است؟ اورا می‌شناسید؟ قربانی خشونت خانگی هردو سوال را با دلهره با بله پاسخ می‌دهد.

می‌توانید در را برای ماموران ما باز کنید؟ زن در پاسخ می‌گوید بله و اپراتور تاکید می‌کند: «باشه، ماموران فرستاده شدند».

سردار بهادر اسماعیلی، جانشین فرمانده انتظامی استان قم گفته که در ادامه پلیس با حضور در محل وقوع تماس، عامل مزاحمت که همسر سابقش بوده و وارد منزل شده را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

به گفته او، تحقیقات تکمیلی از علل و انگیزه ارتکاب جرم در دست بررسی است.


درخواست کمک به سبک سفارش چلوکباب

در موردی هم که سال گذشته اتفاق افتاده بود، زنی در شیراز طی یک تماس با پلیس ۱۱۰، وانمود کرده که با چلوکبابی تماس گرفته و چلوکباب و نوشابه سفارش داده بود.

در ابتدا اپراتور ۱۱۰ سعی کرده به او بگوید که با پلیس تماس گرفته، اما پس از اینکه متوجه می‌شود که زن نیاز به کمک دارد، سوالاتش را آغاز می‌کند.

در آن زمان یک مقام انتظامی در استان فارس گفته بود که کاربر ۱۱۰ پس از آنکه متوجه وضعیت تماس‌گیرنده می‌شود، با طرح سوالاتی از این زن می‌خواهد تا با پاسخ بله یا خیر به او جواب داده تا بتواند بیشتر به شرایط او پی برده و همچنین آدرس او را به دست آورد.

به گفته کاووس محمدی، پس از آن مرکز ۱۱۰ به کلانتری حوزه استحفاظی موضوع را اطلاع داده و اکیپی به محل اعزام می‌شوند که در بررسی‌ها متوجه اختلاف شدید خانوادگی بین زن تماس‌گیرنده و همسرش می‌شوند.

داستان این تماس هم مشابه سفارش پیتزا بوده است.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    دم پلیسی که جواب داده گرم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید