مصاحبه جنجالی علی پروین؛ پیش بینی تلخ درباره پرسپولیس

مصاحبه جنجالی علی پروین؛ پیش بینی تلخ درباره پرسپولیس

اما در ادامه علی پروین با چشمانی شبیه کاسه خون رسما اعلام کرد او و بازیکنان پرسپولیس با این هیئت مدیره و شخص اکبر غمخوار برای فصل بعد کار نخواهد کرد.

کد خبر : ۹۸۶۵۲
بازدید : ۵۶۴۰
یک مصاحبه جنجالی از علی پروین شاید تا سال‌ها از ذهن هواداران پرسپولیس خارج نشود. از اواخر فصل ۸۲-۱۳۸۱ بود که اخباری در مورد اختلاف شدید بین علی پروین و هیئت مدیره باشگاه و البته به وضوح اکبر غمخوار، مدیر عامل وقت پرسپولیس شنیده می‌شد.
اما در خرداد سال ۸۲ و در جریان شکست عجیب ۲-۳ قرمزپوشان به ملوان در استادیوم تختی بود که خون جلوی چشم علی پروین را گرفته و او به زمین و زمان تاخت.

سلطان ابتدا حمله تندی به محمد دادکان، رئیس فدراسیون داشته و مدعی شد علیرغم خواسته اش، او جلال مرادی را داور این دیدار گذاشته است. عصبانیت علی پروین به حدی بود که حتی اطرافیان و گزارشگر برنامه نود هم انگار با استرس کنار او حرکت می‌کردند.

مصاحبه جنجالی علی پروین عصبانیت شدید علی پروین بعد از شکست مقابل ملوان و اختلافی که از همینجا دیگر علنی شد. افشین پیروانی فصل بعد سلطان را همراهی نکرد
اما در ادامه علی پروین با چشمانی شبیه کاسه خون رسما اعلام کرد او و بازیکنان پرسپولیس با این هیئت مدیره و شخص اکبر غمخوار برای فصل بعد کار نخواهد کرد. در نهایت هم آن فصل برای قرمزپوشان تلخ و جنجالی تمام شد و آن‌ها پایین‌تر از سپاهان و پاس در رده سوم قرار گرفتند.

اما نوبت تابستان جنجالی و جلسات متعدد در دفتر توانیر فرا رسید. ستاره هایی، چون حمید استیلی، بهروز رهبری فرد، علی انصاریان، داود فنایی، بهنام ابولقاسم پور، پژمان جمشیدی... در واقع اسکلت اصلی ترکیب پرسپولیس در جلساتی به میزبانی علی پروین حاضر شده و با او بیعت بستند.
جلسات ستاره های پرسپولیس
جلسات ستاره‌های پرسپولیس در توانیر و بازیکنانی که مصرانه خواهان بازگشت علی پروین به باشگاه بودند؛ اتفاقی که یک سال بعد رخ داد
از آن سو در اوایل ماه تیر اکبر غمخوار اعلام کرد وینگو بگوویچ، سرمربی فولاد آن سال‌ها از سال بعد هدایت پرسپولیس را به عهده خواهد گرفت و این در واقع اعلان جنگ علنی با علی پروین بود. هفته‌های ابتدایی تمرینات بدون حضور بازیکنان اصلی برگزار شد و به نظر می‌رسید در نهایت سلطان برنده این درگیری باشد.

در این میان تنها افشین پیروانی، کاپیتان پرسپولیس به عنوان اولین بازیکن تاثیرگذار در تمرینات تیم بگوویچ حاضر شد و علی پروین که اصلا انتظار چنین برخوردی را از یار غار خود نداشت، سال بعد و هنگام بازگشت نام افشین را از لیست خط زد و او در پیکان از فوتبال خداحافظی کرد. البته رابطه شکرآب شد سرپرست فعلی پرسپولیس و سلطان در سال‌های بعد بهبود یافت.

پیغام علی پروین به بگوویچ
پیغام علی پروین به بگوویچ که البته سرمربی کروات آن را نادیده گرفت و سرنوشت خوبی نیز در آخر برایش رقم نخورد؛ سلطان اینقدر برو و بیا داشت که برای سرمربی وقت خط و نشان بکششد
اما انقلاب غمخوار به یکباره همه چیز را به سود او تغییر داد. در حالیکه به نظر می‌رسید انتقال علی دایی، فوق ستاره فوتبال ایران در کنار کریم باقری به پاس قطعی شده، به یکباره خبر توافق او با پرسپولیس منتشر شد. خرید ستاره بزرگی به نام علی دایی باعث تغییر شرایط شد.

در ادامه دیگر بازیکنان مانند کریم باقری، یحیی گل محمدی و حتی یاران باوفای علی پروین مانند حمید استیلی، پژمان جمشیدی، حامد کاویانپور و ... به تمرینات اضافه شدند و در آستانه شروع لیگ و با خرید ستاره هایی، چون جواد کاظمیان، ساشا ایلیچ، عیسی ترائوره و ... ترکیب پرسپولیس رویایی تکمیل شد.

پرسپولیس
تصور می‌شد روز‌های شیرینی در انتطار این تیم پرستاره باشد، اما بدترین رتبه آن سال‌های پرسپولیس در لیگ را همین بازیکنان رقم زدند
بهروز رهبری فرد به پاس رفت، انصاریان نیم فصل بازی نکرد و در نهایت علیرغم تلاش فراوان نتوانست لباس پرسپولیس را به تن کند، داود فنایی راهی تیم تحت مالکیت علی پروین شد و به جز شاهرودی، تاتار، رافت و هادی مهدوی کیا، باقی نیز اغلب به پرسپولیس بازگشتند.
غمخوار برای گذر از نام پروین به ستاره‌های بزرگ نیاز داشت. احمدرضا عابدزاده که به تازگی بهبود یافته بود دعوت او را نپذیرفت، اما بسیاری از ستاره‌های مهم آن سال‌های فوتبال ایران مقابل علی پروین قدعلم کردند.

انتقال علی دایی
اخبار حاکی از قطعی شدن انتقال علی دایی به پاس و توافق او با آجورلو بود که خبر انتقال به پرسپولیس و سرشاخ شدن با علی پروین منتشر شد
فصل به بهترین شکل ممکن برای قرمزپوشان آغاز شد. آن‌ها ابتدا با هشت گل پگاه را مغلوب کرده، در ادامه در مشهد ابوملسم را شکست دادند و در هفته سوم نوبت برتری با پنج گل برابر فجر و صدرنشینی مطلق تیم بگوویچ فرار رسید.

اما در اواخر شهریور ۸۲ و بعد از این پیروزی‌های متوالی، نام علی پروین با یک مصاحبه غیرمنتظره دوباره مطرح شد. او پیش از دیدار هفته چهارم با پیکان در تاریخ ۲۷ شهریور، مدعی شد «روز‌های تلخ پرسپولیس هم فرا خواهد رسید.» این مصاحبه جنجالی در شرایطی عنوان شد که پرسپولیس در اوج قرار داشت و خود علی پروین نیز در استادیوم شیرودی در حال بنای تیمی به نام آذربایجان بود.
برتری پرسپولیس
فصل با برتری ۲-۸ مقابل پگاه به بهترین شکل برای پرسپولیس آغاز شد تا بگوویچ به سان استانکو شال قرمز در استادیوم بچرخاند؛ اتفاقی که دیگر به ندرت تکرار شد
از همانجا بود که اوضاع پرسپولیس به شکل عجیبی تغییر کرد. در شرایطی که به نظر می‌رسید پیروزی آسانی در انتظار تیم بگوویچ باشد، آن‌ها ۲۷ شهریور با نتیجه ۱-۲ مغلوب پیکان شدند. علی دایی در اواسط نیمه اول تعویض شده و در ادامه و با درخشش بهمن طهماسبی دو بار دروازه ساشا باز شد.
گلزنی کریم باقری در نیمه دوم از روی نقطه پنالتی هم تغییری در اوضاع ایجاد نکرد و اولین شکست آن پرسپولیس رویایی در هفته چهارم رقم خورد.
مصدومیت علی دایی
مصدومیت کلیدی علی دایی در نیمه اول دیدار مقابل پیکان و روند تلخی که از همینجا و در هفته چهارم برای پرسپولیس آغاز شد
اما روند نتایج به شکل غیرمنتظره‌ای در ادامه عوض شد. پرسپولیس با دو تساوی مقابل سپاهان و استقلال اهواز به دربی رسیده و در دیداری فراموش نشدنی برابر تیم جوان امیر قلعه نویی با نتیجه ۱-۲ مغلوب شد. شاید پرسپولیس با ستاره هایی، چون دایی، مهرداد، کریم، یحیی، افشین، کاویانپور، پژمان جمشیدی، ساشا، کاظمیان و ... در انتظار یک پیروزی پرگل در دربی بود، اما ضربات فوق العاده علی سامره و محمود فکری پیروزی بزرگ تیم ژنرال را رقم زد.
مصاحبه جنجالی علی پروین
اشاره نشریه خبرورزشی به مصاحبه عجیب و جنجالی آن روز‌های علی پروین؛ روز تلخ پرسپولیس فرا رسید
در ادامه شرایط به بدترین شکل ممکن پیش رفت و کسری از رویای آن پرسپولیس پرستاره هم تعبیر نشد. برخی هواداران تصور می‌کردند بازیکنان علاقمند به علی پروین در این نتایج نقش داشتند، اما در نهایت اپوزیسیون غمخوار ره به جایی نبرد و آن تیم درخشان خیلی زود متلاشی شد.
گل محمود فکری
گل فراموش نشدنی محمود فکری در دربی؛ صحنه‌هایی که باعث شد عبارت «گل‌های ساشا ایلیچی» وارد ادبیات فوتبال ایران بشود
در آن فصل پرسپولیس به معنای واقعی دو تکه شده بود و ارکان باشگاه مقابل هم قرار گرفتند. پیشکسوتان نیز تا جایی که توانستند به تیم تاخته و اجازه ندادند مسیر ابتدای فصل طی شود. همچنین نباید فراموش کرد بگوویچ نیز گزینه مناسبی برای هدایت پرسپولیس نبوده و از نظر فنی توانایی هدایت آن ستاره‌های بزرگ را نداشت.

بازی با سپاهان
برگزاری مراسم ابتدایی بازی مقابل سپاهان در اصفهان در دی ماه ۸۲ و خوش و بش افشین پیروانی و ادموند بزیک؛ روزی که برق رفت و گل پژمان جمشیدی را ندیدیم
گل افشین پیروانی
از معدود روز‌های خوب پرسپولیس؛ پیروزی با گل البته هند افشین پیروانی و برتری در اصفهان که تا ۱۴ سال بعد برای این تیم تکرار نشد
پرسپولیس در آن فصل در لیگ برتر پنجم شده و در جام حذفی هم در مرحله یک هشتم نهایی با شکست مقابل استقلال اهواز حذف شد تا زمینه بازگشت علی پروین بعد از یک سال فراهم شود. البته این بازگشت هم چندان برای مرد محبوب و قدرتمند آن روز‌های فوتبال ایران شیرین نبود و در نهایت دوران خداحافظی سرمربی پرافتخار پرسپولیس از این تیم فرا رسید.
منبع: ورزش سه
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید