قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۹

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۹

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۹ شهریور ماه به ۱۷۴۹ دلار و ۹۷ سنت رسید.

کد خبر : ۹۸۶۷۱
بازدید : ۳۸۸۹
فرادید | ریزش قیمت طلا در بازار همچنان وجود دارد. امروز ۲۹ شهریور ماه قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۷۴۹ دلار و ۹۷ سنت رسید. با افزایش بازده اوراق قرضه و افزایش ارزش دلار آمریکا، جریانات نزولی در بازار طلا افزایش پیدا کرده است.

شان لوسک، مدیر تجاری والش تریدینگ، گفت طلا همچنان به قوت خود باقی می‌ماند. زیرا در بازار باور به بهبود شرایط کافی وجود ندارد.

به گزارش فرادید؛ او گفت: «ما شاهد افزایش طلا در بلند مدت خواهیم بود. سطح بدهی‌های ایالات متحده در حال کنترل است، اما در کوتاه مدت همچنان طلا به فروش می‌رسد.»

پس از ریزش ۴۰ دلاری قیمت طلا در هفته گذشته، کنترل بازار به دست فروشندگان افتاده و همه نگاه‌ها به دیدار هفته جاری بانک مرکزی آمریکا دوخته شده است.

فرانک چالی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "آر جی او فیوچرز" به کیتکونیوز گفت: کنترل بازار اکنون در اختیار فروشندگان است. آمار خرده فروشی روند بازار را به طور کامل عوض کرد. آمار این ایده را تقویت کرد که بانک مرکزی آمریکا دست بازتری برای تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه دارد. روند کوتاه مدت طلا در حال حاضر نزولی است.

از نظر بسیاری از تحلیلگران، بازار طلا در هفته جاری با چالش‌های سختی روبرو است. زیرا فدرال رزرو جلسه سیاست پولی خود را برگزار می‌کند. در مورد سیاست‌های پولی ایالات متحده عدم قطعیت وجود دارد. زیرا برخی از اقتصاددانان خاطر نشان کرده اند که داده‌های اقتصادی اخیر می‌تواند فدرال رزرو را برای کاهش برنامه خرید اوراق قرضه در هفته آینده تشویق کند.

با این حال، برخی از تحلیلگران همچنین خاطرنشان می‌کنند که اگرچه قیمت طلا نزولی است، اما اگر بانک مرکزی ایالات متحده این برنامه‌ها را به تأخیر بیندازد، می‌تواند جهش کوتاهی را شاهد باشد. اگر بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه به یک سیگنال بسنده کند و تا دسامبر حرکتی انجام ندهد، برای طلا خوب خواهد بود. بازار طلا مایل است نرخ‌های بهره را پایین ببیند.

به گفته بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت "تی دی سکیوریتیز"، یک مشکل دیگر برای طلا در حال حاضر عدم علاقه از سوی خریداران جدید است. معامله گران آماده اند با هر گونه خبری که بهبود بهتر از حد مطلوب فعالیت اقتصادی را نشان می‌دهد، فروشنده باشند، زیرا آمار مطلوب آن‌ها را به این باور می‌رساند که بانک مرکزی آمریکا تردیدی برای آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه نخواهد داشت.
قیمت لحظه ای فلزات گران بها
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید