آغاز طرح توزیع زمین رایگان؛ مشمولان چه کسانی هستند؟!

آغاز طرح توزیع زمین رایگان؛ مشمولان چه کسانی هستند؟!

اخیرا رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی از اعطای زمین رایگان به مردم خبر داده و گفته که براساس برنامه‌ریزی انجام شده تامین زمین رایگان برای ساخت مسکن ویژه افراد واجد شرایط پس از تعیین ساز و کار‌های لازم عملیاتی خواهد شد.

کد خبر : ۹۸۷۳۰
بازدید : ۳۴۷۹۶

با وجود تجربه مشکلات در اختصاص زمین در طرح مسکن ملی، اما در دولت جدید، دولتمردان به دنبال توزیع زمین رایگان برای ساخت مسکن هستند. تاکنون شش هزار هکتار زمین برای این طرح شناسایی شده و به نظر می‌رسد این اولین گام برای آغاز این طرح است.

با وجود ثبت نام بیش از یک میلیون نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن تاکنون تنها هفت هزار نفر موفق به دریافت این وام شدند.

از سوی دیگر با وجود آغاز ساخت مسکن ملی از سال ۱۳۸۶ تاکنون طی این ۱۴ سال تنها دو میلیون مسکن مهر به متقاضیان داده شده است. با وجود چنین سابقه‌هایی، اما دولت به دنبال طرح توزیع رایگان برای ساخت مسکن است.


این درحالیست که در دولت حسن روحانی، طرح مسکن ملی به دلیل نبود زمین کافی با مشکل مواجه شد و در نهایت وعده تحویل ۴۰۰ هزار مسکن ملی طی دو سال شکل اجرایی نگرفت. اما در دولت جدید به نظر می‌رسد به جز وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال، توزیع زمین رایگان نیز همچنان در برنامه است.

اخیرا رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی از اعطای زمین رایگان به مردم خبر داده و گفته که براساس برنامه‌ریزی انجام شده تامین زمین رایگان برای ساخت مسکن ویژه افراد واجد شرایط پس از تعیین ساز و کار‌های لازم عملیاتی خواهد شد.

هرچند قاسمی از زمان دقیق شروع به کار این طرح صحبت نکرده، اما محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفته است: به زودی برای افرادی که در دهک‌های پایین جامعه قرار دارند سامانه‌ای برای ثبت‌نام مسکن ایجاد و به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سه کار اساسی در اولویت این وزارتخانه برای تولید مسکن است افزود: تامین مسکن اولویت اول است که کار با جدیت آغاز شده و با تلاش‌های وزیر شش هزار هکتار زمین که قابلیت ساخت‌وساز دارد شناسایی شده و به عبارتی تقریبا زمین آماده است که برخی از این زمین‌ها در داخل محدوده شهری و برخی خارج از محدوده است.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد باید به زودی منتظر توزیع شش هزار هکتار زمین رایگان برای ساخت مسکن باشیم. طرحی که معلوم نیست چه سرنوشتی پیدا می‌کند.

اخیرا معاون مسکن شهری بنیاد مسکن اعلام کرده بود که برای ۱۰ هزار و ۲۵۰ متقاضی مسکن ملی نمی‌توانیم اقدام اجرایی انجام دهیم، چرا که به‌عنوان مثال برای شش هزار نفر زمین قطعی نشده که آن را تحویل دهیم. با وجود چنین تجربه‌ای، اما قرار است طرح توزیع رایگان زمین آغاز شود و در گام احتمالا شش هزار هکتار زمین شناسایی شده در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
منبع: تجارت نیوز
۰
نظرات بینندگان
  • زهرا حقیقت ارسالی در

    باسلام میگم الان بچه اول مامیخواهدبرودکلاس دوازدهم هنوز خونه نداریم مازمین میخواهیم.

  • رضا ارسالی در

    شما دلواپس نباش

  • امیر ارسالی در

    مسکن توتهران بایدارزان بشه واقعا که گرانه خیلی گرانه

  • علی ارسالی در

    اقای قاسمی تصمیم خوبی گرفته‌ای اگر زمین به مردم بدهی مردم از این مشکلات مسکن در میایین کاش سالهای قبل شما وزیر مسکن بودید مردم به مشکل بر نمیخوردند به امید شما مشکلات مسکن حل خواهد شد اگر عمل کنید

  • ناشناس ارسالی در

    یک میلیون شود اما در سواحل ماسه ای مکران شود

  • ناشناس ارسالی در

    اقای رستمی سلام خیلی خوبه به کسانی که سرپرست وتحت پوشش کمیته چه شرایطی کذاشتید زن هستم ۵۶ سال دارم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید