چه کسانی یارانه ۳۵۰ هزار تومانی می‌گیرند؟

چه کسانی یارانه ۳۵۰ هزار تومانی می‌گیرند؟

شرایط کشور به گونه‌ای است که اقشار فقیر نیاز به حمایت بیشتری دارند و رساندن یارانه به ۳۵۰ هزار تومان برای هر نفر به زودی اتفاق می‎افتد.

کد خبر : ۹۸۷۶۱
بازدید : ۱۰۸۴۴

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و دبیر کل پیشین اتاق ایران و عراق در کلاب‌هاوس با این موضوع که آیا دولت رییسی یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را زیاد خواهد کرد؟ گفت: برای عبور از وضعیت خطرناک امروز گزینه‌های محدودی را در پیش رو داریم که یکی از آن‌ها تکیه بر برجام و آشتی با دنیاست.

در این صورت پول نفت وارد کشور می‌شود و مشکلات تاحدی پوشش داده خواهد شد چرا که می‌توانیم امیدواریم باشیم از محل درآمد نفت نگرانی مردم کم شود و نگاه به آینده اصلاح شود.

او نتیجه گیری کرد در این صورت با بهبود نگاه مردم به آینده از موج مهاجرت کاسته خواهد شد و گفت: اگر نتوانیم مساله برجام را حل کنیم باید به شدت درآمد مالیاتی را از طریق دریافت مالیات بر ثروت و ارث و خودرو و مسکن و … افزایش دهیم که این اقدام بی‌تردید نارضایتی ایجاد می‎کند، اما بازی دیگر دولت، هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی است.

وی تاکید کرد: در دو سال گذشته قیمت گاز در دنیا دو برابرشد، اما در ایران گاز را مفت به پتروشیمی‌ها و مردم می‌دهیم طبیعی است که عملا به بن بست می‌رسیم.

شرط پرداخت یارانه ۳۵۰ هزار تومانی

حسینی گفت: ابزار دیگر یا ابزار سوم واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی است. ۱۰۰ میلیارد دلار پروژه نیمه تمام بدون عایدی داریم و بهتر است دولت از این‌ها دل بکند و آن را به بخش خصوصی واگذار کند. وی با اشاره به اینکه تا کنون ۳۵۰ میلیارد دلار از اموال دولت واگذار شده است، گفت: هنوز هم می‌توانیم اموال و سهم‌های ۲۰ درصدی صنایع را واگذار کنیم تا بتواند از این وضعیت عبور کنیم.

این کارشناس تاکید کرد: به هر حال دولت باید یکی از این راه‌ها را دنبال کند، اما اگر برجام حل نشود دم دست‌ترین و آسانترین منبع، هدفمندی یارانه هاست.

وی گفت: صندوق بین المللی پول درباره هرم جمعیتی و توزیع ثروت در ایران گزارشی جدید منتشر نکرده، ولی در سال ۹۸، موسسه آمریکایی بروکلین اثرات خروج ترامپ از برجام را بر زندگی مردم ایران مطالعه کرد.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: بر اساس مفاد اعلامی در این گزارش ۴.۳ درصد یعنی حدود ۴ درصد مردم در ایران زندگی فوق‌العاده خوبی دارند، در عین حال ۱۹ درصد طبقات متوسط رو به بالا هستند و پانزده درصد در طبقه متوسط رو به پایین قرار دارند که به سختی زندگی شان را تامین می‌کنند.

وی اضافه کرد: چهل و پنج درصد مردم حقوق کارگری و حداقلی دارند و ۱۶.۷ درصد جمعیت ایران نیز زیر خط فقر زندگی می‎کنند. حسینی گفت: دولت در همین دوره زمانی با حجم مشکلات مجبور به پرداخت یارانه است. در حالی که نزدیک ۴۰ میلیون نفر از مردم به کمک‌های معیشتی و یارانه‌ای برای ادامه زندگی نیازمند هستند و باید کمک‌ها بر این جمعیت متمرکز باشد.

دولت باید حتما در بحث یارانه‌ها تجدیدنظر کند

وی با تاکید بر اینکه دولت باید حتما در بحث یارانه‌ها تجدیدنظر کند، اضافه کرد: دولت فکر می‌کند خودش می‌تواند آدم‌ها را شناسایی کند، اما اگر این وظیفه را به استانداران، فرمانداران و بخشداران و دهیاران واگذار کند، حتما نتیجه کار بهتر خواهد بود. در این صورت یارانه ۳۰ میلیون جمعیت بالای خط فقر را می‌توان حذف کرد و یارانه دیگران را دو برابر کرد.

به گفته وی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی این امکان فراهم می‎شود که ۲۵۰ هزار تومان به ۴۰ میلیون جمعیت دریافت کننده یارانه، پرداخت شود و یارانه به ۳۵۰ هزار تومان برای هر نفر برسد.

به گفته وی معنی ندارد بسیاری از پزشکان، استادان دانشگاه، کسبه بازار و کشاورزان بزرگ، یارانه بگیرند. وی درباره راه آخر نیز صحبت کرد و گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی است. بنزین سوپر و آزاد اگر به ۱۰ هزار تومان برسد، مشکل حل می‌شود. در این حالت کسی بیش از سهمیه خواست می‌تواند قیمت آزاد را بپردازد.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    اگه تجدید نظر نشه به خیلیا ظلم میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید