جنجال بر سر گران فروشی بلیط اربعین

جنجال بر سر گران فروشی بلیط اربعین

گرچه چند ساعت از دستور وزیر راه و شهرسازی برای نظارت بر بلیط فروشی‌ها گذشته است، اما بررسی سایت‌های فروش آنلاین نشان می‌دهد که تنها ۱۳ بلیط مسیر رفت و برگشت از تهران به نجف با قیمت مصوب موجود شده است. البته بلیط رفت و برگشت از تهران به بغداد به اندازه کافی موجود است. اما تمامی ایرلاین‌ها خارجی است و قیمت‌ها حداقل ۱۶ و حداکثر ۳۲ میلیون تومان تعیین شده است.

کد خبر : ۹۸۷۶۵
بازدید : ۶۱۸۹
فرادید | ستاد اربعین و وزارت راه و شهرسازی می‌گویند که قیمت تعیین شده برای مسیر رفت و برگشت به عراق ۵ میلیون تومان است. اما زائران مدعی اند که قیمت فروش بلیط‌ها به ۳ تا ۵ برابر سقف تعیین شده هم رسیده است. تخلفی که پس از چند روز وزارت راه و سازمان هواپیمایی کشور آن را تایید می‌کنند.

به گزارش فرادید؛ عراقی‌ها می‌گویند تا بهتر شدن اوضاع شیوع کرونا فعلا قصد بازگشایی مرز‌های زمینی خود را به مسافران زیارتی در مناسب‌های خاص نمی‌دهند. از این رو دولت عراق همچون سال گذشته، اجازه راهپیمایی میلیونی به مقصد کربلا را به ایرانی‌ها نداد.

پس از آن دولت عراق سهمیه ۶۰ هزار نفری را برای اربعین امسال در نظر گرفت. البته طبق این تصمیم تنها افرادی که دو دوز واکسن زده‌اند حق ورود به خاک این کشور را دارند.

اما حالا این ۶۰ هزار نفر برای دریافت بلیط هواپیما به نرخ مصوب دچار مشکل شده اند.

تفاوت قیمت شرکت‌های هواپیمایی با نرخ مصوب!

برخی از زائران می‌گویند که بلیط رفت و برگشت به نجف از طریق ایرلاین‌های داخلی با قیمت ۱۲ تا ۲۰ میلیون به فروش می‌رسد.

گروه دیگری از زائران اربعین نیز گفته اند که در سایت‌های فروش آنلاین، بلیط ایرلاین‌های داخلی به مقصد نجف به اتمام رسیده است؛ بنابراین زائران مجبورند بلیط تهران به بغداد را با قیمت حداقل ۱۶ و حداکثر ۳۲ میلیون تومان خریداری کنند.

در این میان برخی هم مدعی اند که شرکت‌های هواپیمایی تنها بلیط رفت را با قیمت بالا عرضه کرده و از ارائه بلیط‌های رفت و برگشت خودداری می‌کنند.

این درحالی است که ستاد اربعین مبلغ رفت و برگشت هر نفر مجموعا ۵ میلیون تومان را در نظر گرفته است. همچنین مصوب شده کسانی که فقط رفت را هوایی می‌روند، مبلغ ۳.۲۰۰.۰۰۰ تومان و از مشهد هم ۴ میلیون تومان پرداخت کنند.

اما زائران می‌گویند که در عمل این مصوبه با موفقیت به اجرا نرسیده است.
جنجال بر سر گران فروشی بلیط اربعین

هشدار وزیر و دیگران، عدم توجه شرکت‌های هواپیمایی!

پس از افزایش انتقاد زائران اربعین، بالاخره وزارت راه وشهرسازی، کمیسیون عمران و سازمان هواپیمایی تخلفات شرکت‌های هواپیمایی را تایید کردند.

در نخستین واکنش رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد نرخ بلیت هواپیما برای رفت و برگشت زائران کربلا در ایام اربعین پنج میلیون تومان تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی بیش از این تخلف بوده و قطعا با شرکت‌های متخلف برخورد خواهد شد.

پس از او، سازمان هواپیمایی کشوری نیز تخلفات صورت گرفته را تایید کرد. این سازمان سپس هشدار داد که شکایت از مراکز فروش بلیت را پیگیری می‌کند.

اما پس شرکت‌های هواپیمایی و مراکز فروش بدون توجه به هشدارها، باردیگر فروش بلیط مسیر رفت و افزایش قیمت بلیط‌ها را از سر گرفتند.

در نهایت نیز رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به میدان آمد و در توئیتر نوشت: رفاه و آرامش زائران اربعین خط قرمز ماست. به معاون حمل‌ونقل، رئیس سازمان هواپیمایی ـ سرپرست ـ و تمام مسئولین ذی‌ربط دستور دادم با هرگونه گران‌فروشی بلیت اربعین برخورد کنند.
او گفته شخصاً گزارشات را پیگیری و بازرس ویژه‌ای در فرودگاه‌ها مستقر کرده است. طبق گفته رستم قاسمی از امروز نظارت میدانی در دفاتر فروش نیز ایجاد خواهد شد.

حالا گرچه چند ساعت از دستور وزیر راه و شهرسازی برای نظارت بر بلیط فروشی‌ها گذشته است، اما بررسی سایت‌های فروش آنلاین نشان می‌دهد که تنها ۱۳ بلیط مسیر رفت و برگشت از تهران به نجف با قیمت مصوب موجود شده است.
جنجال بر سر گران فروشی بلیط اربعین
البته بلیط رفت و برگشت از تهران به بغداد به اندازه کافی موجود است. اما تمامی ایرلاین‌ها خارجی است و قیمت‌ها حداقل ۱۶ و حداکثر ۳۲ میلیون تومان تعیین شده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید