قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۳۱

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۳۱

قیمت بیت کوین امروز ۳۱ شهریور ماه با ثبت کاهش ۱.۴۲ درصد به ۴۲,۱۱۸ دلار معادل ۱,۱۹۱,۸۱۱,۸۰۲ تومان رسید.

کد خبر : ۹۸۷۷۶
بازدید : ۶۱۰۳
فرادید | بیت کوین علیرغم کاهش ۱.۴۴ درصدی، اما نسبت به روزگذشته قیمت بالاتری دارد. امروز ۳۱ شهریورماه قیمت بیت کوین به ۴۲,۱۱۸ دلار معادل ۱,۱۹۱,۸۱۱,۸۰۲ تومان رسید.

بیت کوین شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۷۹۱.۱۵ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۱.۰۴ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۴۷.۱ میلیارد دلار است.

به گزارش فرادید؛ بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۳۵.۱۹ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۸۲ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

با توجه به وضعیت بیت کوین در روز‌های تعطیلات آخر هفته، به سختی می‌شد شرایط بازار ارز‌های رمزنگاری طی ۲۴ ساعت گذشته را پیش بینی کرد. همانطور که قبلاً گفتیم، حجم معاملات در این مدت به حداقل رسیده بود، اما قیمت بیت کوین به بالای ۴۸۰۰۰ دلار رسید که بالاترین سطح قیمت آن در ۱۱ روز اخیر بود.

با این حال، با افزایش ترس ناشی از مسائل اورگراند (Evergrande) در روز دوشنبه، این ارز رمزنگاری شده در عرض چند ساعت به شدت سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح خود در ۴۲۵۰۰ دلار رسید.

در ابتدا، بیت کوین موفق به بازگشت شد و حتی تراز ۴۴۰۰۰ دلار را پس گرفت، اما این حرکت عمر کوتاهی داشت. خرس‌ها کنترل بازار را دوباره به دست گرفتند و این بار این دارایی را تا مرز ۴۰۲۰۰ دلار (در Bitstamp) پایین کشاندند. این پایین‌ترین سطح قیمت از اوایل ماه اوت (اواسط مرداد) تاکنون بود.

محدوده ۴۲ هزار دلار یک محدوده حمایتی برای بیت‌کوین محسوب می‌شود و بیت‌کوین در جریان ریزش دیروز هم به این محدوده واکنش نشان داد، اما کارشناسان عقیده دارند احتمال شکست این محدوده و ریزش بیشتر بیت‌کوین وجود دارد.

از طرف دیگر اکثر کارشناسان بر این باورند که حیاتی‌ترین محدوده حمایتی بیت‌کوین محدود ۴۰ هزار دلار است و اگر کندل روزانه زیر محدوده ۴۰ هزار دلار بسته شود احتمال ریزش بیت‌کوین تا محدوده ۲۹ هزار دلار وجود دارد، اما اگر بیت‌کوین بتواند تا پایان هفته بالای ۴۰ هزار دلار بماند احتمال رشد بیت‌کوین تا ۱۰۰ هزار دلار تا پایان سال ۲۰۲۱ وجود دارد.

تحلیلگران عقیده دارند صعود بیت‌کوین تا محدوده ۵۱ هزار دلار ضعیف بود و با این حجم از فشردگی سفارشات احتمال اصلاح بازار زیاد بود. یک تحلیلگر که قبلا صعودی بیت‌کوین تا ۶۴ هزار دلار را پیش‌بینی کرده بود سناریویی بدبینانه در رابطه با بازار رمزارز‌ها ارائه داد.

این معامله‌گر با نام مستعار dave the wave به ۷۷ هزار دنبال‌کننده خود گفت: روند قیمتی فعلی بیت‌کوین مشابه سال ۲۰۱۴ است. زمانی بیت‌کوین از ۹۸۸ دلار تا ۱۶۰ دلار ریزش کرد. این تحلیلگر نوشت: «این بدترین سناریوی من است، شما این سناریو نگران‌کننده را نوعی آزمون مدیریت ریسک بدانید.» وی عقیده دارد بیت‌کوین در کوتاه‌مدت تا محدوده ۳۷ هزار دلار ریزش می‌کند.

اما مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیر عامل مایکرو استراتژی (MicroStrategy) نظر دیگری دارد. او در توییتی می‌گوید بیت کوین برنده خواهد شد. در واقع، او می‌گوید که همه اشکال فناوری، آن‌هایی هستند که در صدر قرار خواهند گرفت. به طور خاص، او می‌گوید تنها بازندگان مخالفان فناوری و طرفداران پول سنتی هستند.

در نهایت، او توییت کرد که مطمئن‌ترین زمان برای بیت کوین زمانی است که از فردای خود خبری نداریم.
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید