قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۳۱

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۳۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۳۱ شهریور ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۷۷ دلار و ۸۰ سنت رسید.

کد خبر : ۹۸۷۷۷
بازدید : ۵۳۳۸
فرادید | روند رو به رشد قیمت طلا ادامه دارد. امروز ۳۱ شهریور ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت افزیش ۰.۱۶ درصد به ۱۷۷۷ دلار و ۸۰ سنت رسید.

البته طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی که سرمایه گذاران در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا محتاط بودند، کاهش پیدا کرد.

به گزارش فرادید؛ هنگام افزایش نرخ تورم و بی ثبات شدن نرخ ارز اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا افزایش می‌یابد.
اما انقباضی شدن سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا می‌تواند با از بین بردن این دو عامل جذابیت بازار فلز زرد برای سرمایه گذاران را کاهش دهد. به علاوه افزایش نرخ بهره در آمریکا نیز هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا خواهد برد.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکت گفت: در کوتاه مدت ممکن است ما شاهد اندکی اوج گرفتن قیمت طلا به دلیل مشکلات اخیر یک سازنده املاک چینی و پیامد‌های آن بر رشد اقتصاد چین باشیم، اما در بلندمدت ریسک‌ها همچنان به سمت نزول متمایل هستند، زیرا شاهد آن هستیم که بانک مرکزی آمریکا تمایل دارد به سمت عادی سازی سیاست پولی حرکت کند که معمولا فضای خوبی برای طلا نیست.

به گفته بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت "تی دی سکیوریتیز"، یک مشکل دیگر برای طلا در حال حاضر عدم علاقه از سوی خریداران جدید است. معامله گران آماده اند با هر گونه خبری از بهبود فعالیت اقتصادی، فروشنده باشند. زیرا آمار مطلوب آن‌ها را به این باور می‌رساند که بانک مرکزی آمریکا تردیدی برای آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه نخواهد داشت.
به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۷۴۴ دلار را امتحان کند و اگر این سطح شکسته شود، ممکن است باعث شود طلا به محدوده ۱۷۲۴ تا ۱۷۳۶ دلار عقب نشینی کند.

اورت میلمان، کارشناس فلزات ارزشمند شرکت گینزویل کوین گفت: طلا عوامل معمول را نادیده گرفته است. در عوض به آمار اقتصادکلان معطوف شده است. XAU/USD در سطح ۱۷۴۰ دلار از حمایت برخوردار بوده و در ۱۷۷۰ تا ۱۸۰۰ دلار با مقاومت روبروست.
قیمت لحظه ای فلزات گران بها
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید