قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۰۱

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز اول مهرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۶۳ دلار و ۱۹ سنت رسید.

کد خبر : ۹۸۸۲۸
بازدید : ۶۶۴۲
فرادید | نوسان در بازار طلا همچنان ادامه دارد. امروز اول مهرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت کاهش ۰.۶۷ درصد به ۱۷۶۳ دلار و ۱۹ سنت رسید.

قیمت طلا در معاملات بعد از ظهر روز چهارشنبه آمریکا پایین و نزدیک به پایین‌ترین سطح روزانه خود رسید. بیانیه بعدازظهر روز گذشته کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) عمدتا در مورد سیاست‌های پولی آمریکا بی طرف تلقی شد این بیانیه بازار طلا را در ابتدا تا حدی دگرگون کرد.

به گزارش فرادید؛ فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ‌های بهره را نزدیک به صفر نگه داشت، اما نشان داد که افزایش نرخ‌ها ممکن است زودتر از آنچه انتظار می‌رود رخ دهد و چشم انداز اقتصادی خود را در سال جاری به میزان قابل توجهی کاهش داد.

در کنار این اقدامات مقامات کمیته سیاست گذاری بازار باز فدرال اعلام کردند که برخی از محرک‌های بانک مرکزی در طول بحران مالی را پس می‌گیرند. هرچند هیچ نشانه خاصی در مورد زمان وقوع آن وجود نداشت.

هان تان، تحلیلگر بازار در گروه Exinity می‌گوید: یک بیانیه داویش فدرال رزرو در خصوص حرکت آرامتر به دلیل نگرانی‌ها از روند نزولی اقتصاد ایالات متحده، می‌تواند قیمت طلا را به ۱۸۰۰ دلار نزدیک کند.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارز دیلی فارکس گفت: در نبود سیگنال رسمی از تعدیل برنامه محرک مالی بانک مرکزی آمریکا، طلا ممکن است در کوتاه مدت اندکی رخصت پیدا کند و روند نزولی برای این ماه متوقف خواهد شد.

رونا اوکانل، تحلیلگر StoneX، گفت: بازار‌ها در حال حاضر به امید یک فدرال رزرو هاوکیش قیمت گذاری می‌شوند. " وی افزود طلا همچنین در حال حفاظت از سرمایه‌های فراری در پشت وقایع اورگراند است. با این حال جریان‌های سرمایه گذاری به طور کلی با تمرکز بازار‌ها بر FOMC، محدود شده است.

اگر نگرانی فعالان بازار در مورد بهبود اقتصاد جهانی افزایش یابد، می‌تواند جذابیت طلا را نیز افزایش دهد. با این حال، نگرانی‌های مربوط به سرایت احتمالی اورگراند، همراه با افزایش شاخص نوسانات Cboe (VIX)، به تقویت احساسات طلا به عنوان یک پناهگاه امن کمک کرده است.
قیمت لحظه ای فلزات گران بها
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید