هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۰۱

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۶/۰۱

با توجه به تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی ایران، امروز اول مهر ماه در برخی استان‌های کشور ابرناکی و بارش پراکنده گاهی همراه با وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر : ۹۸۸۵۲
بازدید : ۵۳۹۸
فرادید | بر اساس هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران امروز اول مهرماه و فردا در جنوب استان سیستان و بلوچستان و برخی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، شرق هرمزگان و جنوب شرق و ارتفاعات کرمان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب ابرناکی و بارش پراکنده گاهی همراه با وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از بعد از ظهر فردا و طی روز شنبه در سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی وقوع رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید موقت محتمل است.

طی روز شنبه در جنوب استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد موقت قابل انتظار است. روز یکشنبه نیز در مازندران، گلستان و برخی نقاط خراسان شمالی رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

پنجشنبه و در ادامه با شدت بیشتر طی روز جمعه در شمال غرب، یکشنبه در شمال شرق، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور و دوشنبه در نوار شرقی کشور در برخی از ساعات سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت. به سبب این موضوع خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد قابل انتظار است.

جمعه به سبب وزش باد گرم جنوبی در اردبیل و غرب گیلان دمای بیشینه ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش پیدا می‌کند و شنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر و یکشنبه در در شمال شرق کشور دمای بیشینه بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، همچنین امروز خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود و این وضعیت در سواحل دریای خزر نیز از بعد از ظهر جمعه تا یکشنبه قابل مشاهده خواهد بود. از اواخر وقت شنبه تا دوشنبه نیز می‌توان انتظار مواج بودن خلیج فارس را داشت.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان استان تهران فردا صاف گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۴ و ۲۳ درجه سانتیگراد خواهد بود. آسمان پایتخت پس فردا صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در بیشترین و کم‌ترین زمان به ۳۲ و ۲۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

امروز و فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۱ و۴۲ درجه گرم‌ترین مرکز استان کشور خواهد بود و امروز اردبیل با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و فردا ارومیه با دمای ۲۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور لقب خواهند گرفت.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید