علت ممنوع الکار شدن فرهاد مجیدی

علت ممنوع الکار شدن فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی، سرمربی باشگاه استقلال، با رای کمیته اخلاق از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال و شرکت در مسابقات و ورود به ورزشگاه محروم شده است.

کد خبر : ۹۸۸۶۷
بازدید : ۱۰۵۴۹
فرادید | بنابر رای صادر شده از سوی کمیته اخلاق، فرهاد مجیدی، سرمربی تیم استقلال به پرداخت ۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده و از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال محروم شده است. طبق این حکم فعالیت مجیدی تنها پس از اجرای حکم و با تایید کمیته اخلاق ممکن است.

به گزارش فرادید؛ پس از صدور رای کمیته اخلاق درمورد محرومیت مجیدی، برخی رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی در مورد دلایل این محرومیت گمانی زنی کرده و علت را مسائل اخلاقی دانستند. برخی هم اتفاقات رخ داده در اردوی استقلال و مشکلات سرمربی و مدیران استقلال را دلیل محرومیت فرهاد مجیدی عنوان کردند.

عده‌ای هم مدعی شدند که مجیدی به علت شکایت باشگاه پرسپولیس به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال از هر نوع فعالیت ورزشی محروم شده است.

با این حال چند ساعت پس از صدور حکم کمیته اخلاق و گمانه زنی‌ها درباره علت محرومیت سرمربی تیم استقلال، سرانجام باشگاه استقلال با انتشار اطلاعیه کوتاهی دلیل این محرومیت را اعلام کرد.

در اطلاعیه این باشگاه آمده است: «بعد از اعلام حکم کمیته اخلاق در خصوص فرهاد مجیدی سرمربی استقلال، شایعاتی در خصوص دلیل این رای مطرح شده که به این وسیله این شایعات رد می‌شوند. دلیل رای صادره در خصوص آقای مجیدی، عدم پرداخت جریمه صادر شده به دلیل اظهارات ایشان در خصوص آذری جهرمی وزیر وقت ارتباطات است.»

علت ممنوع الکاری شدن فرهاد مجیدی
علت محرومیت فرهاد مجیدی

طی سال جاری بار‌ها کری خوانی‌های فرهاد مجیدی و محمد جواد آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات که طرفدار پرسپولیس است، در فضای مجازی جنجال به پا کرده است.

در یکی از این موارد که پس از شکست تیم فوتبال پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا اتفاق افتاده بود، آذری جهرمی در صفحه شخصی‌اش، نوشته بود: «پرسپولیس نتوانست پیروز شود البته ما جنبه باخت داریم؛ پرسپولیس از پا نمی‌نشیند».

این کری خوانی او ادامه داشت و در جای دیگر نوشت: «پرسپولیس به هر حال قهرمان است، قهرمانی آسیا با وجود پرسپولیس اعتبار می‌گیرد نه برعکس».

اما کری خوانی وزیر اسبق پس از باخت استقلال در در دربی امسال در اردیبهشت ماه بسیار جنجال آفرین شد. او در صحه اینستاگرامش نوشته بود: «ولی بنظرم اون دو ستاره، سیاره بودند».

این یادداشت او با واکنش تند فرهاد مجیدی روبرو شد، تا جایی که مجیدی در پاسخ نوشت: «واقعا یک وزیر آنقدر شعور ندارد که نمی‌داند با یک برد و باخت تماشاگران تحت تاثیر قرار گرفته و ناراحت یا خوشحال می‌شوند؟ البته با وجود چنین وزرایی کشور ما دچار مشکل شده است. امیدوارم سطح و شعور این افراد در حد یک وزیر باشد».

اما آذری جهرمی به نوشته مجیدی واکنشی نشان نداد و با انتشار پستی سعی داشت که از فرهادمجیدی دلجویی کند.

حالا هم که موضوع محرومیت مجیدی به دلیل اظهارات او در خصوص آذری جهرمی وزیر وقت ارتباطات مطرح شده، محمدجواد آذری جهرمی با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرامش به اطلاعیه باشگاه استقلال واکنش نشان داده است.

او ضمن تکذیب این خبر نوشت: «بنده نه تنها از فرهاد مجیدی شکایتی نداشته و ندارم بلکه از حرف ایشون هم ناراحت نشدم. رفتار ایشون بعد از باخت خیلی طبیعی بود و جای ناراحتی نداشت.»

پس از این نوشته وزیر وقت ارتباطات با انتشار استوری دیگر تاکید کرد: «قبلا هم عرض کرده بودم که آقای فرهاد مجیدی رو دوست دارم و اظهار ناراحتی ایشون پس از باخت به پرسپولیس هم یک عکس العمل عادی تلقی می‌کنم. نه شکایتی داشتم و نه ناراحت شدم. امیدوارم کمیته مربوطه هم به جای حکم محرومیت، با درک شرایط ایشون در آن مقطع زمانی، با گذشت نسبت به آقای مجیدی برخورد کنه».

از سویی دیگر هم برخی از رسانه‌های ورزشی مدعی شدند که علت محرومیت مجیدی شکایت پرسپولیس از او بوده است.

در این رابطه هم ایمان حسین‎‌پور شرفشاد، معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفته که شکایت ما از آقای مجیدی با عنوان «توهین به هوادار پرسپولیس» طبق قوانین جاری فوتبال کشورمان در سازمان لیگ به ثبت رسیده بود و شکایات توسط سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به کمیته‌های مربوطه ارجاع می‌شود.

او تاکید کرده که شکایت خود را مستقیما در کمیته اخلاق ثبت نکرده بودند و اصولا چنین امکانی نیز وجود ندارد.

بااین حال حسین شریفی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در یک گفت و گوی تلویزیونی، علت اصلی محرومیت سرمربی تیم اتقلال را اعلام کرده است.

او گفته که دهم خرداد ماه در یکی از کنفرانس‌های خبری مجیدی مطالبی را مطرح کرده که مصداق تنبیه دانسته شده. سپس در تیرماه حکم اولیه صادر شد و در ابتدا به ایشان فرصت داده شد تا دفاعیات خود را اعلام کنند. حالا هم حکم او مجددا بررسی وقطعیت پیداکرده که به همین خاطر فرهاد مجیدی به پرداخت جزای نقدی محکوم شده اند.

شریفی می‌گوید زمانی که جزای نقدی از سوی مجیدی پرداخت شود، او می‌تواند مجددا به فعالیت ورزشی خود ادامه دهد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید