قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۰۳

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۰۳

امروز ۳ مهرماه، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۵۰ دلار و ۳۶ سنت رسید.

کد خبر : ۹۸۸۶۹
بازدید : ۴۱۸۹
فرادید | طلا علیرغم افزایش ۰.۱۲ درصد، اما همچنان در کانال ۱۷۰۰ دلار قرار دارد. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۳ مهرماه به ۱۷۵۰ دلار و ۳۶ سنت رسید.

قیمت طلا هفته میلادی را با ثبات نسبی به پایان رساند. با این حال، نمی‌توان احساسات سرمایه گذاران به این بازار را پنهان کرد.

به گزارش فرادید؛ اد مویا، تحلیلگر پلتفرم معاملات آنلاین OANDA، می‌گوید: «طلا با دلار قوی تری که ناشی از افزایش بازدهی خزانه داری پس از سخنرانی فدرال رزرو است، در حال مبارزه است.»

او ادامه داد: طلا در نقطه بسیار سختی قرار دارد و همچنان با خطرات نزولی شدن روبرو است. مویا افزود که طلا می‌تواند با مشکلات بیشتری روبرو شود در صورتی که غول املاک چینی اورگراند، که این هفته بازار‌ها را با بحران بدهی رو به رشد تکان داد، موفق شود از سرایت بحران جلوگیری کند با هم نزول خواهد کرد. اگر نتیجه Evergrande در آخر هفته مهار شود، طلا می‌تواند برای آزمایش سطح ۱۷۰۰ دلار آسیب پذیر باشد.

جرومی پاول رئیس فدرال رزرو گفته روند انقباضی کردن سیاست پولی ممکن است در اواخر سال آینده تکمیل شود، به شرطی که روند ترمیم اقتصادی تداوم یابد. بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست هفته گذشته خود گفت که ممکن است نرخ بهره را زودتر از حد انتظار افزایش دهد.

ریکاردو اوانجلیستا، تحلیلگر ارشد ActivTrades گفت، طلا به دلیل اینکه پاول هیچ تاریخ مشخصی برای شروع یا افزایش نرخ بهره اعلام نکرده است، ثبات یافت. وی افزود: "تا زمانی که اتفاق دقیق تری از نظر جهت دهی به دلار رخ ندهد، طلا بیشتر تحت تأثیر میزان ریسک پذیری یا ریسک گریزی حاکم بر بازار قرار می‌گیرد. "

طلا به عنوان محافظی در برابر تورم بیشتر و عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی در نظر گرفته می‌شود، اما افزایش نرخ بهره فدرال رزرو هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد، که هیچ بهره‌ای ندارد.

بازار به طور مداوم نشان می‌دهد که اعتقاد چندانی به فدرال رزرو ندارد تا بتواند تورم را مهار کند. طلا، دارایی بدون بازدهی که به عنوان پناهگاه امن نامگذاری شده است، قربانی اصلی این عملکرد بوده است.
قیمت لحظه ای فلزات گران بها
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید