نوجوان فداکار ایذه‌ای تسلیم مرگ شد!

نوجوان فداکار ایذه‌ای تسلیم مرگ شد!

با این حال پسر شجاع داستان ما به علت شدت ۹۰ درصدی سوختگی و عمق جراحات تاب نیاورد و به دلیل عفونت ناشی از سوختگی پس از ۱۵ روز مقاومت و مبارزه با مرگ سرانجام تسلیم شد و جان باخت.

کد خبر : ۹۸۸۷۵
بازدید : ۶۹۲۷

نوجوان شجاع و فداکار ایذه‌ای که هنگام نجات دو زن از میان شعله‌های آتش، دچار سوختگی شدید شده بود پس از ۱۵ روز جدال بین مرگ و زندگی سرانجام چشم از جهان فرو بست.

صبح روز جمعه دوم مهر، بخش آی‌سی‌یو بیمارستان امام موسی کاظم اصفهان شاهد صحنه‌های غم‌انگیز و تلخی بود. پدر و مادر «علی لندی» که ۱۵ روز تمام بی‌خواب و خوراک برای سلامتی تنها پسرشان دست به دعا برداشته و امید داشتند جگر گوشه‌شان دوباره چشم باز کند و با التیام زخم‌های بدن نحیفش بتوانند دوباره او را در آغوش بگیرند، ناباورانه خبر مرگ او را دریافت کردند.

تحملش برای مادر سخت است که بداند دیگر پسر عزیز دردانه‌اش به خانه برنمی‌گردد. دلش آتش می‌گیرد وقتی می‌بیند قرار بود امروز پسرش با شور و شوق فراوان نخستین روز سال تحصیلی جدید را آغاز کند، اما حالا جای علی در کلاس و مدرسه میان دوستانش خالی است و امروز پیکر پاکش روی دستان دوستان و همشهریانش به سوی آرامستان شهر بدرقه می‌شود.
دو خواهر علی نمی‌دانند با غم از دست دادن برادرشان که همیشه مثل یک کوه حمایتشان می‌کرد چگونه زندگی کنند. پدر علی می‌گوید پسرم ۱۵ سال داشت، اما مثل یک مرد همیشه کنار خانواده‌اش بود و هوای ما را داشت دلم به بودنش قرص بود، اما حالا پشتم خالی شد و کمرم شکست. اما پدر می‌داند که پسرش به یک قهرمان ملی تبدیل شد و نامش برای همیشه در تاریخ کشور ثبت می‌شود.

همه ماجرا از عصر روز ۱۸ شهریور شروع شد وقتی علی به خانه خاله‌اش رفت او در آن خانه میهمان بود وقتی در کوچه بازی می‌کرد به محض شنیدن صدای فریاد‌های زن همسایه که کمک می‌خواست بدون تأمل دوید تا به آن‌ها کمک کند.

زن همسایه روی گاز پیک نیک در حال غذا درست کردن بوده که گاز آتش گرفت و او و مادر ۸۰ ساله‌اش از ترس فریاد می‌زدند و کمک می‌خواستند وقتی علی وارد خانه زن همسایه شد بی‌معطلی کپسول را برداشت تا آن را از تراس خانه بیرون اندازد، اما شعله‌های آتش همه بدنش را فرا گرفت و او را سوزاند.

پس از انتقال علی به بیمارستان اهواز اقدامات درمانی اولیه انجام شد، اما پدر علی با هزینه خودش آمبولانس گرفت و او را به بیمارستانی مجهز در اصفهان منتقل کرد.
نوجوان فداکار ایذه‌ای در بیمارستان

دستور وزیر کشور

با انتشار خبر فداکاری علی، احمد وحیدی، وزیر کشور به محض اطلاع از این ماجرا برای تسریع در روند درمان این نوجوان فداکار در تماس با استاندار اصفهان به وی مأموریت داد تا با حضور مستقیم در بیمارستان، وضعیت درمانی نوجوان فداکار ایذه‌ای را پیگیری و نتیجه را به وزیر کشور گزارش کند.
وی همچنین در تماس با صادق خلیلیان استاندار خوزستان به وی مأموریت داد تا ضمن رسیدگی به وضعیت خانواده علی لندی تا حد امکان هزینه‌های درمان وی از طرف استانداری تأمین شود.

با این حال پسر شجاع داستان ما به علت شدت ۹۰ درصدی سوختگی و عمق جراحات تاب نیاورد و به دلیل عفونت ناشی از سوختگی پس از ۱۵ روز مقاومت و مبارزه با مرگ سرانجام تسلیم شد و جان باخت.

پیام تسلیت معاون اول رئیس جمهوری

صبح دیروز، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهوری نیز در پیامی درگذشت شهادت گونه علی لندی نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: «خبر تلخ و ناگوار درگذشت شهادت‌گونه علی لندی نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای که با وجود سن کم از جان خود گذشت و جان دو زن گرفتار در آتش را نجات داد و برگ زرین دیگری بر فداکاری‌های فرزندان و قهرمانان این مرز و بوم قهرمان‌پرور افزود، موجب تأثر و تألم فراوان شد. هرچند آسمانی شدن این نوجوان عزیز اندوهبار و غم‌انگیز است و مرگ او مردم ایران را متأثر کرد، اما اقدام ایثارگرانه وی الگو و سرمشقی ماندگار برای همه نوعدوستان و کسانی است که در جهت گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی تلاش می‌کنند. مصیبت فقدان این نوجوان غیور را به ملت ایران بخصوص مردم شریف شهرستان ایذه، دوستان، اقوام و بستگان بویژه خانواده گرامی آن فقید سعید صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای ایشان رحمت و رضوان واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسألت می‌کنم.» معاون اول رئیس جمهوری همچنین در تماس تلفنی با داود لندی پدر این نوجوان قهرمان مراتب تسلیت و همدردی خود و اعضای دولت را به خانواده وی ابراز داشت.

پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در پیامی ضمن تسلیت به خانواده نوجوان ایذه‌ای گفت: این جانفشانی نشان داد که هنوز نوجوانان این مرز و بوم با تاسی به شهدای دوران دفاع مقدس جان خویش را در طبق اخلاص قرار داده و روحیه ایثارگری در کشور ما همیشه زنده است.»
وزیر بهداشت همچنین دستور داد طی تماس با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، موضوع را بررسی و تمامی هزینه بیمارستان این نوجوان فداکار را تقبل کنند.

پیام تسلیت محسن رضایی

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهوری با صدور پیامی، آسمانی شدنِ علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: با کمال تأسف و ناباورانه، خبر پر کشیدن علی لندی، نوجوان فداکار ایذه‌ای را دریافت کردم. عزیزی که ایثار و ازخودگذشتگی را با تقدیم جان شیرین و روح بلند خویش معنا نمود.

پیام تسلیت سرپرست وزارت آموزش و پرورش

علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز به مناسبت درگذشت دانش‌آموز قهرمان «علی لندی»، پیام تسلیتی صادر کرد.

در بخشی از متن پیام تسلیت آمده است: شجاعت و فداکاری فهمیده‌های دانش‌آموز همچنان ادامه دارد. دانش‌آموز قهرمان و جوانمرد مرحوم «علی لندی» دعوت حق را لبیک گفت و درس شجاعت، جوانمردی و از خودگذشتگی‌اش را تا همیشه ماندگار گذاشت.

حقیقتاً او نمونه و الگوی شایسته دهه هشتادی‌های ایران اسلامی است؛ آموزش و پرورش نیز به سهم و وظیفه خود در تعمیق و تبسیط این باور‌ها و رفتار‌های سلحشورانه عمل خواهد کرد.

مراسم تشییع در اصفهان

پیکر علی لندی عصر جمعه با حضور برخی مسئولان استان اصفهان از محل بیمارستان امام موسی کاظم (ع) تشییع و با آمبولانس به زادگاهش انتقال داده تا صبح شنبه در میان بدرقه همشهریان و دوستانش در خانه ابدی آرام گیرد.

ثبت ورزشگاهی به‌نام «علی اندی»

افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از نامگذاری یک مکان ورزشی در ایذه به‌نام «علی لندی» خبر داد. وی در این باره به ایسنا گفت: اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با هماهنگی اداره ورزش ایذه یکی از مکان‌های ورزشی شهرستان ایذه را بزودی به‌نام علی لندی نامگذاری و ثبت می‌کند.
ضمن اینکه در کنار این سالن ورزشی، تابلویی با عکس این قهرمان نصب می‌شود و کار بزرگ این نوجوان فداکار شرح داده می‌شود. شرح زندگینامه و کار بزرگ علی لندی در راستای الگوسازی برای نسل جوان و ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی بوده که نشأت گرفته از روحیه پهلوانی است.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید