فعلا نوبل بی‌نوبل!

فعلا نوبل بی‌نوبل!

این البته به معنای این نیست که امسال برنده‌ای انتخاب و معرفی نخواهد شد، بلکه به گفته این بنیاد، امسال برندگان جوایز خود را در کشورهای‌شان دریافت خواهند کرد.

کد خبر : ۹۸۸۹۶
بازدید : ۵۲۸۷
امین فرج‌پور | ظاهرا امسال هم مراسم اهدای جایزه نوبل برگزار نخواهد شد. ساعاتی پیش اعلام شد که بنیاد نوبل که در استکهلم سوئد واقع است، مراسم امسال نوبل را نیز مانند سال گذشته به دلیل همه‌گیری کرونا لغو کرده است. جالب این است که سال گذشته ضیافت نوبل نیز برای نخستین‌بار در نیم قرن گذشته لغو شد.

این در حالی است که آخرین بار ضیافت نوبل سال ۱۹۵۳ لغو شده بود. البته این مراسم در طول جنگ جهانی اول و دوم نیز لغو شده بود…

خبرگزاری‌ها و رسانه‌های ادبی نوشته‌اند که بنیاد نوبل در بیانیه‌ای اعلام کرده امسال ضیافت اهدای جوایز نوبل در استکهلم برگزار نخواهد شد. این البته به معنای این نیست که امسال برنده‌ای انتخاب و معرفی نخواهد شد، بلکه به گفته این بنیاد، امسال برندگان جوایز خود را در کشورهای‌شان دریافت خواهند کرد.
با این حال، مراسمی تشریفاتی برای شاخه‌های علمی و ادبیات، بدون حضور برندگان در دهم دسامبر و در استکلهم برگزار خواهد شد. بنیاد نوبل همچنین اعلام کرده که این تصمیم به دلیل نامشخص بودن وضعیت کرونا و شرایط سفر‌های بین‌المللی اتخاذ شده است.

اعلام خبر برگزار نشدن مراسم نوبل امسال در شرایطی صورت می‌گیرد که بنیاد نروژی نوبل که مسئولیت اهدای جایزه صلح نوبل را برعهده دارد، هنوز درباره احتمال اهدای جایزه صلح نوبل در مراسمی حضوری در اسلو اظهار نظری نکرده است. گفتنی است که سال گذشته جایزه صلح نوبل در یک مراسم مجازی به «برنامه جهانی غذا» اهدا شد.
برگزیدگان جوایز امسال نوبل در بخش‌های پزشکی، فیزیک، شیمی، ادبیات، صلح و اقتصاد در فاصله روز‌های چهارم تا یازدهم اکتبر مشخص خواهند شد…
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید