سرنوشت سارقان مسلح متواری بزرگراه همت

سرنوشت سارقان مسلح متواری بزرگراه همت

در جریان بازجویی‌ها، متهمان به مشارکت و همدستی در جریان سرقت‌های مسلحانه از طلافروشی‌های شهرستان ملارد و اسلامشهر در سال ۹۹ و دو فقره سرقت مسلحانه نافرجام طلافروشی همراه با تیراندازی در شهرستان‌های شهریار و اسلامشهر، درگیری مسلحانه با عوامل کلانتری ۱۴۰ باغ فیض و سرقت خودروی پژو ۲۰۷ در سال جاری اعتراف کرده اند.

کد خبر : ۹۸۹۱۶
بازدید : ۷۸۷۵
فرادید | ماموران پلیس از دستگیری سارقانی که پس از چند فقره سرقت از طلا و جواهرفروشی، سرقت خودرو، زورگیری، اخاذی و درگیری مسلحانه با ماموران در بزرگراه همت موفق به فرار با یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۷ شده بودند، خبر داده اند.

به گزارش فرادید؛ شامگاه پنجشنبه، ۱۸ شهریور ماه امسال بود که بین سرنشینان یک پژوپارس سفید و مأموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض درگیری مسلحانه اتفاق افتاد. به گفته این ماموران، آن‌ها پس از مشکوک شدن به خودروی مظنونین، برای بررسی اوضاع به پژوپارس نزدیک می‌شوند که با تیراندازی سرنشینان مواجه می‌شوند.

در پی این درگیری، یکی از ماموران و یکی از مردان مسلح مجروح شدند.

با مجروح شدن فرد مسلح، دو همدست دیگر قصد داشتند تا یکی از خودرو‌ها را متوقف کرده و از آنجا بگریزند.

در میان ازدحام ماشین‌ها و وحشت رانندگان از اتفاقی که به چشم خود دیده بودند، در نهایت سارقان با تهدید اسلحه توانستند یک خودروی پژو ۲۰۷ را که زن و مردی سرنشین آن بودند متوقف کنند.

پس از پیاده کردن سرنشینان، سه سارق مسلح سوار بر خودرو از آنجا گریخته بودند.

به گفته سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از خودروی متهمان چهار قبضه سلاح جنگی و هفت تیغه خشاب سلاح کلاشینکف برجای مانده بود.

از لحظه فرار سارقان، اقدامات پلیس برای دستگیری این افراد از سوی پلیس آغاز شده بود.

بازداشت سارقان مسلح متواری بزرگراه همت
تصاویری که سبب رعب و وحشت مردم شد!

فرار مردان مسلح درحالی بود که یکی از ماموران پلیس به علت مجروحیت و خونریزی در بیمارستان بستری شده بود.

به گفته ماموران پلیس، این مأمور از ناحیه دست و پا هدف گلوله قرار گرفته است و با این که دچار خونریزی شده بود در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بیمارستان منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفته و و ضعیت او رو به بهبود است.

همچنین براساس گفته‌های جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ، یکی از بانوانی که در محل وقوع سرقت عابر بوده و در حال عبور از محل انجام سرقت بوده، از ناحیه پا مصدوم شده و در یکی از مراکز درمانی تحت نظر پزشکان است.

پس از انتقال مجروحین تلاش‌ها برای ردیابی ۳ مرد مسلح آغاز شد.

در همین حال استعلام پلیس درباره خودروی به جا مانده از سارقان مسلح در صحنه نشان می‌داد که پلاک خودرو سرقتی است.

از سویی برخی از سرنشینان خودرو‌هایی که در اتوبون همت شاهد صحنه درگیری مسلحانه بودند، تصاویری از این واقعه ضبط کرده و در فضای منتشر کرده بودند.

این تصاویر خشم کاربران را برانگیخت. از همین رو دستگیری سارقان مسلح به یک مطالبه عمومی تبدیل شد.

در همین راستا سرهنگ جلیل موقوفه ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفته بود که سارقان مسلحی که در بزرگراه همت از تعقیب و گریز ماموران گشت کلانتری باغ فیض فرار کرده بودند، تحت تعقیب هستند.

ویدیو| لحظه دستگیری سارقان


تلاش برای دستگیری سارقان اتوبان همت

درنهایت روز گذشته سه نفر از سرکردگان و اعضای اصلی این باند دستگیر شدند.

به گفته ماموران، سارقان علاوه بر تهران در استان‌های فارس، اصفهان، قم و غرب استان تهران نیز تحت تعقیب بوده و عمده سرقت‌های خود را در مناطق شمالی و مرفه نشین شهر تهران انجام می‌دادند.

سردار هداوند، جانشین فرمانده انتظامی پایتخت می‌گوید که از این افراد پنج قبضه سلاح از جمله کلت، کلاشینکف و وینچستر به همراه ده‌ها عدد فشنگ کشف شد.

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت نیز ضمن تشریح جزئیات درگیری، گفته که در ادامه کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت مسلحانه به جهت کشف سرنخ و ردپایی از متهمان کار خود را شروع کرده بودند.

به گفته سردار لطفی، مخفیگاه متهمان در شهرستان فردیس کشف شد که با همراهی اکیپ‌هایی از عوامل پلیس آگاهی غرب استان تهران در حوالی ساعت ۲۳ در جریان یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه، متهمان با ورود ضربتی شناسایی و دستگیر شده بودند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ می‌گوید: «طی بازرسی از مخفیگاه متهمان، علی رغم کشف اموال مسروقه همچون اسناد و مدارک غیر، زیور آلات و طلاجات و ساعت‌های مچی و دو قبضه اسلحه کلاشینکف به همراه دو تیغه خشاب و تعداد ۵۹ تیر فشنگ جنگی همچنین خشاب کلت کمری به همراه ۱۰ تیر فشنگ مربوطه کشف و ضبط شد».

با انتقال متهمان به پلیس آگاهی در جریان بازجویی‌ها تاکنون به مشارکت و همدستی در جریان سرقت‌های مسلحانه از طلافروشی‌های شهرستان ملارد و اسلامشهر در سال ۹۹ و دو فقره سرقت مسلحانه نافرجام طلافروشی همراه با تیراندازی در شهرستان‌های شهریار و اسلامشهر و همچنین درگیری مسلحانه با عوامل کلانتری ۱۴۰ باغ فیض و سرقت خودروی پژو ۲۰۷ در سال جاری اعتراف کرده اند.

پلیس می گوید پیگیری ها جهت کشف سایر جرائم این باند همچنان ادامه دارد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید