واکنش‌ها به شگفتی سازی تیم ملی فوتبال زنان ایران

واکنش‌ها به شگفتی سازی تیم ملی فوتبال زنان ایران

در پی پیروزی و صعود تیم ملی فوتبال بانوان به جام ملت‌های آسیا آن هم برای نخستین بار، بسیاری از کاربران، رسانه‌ها و مسئولان به این موفقیت واکنش نشان داده و به بانوان فوتبالی کشور تبریک گفته اند.  

کد خبر : ۹۸۹۶۰
بازدید : ۴۷۰۸
فرادید | پیروزی افتخار آمیز بانوان فوتبالی کشور، بحث داغ این دو روز رسانه‌ها و فضای مجازی بوده و واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است؛ تا جایی که برخی رسانه‌ها با تیتر «پاتک خوش لباس‌ها به نماینده مجلس»، موضوع انتقاد برخی نمایندگان مجلس را یادآوری کرده و این پرسش را مطرح کرده اند که آیا آن‌ها حاضر هستند به غیر از پرداختن به لباس‌های رسمی دختران فوتبال ایران، بابت این افتخار تاریخی تبریک هم بگویند؟

به گزارش فرادید؛ تیم ملی فوتبال زنان ایران روز شنبه سوم مهر، توانستند در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا با پیروزی ۵ بر صفر مقابل بنگلادش و برد ۴ بر ۲ اردن در ضربات پنالتی، راهی دور نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ هند شوند. تورنمنتی که قرار است حدود سه ماه دیگر به میزبانی دهلی‌نو برگزار شود.

جام ملت‌های زنان آسیا از ۲۰ ژانویه تا ۶ فوریه ۲۰۲۲ (۳۰ دی‌تا ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۰) و با حضور ۱۲ تیم به میزبانی هند برگزار می‌شود.
واکنش‌ها به شگفتی سازی تیم ملی فوتبال زنان ایران

مسابقه‌ای که به دغدغه مربی تیم فوتبال بانوان تبدیل شده، تا جایی که پیروزی کنونی تیمش را فوق العاده نمی‌داند.

نگین پاکدل در این باره گفته که اگر مقابل تیمی مانند ژاپن، استرالیا این بازی‌ها را انجام می‌دادیم و این نتیجه به دست می‌آمد می‌گفتیم واقعا کار فوق‌العاده‌ای کردیم. حالا مهم جام ملت‌هاست و باید تلاش کنیم آنجا خودمان را ثابت کنیم.

او ضمن گلایه از مسئولان گفته است که برای این کار حتما باید بازی‌های تدارکاتی داشته باشیم و با بودجه‌ای که در نظر می‌گیرند نمی‌دانم شدنی باشد یا نه.

اما مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی ایران صعود تاریخی ایران به جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا را نتیجه برنامه‌ریزی درست، حمایت مسئولان فدراسیون و تلاش بازیکنان و کادر فنی دانسته است.

او از مسئولان، رئیس فدراسیون فوتبال و نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال بخاطر کمک‌ها و همراهیشان تشکر کرده است.

درحالی که برخی سایت‌های ورزشی به توجهی مسئولان فدراسیون فوتبال و تبریک نگفتن آن‌ها اشاره کرده و سکوت نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال را اتفاقی تاریخی در نوع خود عجیب دانسته اند.

ورزش سه در این باره نوشته است: «شهره موسوی با گذشت قریب به یک روز پس از تاریخ‌سازی فوتبال زنان ایران و رسیدن به جام ملت‌های آسیا، به انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود اکتفا کرد و سایت فدراسیون فوتبال هم حتی این مسئله را پوشش نداد تا نگاه‌ها به واکنش عجیب و غیرمنتظره نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال جلب شود.»

واکنش‌ها به شگفتی سازی تیم ملی فوتبال زنان ایران
واکنش‌ها به افتخار آفرینی بانوان فوتبالی

در پی پیروزی و صعود تیم ملی فوتبال بانوان به جام ملت‌های آسیا آن هم برای نخستین بار، بسیاری از کاربران، رسانه‌ها و مسئولان به این موفقیت واکنش نشان داده اند.

وزیر ورزش و جوانان، راهیابی تیم ملی فوتبال بانوان ایران به جام ملت‌های آسیا برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور را قابل اعتنا و ستایش دانسته و به تک تک ملی‌پوشان، کادر فنی و سرپرستی و مسئولان فدراسیون فوتبال و مردم ورزش‌دوست این موفقیت ارزنده را تبریک گفته است.

سارا قمی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال زنان ایران هم ضمن تبریک به تیم و تشکر از بازیکنان و کادر فنی گفته که با صعود به مرحله نهایی جام ملت‌های زنان آسیا آبرو و غرور از دست رفته به فوتبال زنان ایران برگشته است.

مریم بخشی، مدیرکل ورزش وجوانان گیلان هم به تیم ایراندوست تبریک گفته است.

او براین باور بوده که شیر زنان فوتبالیست ایران اسلامی در کنار کسب مهارت‌های ورزشی، حجاب اسلامی را بعنوان الگوی زن فرهیخته و پاکدامن به جهان عرضه کرده اند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی، چون توئیتر و رسانه‌ها هم در خوشحالی تیم ملی فوتبال بانوان سهیم شده اند. آن‌ها بانوان فوتبالی را الگوی موفقیت برای دیگر زنان دانسته و گفته اند که با وجود تمامی محدودیت و محرومیت هم می‌شود قهرمان شد.
روزنامه اعتماد نوشته است: « محدودیت‌ها یا هر چیز دیگری که اسمش را بگذاریم، نمی‌تواند جلوی حرکت قدرتمندانه زن ایرانی را بگیرد. زن ایرانی همیشه نشان داده در شرایط سخت حالش بهتر و جنگنده‌تر است، چون هرگز دوست ندارد شکست بخورد. این می‌تواند یک پیام خوب برای بچه‌های دهه هشتاد و نود، برای پدر و مادر‌های دهه شصتی و هفتادی داشته باشد؛ اینکه بدانند با تمام سختی‌ها و مشکلات دختران ما می‌توانند کار‌های بزرگ انجام دهند».


کاربری هم در این باره نوشت: «فوتبال زنان ایران برای نخستین بار به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا رسیدند... کمتر بهش پرداخته شد، فوتبال هاشون رو ندیدیم، به لباس تیم اعتراض شد آنهم در روز اعزام که می‌دانیم چه استرسی می‌سازد، ولی موفق هستند... موفقیتشان بیشتر باشد... شاد باشیم در این روز‌های سخت برایشان. برای خودمان».

واکنش‌ها به شگفتی سازی تیم ملی فوتبال زنان ایران
کودایی، ستاره تیم

در میان تمامی تبریک‌ها به بازیکنان تیم و خوشحالی برای این پیروزی افتخار آمیز، نام یکی از بازیکنان بیشتر از سایرین مورد توجه بود، به حدی که افراد بسیاری او را ستاره تیم ملی فوتبال بانوان می‌دانند.

این فرد کسی نیست جز زهره کودایی، دروازه بان تیم که توانست ۲ پنالتی تیم فوتبال بنگلادش را مهار کند. حرکتی که او را به ستاره تبدیل کرد.

کنفدراسیون آسیا در این باره نوشته است: «در پنالتی‌ها بهناز طاهرخانی، ملیکا متولی، زهرا قنبری و ثنا صادقی هر چهار پنالتی تیم ایران را به گل تبدیل کردند، اما ستاره تیم زهره کودایی دروازه‌بان ایران بود که ۲ پنالتی حریف را مهار کرد.»

کاربران، رسانه‌ها و سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان هم او را ستاره تیم خوانده و از حرکات فوتبالی اش برای مهار کردن فوتبال تمجید کرده اند.

ویدیو| اشک شوق مادر زهره کودایی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید