قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۰۶

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۰۶

امروز ۶ مهرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۵۰ دلار و ۹۲ سنت رسید.

کد خبر : ۹۸۹۹۳
بازدید : ۳۸۳۸

فرادید | طلا علیرغم افزایش قیمت اما همچنان در کانال ۱۷۵۰ قرار دارد. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۶ مهرماه با افزایش ۰.۰۵ درصد به ۱۷۵۰ دلار و ۹۲ سنت رسید.

با تضعیف دلار و افت کم سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و در حالی که سرمایه گذاران خود را برای شنیدن سخنان مقام‌های فدرال رزرو در روز‌های آینده آماده می‌کنند، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد افزایش بود.

به گزارش فرادید؛ شاخص دلار افت کرد و بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا که به بالاترین حد از اوایل ژوییه صعود کرده بود، عقب نشینی کرد. دلار ضعیف‌تر از قیمت طلا پشتیبانی کرده و این فلز را برای دارندگان ارز‌های دیگر ارزان‌تر می‌کند.

شاخص دلار افت کرد و بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا که به بالاترین حد از اوایل ژوییه صعود کرده بود، عقب نشینی کرد. دلار ضعیف‌تر از قیمت طلا پشتیبانی کرده و این فلز را برای دارندگان ارز‌های دیگر ارزان‌تر می‌کند. طلا اغلب پوشش ریسک در برابر تورم و کاهش ارزش پول ناشی از اقدامات محرک مالی بانک مرکزی شناخته می‌شود و تعدیل این تدابیر، هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن لطمه می‌زند.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران همچنین به تحولات پیرامون غول املاک سازی اورگرند چین چشم دوخته اند. این شرکت هفته گذشته نتوانست بدهی خود را پرداخت کند و هفته جاری موعد سررسید بخش دیگری از بدهی‌هایش است.

قیمت طلا تا حد زیادی به دلار آمریکا و تا حدودی به احساس ریسک بازار وابسته است. به طور کلی، قیمت طلا هنوز از خطر نجسته است.

بازار‌های طلا در طول هفته در ابتدا صعود کردند. اما با ایجاد الگوی چکش معکوس، طلا سود خود را پس داد. سطح ۱۷۵۰ دلار همچنان به پشتیبانی خود ادامه می‌دهد؛ بنابراین اگر در آنجا شکست بخورد، به احتمال زیاد به سطح ۱۶۸۰ دلار سقوط می‌کند.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت که او همچنین نظرش بر طلا تأثیر منفی است، زیرا فدرال رزرو سیاست پولی خود را قبل از پایان سال تغییر می‌دهد. وی گفت: من فکر می‌کنم با حرکت فدرال رزرو به سمت کاهش خرید دارایی‌ها، دلار آمریکا همچنان جذابیت خود ادامه می‌دهد و جلوی رشد طلا را می‌گیرد.

با این حال، در حالی که قیمت طلا در کوتاه مدت نزولی است، برخی از تحلیلگران این احتمال را در نظر دارند که قیمت‌ها در حال تشکیل کف حمایتی هستند.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو گفت که در آینده نزدیک قیمت طلا را افزایشی می‌بیند، زیرا افزایش قیمت انرژی، به ویژه در اروپا، تورم را افزایش می‌دهد. وی افزود که سرمایه گذاران همچنین از ریسک فزاینده ناشی از دیفالت اوراق قرضه اورگراند، توسعه دهنده املاک چینی چشم پوشی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد که بحران اعتباری و نقدینگی پیش رو می‌تواند تقاضای تازه‌ای برای اونس طلا ایجاد کند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید