تغییرات احتمالی در صداوسیما؛ از رئیس تا معاون سیما!

تغییرات احتمالی در صداوسیما؛ از رئیس تا معاون سیما!

پیمان جبلی، معاون برون مرزی صداوسیما به عنوان جدی‌ترین گزینه ریاست صداوسیما، دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق (ع) در رشته فرهنگ و ارتباطات است. او در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ سفیر ایران در کشور تونس بوده‌است.

کد خبر : ۹۹۰۴۷
بازدید : ۱۳۵۵۰
فرادید | با پایان یافتن دوره ۵ ساله ریاست علی عسگری بر صداوسیما، چند هفته است که موضوع رفتن او به شکل جدی مطرح می‌شود. در آن سو همزمان گمانی زنی‌هایی در مورد گزینه احتمالی رئیس جدید این سازمان شکل گرفته است. اما بیشتر پیش بینی‌ها بر انتصاب پیمان جبلی، معاون کنونی برون مرزی صداوسیما تاکید دارند.

به گزارش فرادید؛ درست در زمانی که گمانه زنی‌ها در باره انتصاب جبلی به ریاست احتمالی صداوسیما داغ شد، ناگاه رسانه‌ها خبردادند که او به دیدار رهبر انقلاب رفته است. همین خبر کافی بود تا احتمال انتصاب او قوت بگیرد.

البته پس از این دیدار، اظهارات و نشست‌های جبلی با فعالان فرهنگی جبهه انقلاب، نشان می‌داد که تودیع و معارفه رئیس سازمان صداوسیما بسیار نزدیک است.
او اخیرا به کارآمد شدن هرچه بیشتر بخش‌های ستادی صداوسیما در جهت پشتیبانی فکری، ترسیم راهبرد‌ها و ورود هر چه قدرتمندانه‌تر به عرصه پیام و محتوا در کسوتی فعال و تعیین‌کننده اشاره کرده است.

جبلی همچنین گفته که صداوسیما دارای توان بالقوه قابل توجهی در مدیریت و فعال‌سازی جریان‌های فرهنگی، تزریق خلاقیت و راهبردسازی است که می‌تواند به فعلیت برسد.

به نظر می‌رسد که این سخنان معاون برون مرزی صداوسیما، به برنامه‌های تدوینی او برای ریاست بر این سازمان اشاره دارد.

حالا هم خبرگزاری‌های تسنیم و فارس پیش بینی می‌کنند که مراسم معارفه رئیس جدید صداوسیما هفته آینده برگزار شود.

تغییرات احتمالی در صداوسیما؛ از رئیس تا معاون سیما!
رئیس احتمالی سازمان صداوسیما کیست؟

پیمان جبلی، معاون برون مرزی صداوسیما به عنوان جدی‌ترین گزینه ریاست صداوسیما، دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق (ع) در رشته فرهنگ و ارتباطات است.

او در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ سفیر ایران در کشور تونس بوده‌است. اما مهم‌ترین سابقه مدیریتی او، در سازمان صداوسیما بوده است. به شکلی که از جبلی به عنوان یکی از عاملان رشد و ترقی شبکه العالم یاد می‌کنند.

جبلی همچنین معاون رسانه‌ای دبیر شورای عالی امنیت ملی در زمان تصدی سعید جلیلی بوده است.

او علاوه بر این معاونت سیاسی (خبر) صداوسیما، دبیر اخبار خارجی بخش شامگاهی رادیو، دبیر اخبار خارجی و داخلی اخبار تلویزیون، سردبیر اخبار سراسری شبکه ۲ سیما، مدیرکل اخبار داخلی واحد مرکزی خبر، مدیرکل اخبار شبکه العالم، مدیر دفتر شبکه العالم در بیروت را در کارنامه دارد.

پیش از پیمان جبلی، رسانه‌ها احتمال می‌دادند که چهره‌هایی همچون مهرداد بذرپاش، غلامعلی حدادعادل، علی فروغی، مرتضی میرباقری، علی دارابی، علی‌اصغر پورمحمدی، رضا پورحسین، سید‌محمد حسینی، عبدالرضا رحمانی‌فضلی و یا محمدحسین صفارهرندی جای علی عسگری را در صداوسیما بگیرند.

تغییرات احتمالی در صداوسیما؛ از رئیس تا معاون سیما!
معاونت‌ سیما به چه کسی می‌رسد؟

معاونت سیما مهم‌ترین زیرمجموعه سازمان صدا و سیما است و بدون شک اولین معاونتی که در دوره مدیریتی جدید تغییر می‌کنند سیما است.

از سوی دیگر تکلیف سریال‌ها و آثار نمایشی در همین معاونت مشخص می‌شود، نام مدیر شبکه‌ها و مدیر گروه‌ها از آن بیرون می‌آید و برنامه‌های استراتژیک به تصویب می‌رسد. از این رو اهمیت معاونت سیما برای رئیس جدید دو چندان خواهد بود.

حالا هم که از پیمان جبلی، معاون برون مرزی صداوسیما به عنوان جدی‌ترین گزینه ریاست صداوسیما نام می‌برند. گمانه زنی‌ها برای گزینه احتمالی معاونت سیما افزایش یافته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر محمدرضا جعفری‌جلوه، مدیر شبکه دو، علی فروغی، مدیر پر سر وصدای شبکه سه، احسان کاوه، مدیر پیشین شبکه اچ دی تهران، جواد رمضان‌نژاد، رئیس سیما فیلم و وحید جلیلی بیشترین شانس را برای رسیدن به کرسی معاونت سیما دارند.

اما رسانه‌ها شانس جواد رمضان‌نژاد، رئیس سیما فیلم، علی فروغی، مدیر پر سر وصدای شبکه سه و محمدرضا جعفری‌جلوه، مدیر شبکه دو را بیشتر از دیگران می‌دانند.
۰
نظرات بینندگان
  • کمیل ارسالی در

    ان شاءا... عادل خان به صدا و سیما باز می گرده دیگه ؟...!

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید