شرکت توانیر به مشترکان کولر گازی رایگان می‌دهد؟

شرکت توانیر به مشترکان کولر گازی رایگان می‌دهد؟

طبق موافقت‌نامه‌ای که شرکت توانیر از شورای اقتصاد گرفته است، قرار است حدود صد هزار کولر گازی جدید جایگزین کولر‌های گازی قدیم شود.

کد خبر : ۹۹۰۵۴
بازدید : ۸۳۸۳

تابستان تمام شد و به نظر می‌رسد خاموشی‌های پیک مصرف برق هم تمام شده است. با این حال شرکت توانیر طی اطلاعیه‌ای خبر داد که قرار است به کولر‌های گازی پرمصرف مشترکان را با کولر گازی کم مصرف تعویض کند، اما شرایط این طرح چیست و این کولر‌ها به چه کسانی اهدا می‌شود؟

با وجود این که چند روزی از تمام شدن تابستان ۱۴۰۰ گذشته، اما تجربه خاموشی و قطع برق مکرر مشترکان خانگی سبب شد تا شرکت توانیر تدابیری برای شروع تابستان سال بعد داشته باشد. یکی از این تدابیر، طرح جایگزینی کولر گازی‌های فرسوده با کولر گازی جدید است.

مصطفی رجبی مشهدی در همین باره می‌گوید: طبق موافقت‌نامه‌ای که شرکت توانیر از شورای اقتصاد گرفته است، قرار است حدود صد هزار کولر گازی جدید جایگزین کولر‌های گازی قدیم شود.

رجبی مشهدی توضیح می‌دهد: اگر این پروژه با موفقیت انجام شود تقریبا ۱۶۰۰ مگاوات برق در زمان اوج مصرف کاهش پیدا می‌کند و این میزان، صرفه‌جویی می‌شود. با اجرای این طرح مشترکان خانگی، سال بعد مشکل کمبود و قطعی برق ندارند.

آیا این طرح مختص به همه مشترکان است؟

سخنگوی صنعت برق اظهار می‌کند: البته این طرح مربوط به مشترکان برق جنوب کشور است که نیاز به استفاده از کولر گازی دارند.

علاوه بر کمبود برق و خاموشی‌های تابستان احتمالا یکی دیگر از دلایل پیشنهاد این طرح، اعتراضات مکرر مشترکان نسبت به افزایش چند برابری قبض‌های برق بوده است. بسیاری از مخاطبان تجارت‌نیوز گزارش داده بودند که قبض برق این دوره آن‌ها نسبت به مدت مشابه در سال پیش افزایش چهار برابری داشته است.

رجبی مشهدی با وجود تاکید بر اجرایی شدن این طرح اضافه می‌کند: هنوز سامانه‌ای برای ثبت‌نام این طرح ساخته نشده، اما به زودی این سامانه ساخته می‌شود و آدرس این سامانه در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

او در آخر خاطرنشان می‌کند: با اجرای این طرح مشترکان تنها یک سوم هزینه کولر گازی را پرداخت کرده و پس از آن و دستگاه سرمایشی قدیمی خود را با دستگاه سرمایشی جدید جایگزین می‌کنند. قبل از این، شرکت توزیع برق استان هرمزگان، به ۱۰ نفر از مشترکانی که مصرف برق خود را بین ۳۰تا ۵۰درصد کاهش داده بودند، کولر کم مصرف هدیه داده بود.

حال باید دید آیا تابستان سال بعد این طرح اجرایی می‌شود یا قرار است طرح جایگزینی کولر‌های قدیمی هم مانند طرح وام پنل خورشیدی، اما و اگر‌های فرساینده داشته باشد.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
  • شريف ارسالی در

    یکسان سازی حقوق پرسنلت انجام بده ریاکاری پیشکش حتما با پولی که از کارگر بدبخت میزنی میخوای کولر بخری بابا بیدار شید به خدا حرامه بعد برنامه دعا در ادارات رو راه بندازید تا کی یزید بازی تاکی معاویه بازی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید