چرا انگلیس دچار بحران سوخت شد؟

چرا انگلیس دچار بحران سوخت شد؟

وزرای دولت و شرکت‌های نفتی انگلیس علت بحران سوختی این کشور را، عدم وجود راننده تانکر سوخت عنوان می‌کنند. آن‌ها معتقدند که کمبود راننده تانکر سوخت مانع حمل سوخت از پالایشگاه‌ها به پمپ بنزین‌ها شده است. 

کد خبر : ۹۹۰۸۲
بازدید : ۸۴۴۴
فرادید | دو ماه قبل بود که مقامات انگلیسی اعلام کردند که با چالش سوخت رسانی و ارسال مواد غذایی به فروشگاه‌ها مواجه شده اند. اما تصاویر منتشر شده جدید از سوی رسانه‌های این کشور نشان می‌دهد که وضعیت سوخت رسانی در انگلیس به حالت بحرانی رسیده است.

به گزارش فرادید؛ در پی تشدید بحران سوخت رسانی، روزنامه دیلی میل و بی بی سی انگلیسی در گزارش‌هایی خبر داده اند که این بحران و حوادث مرتبط با آن باعث شده تا ارتش انگلیس به حالت آماده‌باش درآید.

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های بین المللی نیز نشان می‌دهد که شهروندان انگلیسی برای دریافت بنزین و گازوئیل مجبورند ساعت‌ها در صف بمانند. همین مسئله سبب شده تا رانندگان منتظر با یکدیگر بر سر این که چه کسی زودتر سوخت دریافت کند، دچار نزاع و زد و خورد شوند.

دیلی میل در این رابطه می‌نویسد: برخی از جایگاه‌های سوخت در پی بحران به وجود آمده فروش بنزین را تا سقف ۳۰ پوند سهمیه‌بندی کرده‌اند. خشونت در صف‌های طولانی پمپ بنزین‌های انگلیس رو به افزایش است و مردم با یکدیگر درگیر شده‌اند و حتی به روی هم چاقو می‌کشند.

اما در مقابل دولت بوریس جانسون می‌گوید که ذخایر فراوان بنزین یا دیزل وجود دارد و هیچ دلیلی برای نگرانی نیست.

چرا انگلیس دچار بحران سوخت شد؟
بحران سوخت به خاطر کمبود راننده تانکر؟

وزرای دولت و شرکت‌های نفتی انگلیس علت بحران سوختی این کشور را، عدم وجود راننده تانکر سوخت عنوان می‌کنند. آن‌ها معتقدند که کمبود راننده تانکر سوخت مانع حمل سوخت از پالایشگاه‌ها به پمپ بنزین‌ها شده است.

در این رابطه دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد بدنبال راه حل موقتی برای پرداختن به کمبود راننده خودرو‌های سنگین است.

سخنگوی دفتر جانسون در بیانیه‌ای گفته که ما به دنبال تدابیر موقتی برای اجتناب از مشکلات هستیم، اما هر گونه اقدامی که معرفی کنیم، از نظر زمانی بسیار محدود خواهد بود. مانند بسیاری از کشور‌های جهان، انگلیس به دلیل شیوع ویروس کرونا با کمبود موقتی راننده کامیون برای حمل سوخت در کشور روبروست.

شرکت نفت انگلیس (بی‌پی) نیز دو ماه اعلام کرده بود که نمی‌تواند سوخت مورد نیاز برخی از پمپ بنزین‌ها را تامین کند.

این شرکت کمبود راننده‌های تانکر حمل بنزین را عامل اصلی این کمبود برشمرده بود.

بی پی می‌گوید یکی از دلایل اصلی این کمبود قرنطینه شدن ناگهانی رانندگان پس از تماس با فردی آلوده است.

طبق قانون آزمون و تعقیب، افراد پس از دریافت اخطار بلافاصله باید خود را در منزل به مدت ۱۰ روز قرنطینه کنند. عدم رعایت این مقررات جریمه سنگینی در پی دارد.
چرا انگلیس دچار بحران سوخت شد؟

نقش برگزیت در بحران سوخت انگلیس

گرچه دولت انگلیس معتقد است که کمبود راننده تانکر منجر به بحران سوخت در این کشور شده است. اما رسانه و انجمن‌های صنفی انگلیسی می‌گویند که اجرای برگزیت منجر به بحران نیروی انسانی، سوخت و مواد غذایی شده است.

انجمن حمل و نقل جاده‌ای انگلیس در این باره اعلام کرد انگلیس با کمبود حدود ۱۰۰ هزار راننده روبروست که نتیجه خروج رانندگان از این صنعت، بریگزیت و کووید ۱۹ است که تعلیم و رانندگی آزمایشی به مدت یک سال را متوقف کرده است.

به اعتقاد این انجمن، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا امکان کار برای رانندگان اروپایی در انگلیس را دشوار کرده و بحران کرونا نیز به این معضل افزوده است.

بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، موجب شده تا بسیاری از رانندگان کامیون منطقه اتحادیه اروپا به جای حمل بار به انگلیس ترجیح می‌دهند به کشور‌های دیگر بروند، زیرا در زمانی که انگلیس جزء اتحادیه اروپا بود، رانندگان کامیون به راحتی از هر کشور اروپایی به انگلیس سفر می‌کردند.
اما هم‌اکنون مراحل اداری در مرز انگلیس پس از برگزیت موجب شده است که تمایلی به ورود و خروج به بریتانیا نداشته باشند.

البته بی بی سی انگلیسی گزارش داده که بحران کمبود سوخت موجب شده است که دولت انگلیس با ارائه روادید کوتاه مدت به رانندگان کامیون‌های بین‌المللی به منظور ورود به بریتانیا برای تحویل مواد غذایی و سوخت موافقت کند.

اما به نظر می‌رسد که صدور روادید کوتاه مدت، راه حلی موقت برای حل بحران سوخت رسانی و ارسال مواد غذایی به فروشگاه‌های این کشور باشد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید