اولین زنان سیاستمدار در آمریکا

اولین زنان سیاستمدار در آمریکا

هیلاری پیروز انتخابات مقدماتی و درون حزبی دومین سه شنبۀ بزرگ آمریکا بود. نتایج آرای اعلام شده از پیروزی قطعی وی در چهار ایالت خبر می دهد. کلینتون پیشتازی خود را با پیروزی در فلوریدا، اوهایو، ایلینوی و کارولینای شمالی گسترش داد.

کد خبر : ۹۹۱
بازدید : ۴۷۱۷
فرادید | هیلاری کلینتون یکی از شانس های اصلی در انتخابات سال 2016 آمریکا است. هیلاری کلینتون در رقابتهای درون حزبی با پیروزی در ایالت ایلینوی، اوهایو، کارولینای شمالی و فلوریدا فاصلۀ خود از برنی ساندرز، دیگر نامزد دموکرات را بیشتر از گذشته کرد. هیلاری همچنین پیروز انتخابات مقدماتی و درون حزبی دومین سه شنبۀ بزرگ آمریکا بود. نتایج آرای اعلام شده از پیروزی قطعی وی در چهار ایالت خبر می دهد. کلینتون پیشتازی خود را با پیروزی در فلوریدا، اوهایو، ایلینوی و کارولینای شمالی گسترش داد.

به گزارش فرادید، هیلاری کلینتون سال 2008 نیز رقیب باراک اوباما بود اما نتوانست به عنوان کاندیدای نهایی دموکرات ها در انتخابات مطرح شود.

اگر او بتواند در انتخابات سال 2016 پیروز شود اولین زنی خواهد بود که در آمریکا به مقام ریاست جمهوری رسیده است.

اما او اولین زنی نیست که در آمریکا وارد سیاست شده است. پیش از او مادلین آلبرایت و کاندولیزا رایس جزو مهمترین سیاستمداران زن امریکا در ساله های اخیر بوده اند.

نشریه نشنال جورنال گزارشی از اولین زنان سیاستمدار آمریکا منتشر کرده است.

ویکتوریا وودهال
ویکتوریا وودها یکی از رهبران جنبش حق رای زنان بود، و اولین زنی بود که در سال 1872 کاندیدای ریاست جمهوری شد.

زنان آمریکا

الیزابت کدی استانتون
استانتون اولین زنی بود که برای رسیدن به مجلس نمایندگان، در سال 1866، نامزد شد. او در این عکس به همراه سوزان بی آنتونی، از اعضای جنبش حق رای برای زنان حضور دارد.

زنان آمریکا

بلوا لاک وود
لاک وود در سال 1884، اولین زنی بود که وکالتش در محضر دادگاه عالی، پذیرفته شد.

زنان آمریکا

سوزان سالتر
سالتر، زمانی که در سال 1887 به شهرداری آرگونیا در کانزاس برگزیده شد، به اولین زن شهردار در آمریکا و اولین زنی که برای ادارۀ دفتر سیاسی در آمریکا برگزیده می‌شود، بدل شد.

زنان آمریکا

مارتا هیوز کَنون
کنون در سال 1896، به اولین زنی بدل شد که به سنای ایالتی راه یافت. این عکس حوالی سال 1880 از او گرفته شده است.

زنان آمریکا

ژانت رَنکین
در سال 1916، رنکین اولین زنی بود که به کنگره راه می‌یافت. او نمایندۀ ایالت مونتانا بود. او یکی از معدود فعالان جنبش حق رای بود که توانستند به کنگره راه پیدا کنند، و تنها عضو کنگره بود که در جنگ جهانی اول و دوم علیه مشارکت آمریکا در جنگ رای داد.

زنان آمریکا

مای الا نولان
وقتی که همسر نولان، جان نولان از ایالت کالیفرنیا، چند هفته پس از ششمین پیروزی متوالیش درگذشت، مای الا مابقی دوران کنگرۀ شصت و هفتم را جایگزین او شد. او اولین زنی بود که جانشین همسرش می‌شد و همچنین اولین بیوه‌ای بود که در کنگره حضور داشت. او همچنین اولین زنی بود که (در سال 1925) ریاست یکی از کمیته‌های کنگره را بر عهده داشت.

هَتی کاراوِی
کاراوی، در سال 1932، تبدیل به اولین زنی شد که به سنا راه پیدا کرد. او سناتور ایالت آرکانزاس بود.

زنان آمریکا

نلی تایلو راس
زمانی که همسرِ راس، ویلیام راس، که به تازگی در سال 1924 به فرمانداری ایالت وایومینگ برگزیده شده بود، درگذشت، رهبری حزب دموکرات، او را به عنوان جانشین وی نامزد کرد. در سال 1925، او به اولین زن فرماندار در ایالات متحده بدل شد. او حتی توانست به معاونت کمیتۀ ملی دموکراتیک و ریاست موسسۀ ضرب پول ایالات متحده برسد.

زنان آمریکا

فرانسس پرکینز
در سال 1933، فرانکلین روزولت، رییس جمهور وقت آمریکا، پرکینز را به وزارت کار منصوب کرد و او بدل به اولین زنی شد که در یک کابینۀ دولت حضور داشت.

زنان آمریکا

ساندرا دی اوکانر
در سال 1981، اوکانر اولین زنی شد که در دادگاه عالی آمریکا صاحب کرسی شد.

زنان آمریکا

سارا پیلین
وقتی که جان مک‌کین، پیلین را به معاون اولی خود انتخاب کرد، پیلین به اولین زن جمهوری‌خواهی بدل شد که در یک کمپین انتخابات ریاست جمهوری حائز این مقام بوده است.

زنان آمریکا

ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید