هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۱۱

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۱۱

با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۱۱ مهرماه در برخی استان‌های شمالی کشور بارش باران رخ می‌دهد.

کد خبر : ۹۹۲۰۵
بازدید : ۵۲۵۴

فرادید | براساس پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری ایران امروز ۱۱ مهرماه و فردا بارش باران در استان‌های اردبیل و گیلان و گاهی بارش پراکنده در برخی مناطق مازندران و گلستان رخ می‌دهد.

از سه‌شنبه تا جمعه در اردبیل و سواحل خزر بارش باران و روند کاهش دما حدود ۳ تا ۷ درجه پیش‌بینی می‌شود همچنین رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت تا آخر هفته جاری در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در برخی ساعات مورد انتظار است.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران؛ دریای خزر امروز مواج است و از سه‌شنبه تا آخر هفته جاری نیز مواج پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی دو روز آینده در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل و شرق کرمان در برخی ساعت وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

با ورود سامانه کم فشار حاره‌ای از روی اقیانوس هند به دریای عمان و تاثیر آن در جنوب شرق کشور، امروز در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و دریای عمان بارندگی شدید و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

آب‌های دریای عمان و تنگه هرمز طی این مدت مواج و این شرایط منجربه صدور هشدار قرمز در این نواحی شده است.

آسمان تهران فردا صاف، همراه با غبار صبحگاهی و در بعدازظهر قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه نیز صاف، همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

امروز و فردا اهواز با بالاترین دمای ۴۳ و ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۱۵ و ۱۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید