قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۱۲

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۱۲

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۲ مهرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۵۹ دلار و ۵۱ سنت رسید.

کد خبر : ۹۹۲۳۴
بازدید : ۴۶۷۲

فرادید | نوسان در بازار طلا ادامه دارد. امروز ۱۲ مهرماه قیمت هر اونس طلای جهانی با کاهش ۰.۲۲ درصد به ۱۷۵۹ دلار و ۵۱ سنت رسید.

پس از سقوط قیمت طلا به ۱۷۲۰ دلار در اواسط هفته، ارزش این فلز گرانبها با بهبود سریع دو رقمی در روز جمعه به ۱۷۶۰ دلار رسید.

به گزارش فرادید؛ فشار اصلی نزولی بر طلا در حالی ایجاد شد که بازار‌ها برای کاهش قیمت فدرال رزرو در ماه نوامبر آماده شده بودند. این امر باعث افزایش بازده خزانه داری آمریکا و دلار آمریکا در حالی که فشار شدید نزولی بر طلا می‌شود، شد.

عملکرد قوی طلا در پایان هفته نشان داد که بازی برای فلز زرد هنوز به پایان نرسیده است، زیرا ترس از رکود تورمی دوباره افزایش یافته است و چشم انداز فنی جدیدی برای فلز زرد بسیار امیدوار کننده به نظر می‌رسد. البته صعود بازدهی اوراق خرانه‌داری آمریکا و تقویت شاخص دلار از مهم‌ترین موانع پیش روی طلا در ماه‌های اخیر محسوب می‌شدند.

جانت یلن معتقد است اگر سقف بدهی دولت افزایش نیابد یک بحران اقتصادی به وقوع خواهد پیوست. اگر دولت آمریکا از این جهت در تنگنا قرار گیرد، احتمالا قیمت طلا واکنش نشان خواهد دارد. یک اظهار نظر دیگر نیز وجود دارد مبنی بر اینکه احتمالا در ماه جاری یک دوره رکود تورمی به وقوع خواهد پیوست. این مسائل احتمالا از کانال شاخص دلار بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارند.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا‌های RJO Futures، به کیتکو نیوز گفت: بازدهی خزانه و دلار بخش عمده تاثیرات بر قیمت طلاست. بین بازده بالاتر و فلزات همبستگی معکوس وجود دارد. هنگامی که بازدهی افزایش می‌یابد، قیمت فلزات گرانبها کاهش و دلار افزایش می‌یابد.

پاویلونیس اظهار کرد: طلا ثبات ندارد و اگر این فلز گرانبها به زیر ۱۶۷۳ دلار برسد، بازار می‌تواند تا ۱۵۵۰ دلار در هر اونس تسویه شود.

نیکی شیلز، رئیس استراتژی فلزات MKS PAMP GROUP، اظهار کرد که با توجه به جهش شاخص دلار آمریکا، قیمت طلا بسیار خوب نگه داشته شده است. شیلز خاطرنشان کرد: پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که کاهش قیمت در ماه نوامبر آغاز می‌شود و تا اواسط سال آینده به پایان می‌رسد، ریسک نکردن سرمایه‌گذاران در کوتاه‌مدت به نفع دلار آمریکاست و نه طلا.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید