هشدار در مورد خوردن سیب

هشدار در مورد خوردن سیب

وی معتقد است که اگر سیب ترش با معده خالی خورده شود، واکنش در بدن افزایش می‌یابد. دلیل آن این است که سیب‌های تازه مملو از اسید هستند که متابولیسم بدن و معده را تسریع می‌کند.

کد خبر : ۹۹۲۸۸
بازدید : ۸۱۲۲

کسانی که دستگاه گوارششان با مشکل مواجه شده است، سیب را باید با احتیاط مصرف کنند و برخی افرادا که اصلاً غذا نمی‌خورند، یا فقط غذای پخته می‌خورند نیز نباید به گوارش خود با خوردن سیب آسیب برسانند.

النا سولوماتینا، متخصص تغذیه در روسیه در مقاله‌ای می‌نویسد که خوردن سیب در مقادیر زیاد چقدر خطرناک است. بنابراین، این میوه می‌تواند در افرادی با معده‌ای با اسیدیته بالا ناراحتی ایجاد کنند.

وی معتقد است که اگر سیب ترش با معده خالی خورده شود، واکنش در بدن افزایش می‌یابد. دلیل آن این است که سیب‌های تازه مملو از اسید هستند که متابولیسم بدن و معده را تسریع می‌کند.

سولوماتینا می‌افزاید: «کسانی که دستگاه گوارششان با مشکل مواجه شده است، سیب را باید با احتیاط مصرف کنند و برخی افرادا که اصلاً غذا نمی‌خورند، یا فقط غذای پخته می‌خورند نیز نباید به گوارش خود با خوردن سیب اسیب برسانند».

اما به گفته یک متخصص، سیب‌های شیرین برای دیابتی‌ها خطرناک هستند، زیرا حاوی ساکارز هستند. با این وجود، این متخصص خاطرنشان کرد که سیب یک محصول کم کالری و سالم است که حاوی ویتامین‌ها و فیبر زیادی است.

ریما مویسنکو در ادامه معتقد است که، بیش از حد سیب نخورید تا فشار به معده وارد نشود. بهتر است در نیمه اول روز سیب بخورید تا زمان کافی برای هضم آن وجود داشته باشد. میزان معمول روزانه خوردن سیب به عنوان میوه تازه در اواخر تابستان - اوایل پاییز، تا به میزان ۳۰۰ گرم است.

«در زمستان و بهار، ۱۰۰ گرم سیب کافی است. در روز‌ها و فصل‌هایی که سیب تازه وجود دارد، ۳۰۰ گرم سیب کافی است که می‌توانید این مقدار سیب را بخورید و سلامتی خود را افزایش دهید».

پیش از این در خبر‌ها امده بود که یک مطالعه که در ژورنال آمریکایی تغذیه بالینی، با شرکت ۴۰ فرد میانسال انجام شد، نشان می‌دهد که نیمی از این افزاد روزانه دو عدد سیب می‌خوردند و نیمی از آن‌ها به مدت دو ماه آب سیب می‌نوشیدند.

بعد از مدتی گروه‌ها جای خود را عوض کردند. حداکثر کلسترول در میان شرکت کنندگانی که سیب می‌خوردند (۵.۸۹) و آن‌هایی که هفته‌ها آب سیب می‌نوشیدند دارای کلسترول ۶.۱۱ بودند.

منبع: برترین ها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید