همه چیز درباره سریال شب بیدار

همه چیز درباره سریال شب بیدار

بررسی‌ها نشان می‌دهد که داستان شب بیدار، سوژه‌ای اجتماعی را دنبال می‌کند. عوامل سریال در این رابطه می‌گویند که فضای اصلی قصه در مورد یتیم در نگاه آموزه‌های دینی است.

کد خبر : ۹۹۳۴۹
بازدید : ۷۲۶۹

فرادید | سریال شب بیدار به کارگردانی رضا ابوفاضلی و تهیه‌کنندگی علی مهام، مجموعه تلویزیونی تازه شبکه دو سیما است. طبق اعلام سریال، قرار است که شب بیدار تا زمستان برای پخش آماده شود.

به گزارش فرادید؛ تهیه کننده شب بیدار در باره پیشرفت ساخت سریال می‌گوید که در حال حاضر نیز نزدیک به دو ماه است که تصویربرداری مجموعه در تهران و اطراف آن در حال انجام است و تاکنون ۳۰ درصد از تصویربرداری صورت گرفته است.

مهام گفته که تصویربرداری را با لوکیشن خانه و محل کار یکی از شخصیت‌های اصلی (محسن با بازی پرویز فلاحی پور) آغاز کردیم. در این کار چند شخصیت اصلی داریم که بازی دو شخصیت اصلی که در تقابل با یکدیگر هستند را پرویز فلاحی‌پور و عبدالرضا اکبری بر عهده دارند.

طبق گفته عوامل شب بیدار، این سریال بیش از ۷۰ لوکیشن دارد که نزدیک به ۱۶ لوکیشن اصلی و مابقی لوکیشن‌ها هم هرکدام چند روز کار دارند، بنابراین تولید سختی پیش روی عوامل است.

تهیه کننده می‌گوید که ۱۸۰ جلسه کاری پیش‌بینی کردیم که امیدواریم با توجه به شیوع کرونا دچار مشکل نشویم. ۸۲ بازیگر در سریال جلوی دوربین می‌روند که به گروه بازیگران اصلی ۲ بازیگر ظرف روز‌های آتی اضافه خواهد شد.

پرویز فلاحی پور، عبدالرضا اکبری، فریبا متخصص، شیوا خسرومهر، جعفر دهقان، مهدی سلوکی، پویا امینی، سارا احمدیان، بهزاد خداویسی، مریم موسویان و شاهد احمدلو ترکیب بازیگران اصلی را شکل می دهند.

همه چیز درباره سریال شب بیدار

قصه شب بیدار در مورد چیست؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که داستان شب بیدار، سوژه‌ای اجتماعی را دنبال می‌کند. عوامل سریال در این رابطه می‌گویند که فضای اصلی قصه در مورد یتیم در نگاه آموزه‌های دینی است.

علی مهام، تهیه کننده سریال در این باره گفته که تم اصلی در رابطه با یتیم‌نوازی است؛ به نوعی قیم بودن یک یتیم و مسئولیت‌هایی که برای طرف مقابل دارد مورد توجه است. در این مجموعه سعی شده از نگاه مذهبی و اجتماعی به این موضوع پرداخته شود و تلاش شده به این مهم بدون پرگویی و درشت‌نمایی و هنرمندانه توجه کنیم.

اما با این حال هنوز خط اصلی داستان سریال شب بیدار منتشر نشده است.

بیوگرافی بازیگران اصلی سریال شب بیدار

همه چیز درباره سریال شب بیدار

پرویز فلاحی پور

پرویز فلاحی‌پور بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. او متولد سال ۱۳۳۶ در تهران است. از مهم‌ترین آثار پرویز فلاحی‌پور می‌توان به بازیگری در سریال شهرزاد، سریال مرد هزارچهره و سریال یوسف پیامبر اشاره کرد.

او نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال ۱۳۸۰ در ۴۴ سالگی در سریال شب دهم به کارگردانی حسن فتحی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدی اش مانند سریال شهرزاد ۱، بیشتر نبود، اما تجربه خوبی برای پرویز فلاحی‌پور محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون حسین یاری، کتایون ریاحی، محمود پاک‌نیت و رویا تیموریان را تجربه کرد.

پرویز فلاحی‌پور در سال ۱۳۹۴ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. اثر مهم پرویز فلاحی‌پور در این سال، بازیگری در سریال شهرزاد ۱ به کارگردانی حسن فتحی محسوب می‌شود.

عبدالرضا اکبری

همه چیز درباره سریال شب بیدار

عبدالرضا اکبری، متولد ۱۳۳۲ درکرمان است. او در تئاتر، تلویزیون و سینما نقش آفرینی کرده است. او پدر پندار اکبری است.

اکبری در فیلم‌های سینمایی رهاتر از دریا، فرزند صبح، ایستگاه بهشت، اخراجی ها، دختری با کفش‌های کتانی، در سایه مادر و... حضور داشته است.

البته شروع فعالیت اکبری در تئاتر در سال ۱۳۴۷ بوده‌است. او کار خود را در نمایش‌های تلویزیونی از سال ۱۳۶۰ شروع کرد و در سال ۱۳۶۳ با شرکت در فیلم سینمایی «زندان دوله تو» (رحیم رحیمی‌پور) به عالم سینما قدم گذاشت.

فریبا متخصص

همه چیز درباره سریال شب بیدار

فریبا متخصص (زاده بروجرد)، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی است. وی در رادیو نیز به عنوان گوینده نمایش‌های رادیویی و دوبلور فعالیت می‌کند.

او ۵ خواهر و برادر و یک پسر به نام پوریا پوربهرامی دارد که در زمینه بازیگری فعالیت داشته و فارغ التحصیل مقطع لیسانس رشته سینما از کشور قبرس بوده و در حال حاضر مشغول به تحصیل در کشور آلمان است. او در کار‌هایی مانند در چشم باد به همراه مادر خود بازی کرد.

فریبا متخصص کار هنری خود را از سال ۱۳۶۰ با تئاتر آغاز کرد. او فعالیت خود را در تلویزیون و رادیو به ترتیب از سال‌های ۱۳۶۲ و ۱۳۶۸ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۰ به عرصه سینما راه یافت. او در سال ۱۳۷۰ موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته جامعه شناسی شد.

از دیگر کار‌های متخصص می‌توان به عروس مامان اشاره کرد.

شیوا خسرومهر

همه چیز درباره سریال شب بیدار

شیوا خسرو مهر متولد ۲۴ آبان ۱۳۵۰ در سبزوار، بازیگر است. او فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنر‌های زیبا است، پدرش نیز از فارغ التحصیلات هنر‌های زیبا رشته بازیگری و کارگردان تئاتر بود.

خسرومهر بازیگری را از ۵ سالگی با حضور در تئاتر‌های پدرش شروع کرد، اما نخستین تجربه حرفه‌ای او نقش آفرینی در سریال کاشانه بوده ست.

او تا کنون درفیلم‌های بسیاری از جمله نیمکت، انار‌های نارس، نقش نگار و عروسی مهتاب ایفای نقش داشته است.

جعفر دهقان

همه چیز درباره سریال شب بیدار
جعفر دهقان در سال ۱۳۳۹ در تهران متولد شد. بازیگری در تئاتر را از سال ۱۳۵۴ و همچنین بازی در سینما را از سال ۱۳۶۰ با فیلم «توجیه» به کارگردانی «منوچهر حقانی پرست» آغاز کرد.

او فنون رزمی را در فیلم‌هایی از جمله یاس‌های وحشی و شیر‌های جوان به نمایش گذاشت.

دهقان با بازی در فیلم حماسه مجنون توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد را به دست آورد. او در فیلم‌های دیگری از جمله مریم مقدس، گلوگاه شیطان، بوی پیراهن یوسف و حماسه مجنون نیز حضور داشته است.

مهدی سلوکی

همه چیز درباره سریال شب بیدار

مهدی سلوکی، بازیگر تلویزیون و سینما سال ۱۳۶۱ در اصفهان متولد شد. او در هنرستان رشته‌ی گرافیک را برگزید و در همین مقطع بود که جذب کار تلویزیونی شد. او در سال ۱۳۷۹ دیپلم خود را از هنرستان مالک اشتر تهران دریافت کرد. او برادر کوچک‌تر محمد سلوکی مجری تلویزیون است.

مهدی سلوکی اولین بار در تلویزیون حضور یافته و سال ۱۳۸۰ در ۱۹ سالگی در سریال چراغ‌های خاموش به کارگردانی کاظم بلوچی بازی کرده است. اگرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدی اش مانند سریال پنج کیلومتر تا بهشت، بیشتر نبود، اما تجربه خوبی برای مهدی سلوکی محسوب می‌شود.

او همکاری با هنرمندانی همچون فرامرز صدیقی، رحیم نوروزی، محمد مهدی فقیه و محمد‌باقر صحرارودی را تجربه کرده است.

سلوکی همچنین در فیلم‌های سینمایی دنیای پر امید، ما همه گناهکاریم، پاتو زمین نذار، کریستال، پروانگی و ... نقش آفرینی داشته است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید