قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۱۵

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۱۵

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۵ مهرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۵۹ دلار و ۸۱ سنت رسید.

کد خبر : ۹۹۳۵۹
بازدید : ۵۴۸۵

فرادید | طلا به رغم افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، اما در نمودار با کاهش ۰.۱۷ درصدی نشانه گذاری شده است. امروز ۱۵ مهر ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار به ۱۷۵۹ دلار و ۸۱ سنت رسید.

در حالی که دلار نزدیک به بالاترین رکورد سال ۲۰۲۱ قرار دارد و به جذابیت طلا برای سرمایه گذاران غیرآمریکایی لطمه زده است، بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا هم به بالاترین حد از ژوئن صعود کرده است.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکت در این باره گفت: روند قیمت طلا به دلیل انتظارات درباره تحکیم سیاست پولی آمریکا به سمت نزولی مایل شده است. همچنان نشانه‌های قابل توجهی از افزایش هزینه‌ها در اقتصاد جهانی وجود دارد و بانک‌های مرکزی روی این موضوع تمرکز کرده اند.

به گزارش فرادید؛ افزایش نرخ تورم معمولا سبب افزایش سرمایه گذاری در بازار طلا می‌شود، اما همزمان کاهش نرخ بهره موجب بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه دولت‌ها می‌گردد و این به معنای بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلاست.

در حال حاضر تمرکز اصلی سرمایه گذاران بر روی آمار‌هایی است که روز جمعه از بازار کار آمریکا منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود اقتصاد آمریکا در ماه سپتامبر ۴۸۸ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده باشد.

هان تان، تحلیلگر ارشد بازار Exinity می‌گوید بازار طلا تمایلی به انجام یک حرکت قاطع پیش از گزارش NFP ندارد. زیرا به چشم انداز نزدیک آغاز تیپرینگ فدرال رزرو که باعث افزایش دلار و بازده اوراق قرضه ایالات متحده می‌شود، عادت کرده اند.

پیر ویرت، تحلیلگر فنی ActivTrades در یادداشتی گفت: طلا نمی‌تواند از موقعیت فعلی ریسک گریزی استفاده کند و باید از منطقه ۱۷۶۵-۱۷۷۰ دلار عبور کند تا به سطح مقاومت مهم ۱۷۹۰ دلار برسد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید