قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۱۷

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۷/۱۷

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۷ مهر ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۵۷ دلار و ۳۶ سنت رسید که نشان از کاهش ۰.۳۱ درصدی دارد.

کد خبر : ۹۹۳۸۰
بازدید : ۳۹۴۶

فرادید | ریزش قیمت در بازار طلای جهانی همچنان ادامه دارد. امروز ۱۷ مهر ماه قیمت هر اونس طلای جهانی با کاهش ۰.۳۱ درصد به ۱۷۵۷ دلار و ۳۶ سنت رسید.

گزارش مشاغل آمریکا یکی از آمار‌های مهم بود که اگر نتیجه بدی داشت می‌توانست برای طلا خبر خوبی باشد. این اتفاق رخ داد و آمار اشتغال کمتر از حد انتظار بود.

اگر آمار سپتامبر بالای ۵۰۰ هزار اشتغال جدید را نشان داد، طلا روند نزولی خود را ازسرخواهد گرفت، زیرا بازار‌ها منتظرند تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا از دسامبر آغاز شود و این انتظارات ارزش دلار و بازده اوراق قرضه آمریکا را تقویت خواهد کرد.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود اکثر مقامات این بانک موافق هستند در صورت مطلوب بودن گزارش اشتغال سپتامبر، تعدیل برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه از نوامبر آغاز شود. تعدیل تدابیر محرک مالی و نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن لطمه می‌زند.

به گزارش فرادید؛ اورت میلمن، متخصص فلزات گرانبها اعتقاد دارد: قیمت طلا نسبت به داده‌های اقتصادی بسیار حساس بوده است. با عین حال دو حوزه‌ای که تقاضای امن را از طلا دور می‌کند، بازار اوراق قرضه و ارز‌های رمزنگاری شده است.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد منطقه آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA، طلا در آسیا با تقاضای سرمایه گذاران برای خرید این فلز ارزشمند به عنوان پوشش ریسک پشتیبانی شده است. سرنوشت طلا با انتشار گزارش اشتغال ماهانه غیرکشاورزی آمریکا در روز جاری مشخص خواهد شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد OANDA در بازار گفت: با توجه به بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری به ۱.۶۰ درصد، قیمت طلا بسیار شکننده است.

وی گفت: سطح ۱۷۰۰ دلار برای شمش طلا از نظر معامله‌گران طلا، قریب‌الوقوع به نظر می‌رسد و بسیاری از آن‌ها به پایین‌ترین سطح در ماه مارس، یعنی ۱۶۷۰ دلار توجه دارند. بازنشانی انتظارات تورمی به هیچ وجه به نفع قیمت طلا نیست، در واقع، فقط مقدمه‌ای برای بازگشت سرمایه خواهد بود.

مویا بیان کرد: اگر طلا بتواند نشانه‌هایی از ثبات را نشان دهد، سرمایه‌گذاران بلندمدت برمی‌گردند و این موضوع روی بهبود اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۲ تاثیر خواد داشت و در نهایت منجر به ضعیف شدن دلار می‌شود. با وجود همه این‌ها، هنوز موافقانی برای سرمایه‌گذاری روی طلا وجود دارد، اما این فلز گرانبها به قیمت‌گذاری بالاتر پاسخ نمی‌دهد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید