جزییات سوختن دختر جوان در آتش؛ خودسوزی یا قتل؟!

جزییات سوختن دختر جوان در آتش؛ خودسوزی یا قتل؟!

خواهرم در را هم قفل کرده بود و پدرم می‌خواست او را نجات دهد که دست و صورت خودش هم سوخت. حالا من در غم از دست دادن خواهرم سوگوارم، اما تهمتی که به پدرم زده اند، داغ من را سنگین‌تر می‌کند. شما را به خدا کاری کنید که این شایعه ادامه پیدا نکند.

کد خبر : ۹۹۴۰۵
بازدید : ۴۵۱۵

خودسوزی زن جوان به نام فائزه ملکی در سنندج شایعه ساز شد. فائزه ملکی در سنندج اقدام به خودسوزی کرد. شایعات حاکی از آن بود که پدر فائزه ملکی او را به آتش کشیده است، اما خانواده فائزه ملکی این شایعه را تکذیب کردند. رسیدگی به پرونده خودسوزی فائزه ملکی در جریان قضایی قرار دارد.

همه چیز از یک عکس شروع شد. عکس دست دختری جوان که در آتش جزغاله شده بود و بعد نوشته‌ای کوتاه از سوی فردی که ادعا می‌کرد در بستر بیماری این دختر به عنوان پزشک معالج او حاضر بوده و مطلع شده که پدر این دختر، او را زنده زنده سوزانده است.

در حالی که دختر جوان به نام فائزه ملکی نیا بعد از چند روز دست و پنجه نرم کردن با مرگ، جان خود را از دست داد؛ خبر به قتل رسیدن او توسط پدرش در فضای مجازی منتشر شد. به همین بهانه با اقوام نزدیک فائزه ملکی و دادستان سنندج گفتگو کردیم تا پشت پرده این شایعه روشن شود.

در روستای دولت آباد سنندج همه جا حرف از فائزه است.

«این حرف‌ها را باور نکنید خانم جان! پدرش او را به آتش کشیده دیگر کدام است؟! دختر خودش را سوزانده بود. دیروز هم مراسم خاکسپاری اش بود.» این‌ها را اولین فردی که از اهالی روستا با او صحبت می‌کنم می‌گوید. اما بعدی و بعدی‌ها هم همین حرف‌ها را تکرار می‌کنند.

تا اینکه بالاخره موفق می‌شوم با زیبا ملکی نیا، خواهر فائزه صحبت کنم. زیبا در توضیح جزئیات حادثه‌ای که برای خواهرش رخ داد می‌گوید: «خواهرم متولد سال ۷۸ بود.۵ سال قبل ازدواج کرد، اما از ۲ سال پیش با شوهرش اختلاف پیدا کردند.

حدود ۸ ماه پیش بود که به خانه پدری آمد و تصمیم گرفت از همسرش جدا شود. بالاخره یک ماه قبل طلاق گرفت. من و فائزه خیلی به هم نزدیک بودیم و او در این اواخر بار‌ها وقتی با من درددل کرده بود به من می‌گفت که می‌خواهد خودش را از این زندگی خلاص کند. اما من حرف او را جدی نمی‌گرفتم.»

خواهر فائزه در ادامه در مورد روز حادثه گفت: «آن روز خواهرم به همراه پدرم و خواهر کوچکترم در باغ بودند. گاهی فائزه با خواهر کوچکم که کلاس چهارم دبستان است بگومگو می‌کرد و ان روز هم بحثشان شده بود و فائزه یک سیلی به صورت خواهر کوچکم زده بود.

پدرم هم به او اعتراض کرده بود. ساعتی بعد صدای فریاد فائزه از توالت انتهای باغ آمده بود و پدرم متوجه شده بود که فائزه خودش را به آتش کشیده است. البته دعوا با خواهرم دلیل این تصمیم نبود، ولی بهانه‌ای شده بود تا فائزه فکری را که مدت‌ها در سر داشت عملی کند.

خواهرم در را هم قفل کرده بود و پدرم می‌خواست او را نجات دهد که دست و صورت خودش هم سوخت. حالا من در غم از دست دادن خواهرم سوگوارم، اما تهمتی که به پدرم زده اند، داغ من را سنگین‌تر می‌کند. شما را به خدا کاری کنید که این شایعه ادامه پیدا نکند.»

از رزیدنتی که شایعه ساخت شکایت می‌کنیم

دختر عمه فائزه ملکی در ادامه ماجرای آتش گرفتن فائزه را اینطور شرح می‌دهد: «فائزه سابقه خودکشی داشت و یک بار زمانی که هنوز طلاق نگرفته بود ماده شیمیایی خورده بود و اقدام به خودکشی کرده بود. پدر و مادر فائزه از هم جدا شده اند و بعد از طلاق فشار روحی زیادی روی او بود.

برای همین اقدام به خودسوزی کرد. دایی من قصد داشت او را نجات دهد و خودش هم دچار سوختگی شد. اما یک رزیدنت بیمارستان حرف‌هایی در مورد این حادثه زد که اصلا حقیقت نداشت و بابت این شایعه خانواده دایی من قصد شکایت از او را دارند.

این رزیدنت گفته بود پشت حرف‌هایی که زده است می‌ایستد، اما امروز که به بیمارستان مراجعه کردیم، حراست و مدیریت گفتند از او خبری ندارند. از طرفی ادعا کرده بود از فائزه صدای ضبط شده دارد با اینکه وقتی مادر من برای دیدن فائزه رفته بودند، گفته بودند که فائزه اصلا توان حرف زدن ندارد.»

دختر عمه فائزه در ادامه گفت: «فکرش را بکنید ما داغدار و عزاداریم و در این شرایط به شماره تلفن اقوام نزدیک ما زنگ می‌زنند و به ما ناسزا می‌گویند. خاله من یعنی عمه فائزه؛ بیماری قلبی دارد و در این روز‌ها به خاطر تماس مردم حال بدی پیدا کرده است.

ما حتما از رزیدنتی که شایعه قتل فائزه توسط پدرش را ساخت شکایت می‌کنیم و دادستانی پیگیر این ماجراست. عده‌ای هم به فائزه تهمت زدند و گفتند او دوست پسر داشته است. این قضاوت‌ها و تهمت‌ها درست نیست. فائزه فقط یک ماه بود جدا شده بود.»

جباری دادستان سنندج: با افرادی که به شایعات دامن می‌زنند برخورد می‌کنیم

جباری دادستان سنندج در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار رکنا، در خصوص حادثه فوت فائزه ملکی گفت: «زن جوان ۲۲ ساله تحت عنوان سوختگی ناشی از سانحه در بیمارستان بستری شده بود. این در حالی بود که هیچ فردی بابت این حادثه شکایتی ثبت نکرده بود. بعد از چند روز دختر جوان به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داد.

در همان حال فردی در صفحه شخصی خود ادعا کرد که در جریان قتل این دختر هست. ماموران اداره آگاهی و پلیس جنایی به خاطر حرمت نفس و حرمت دم، رسیدگی به ماجرا را در دستور کار قرار دادند و به صورت جدی و مفصل تحقیقات را در خصوص کشف علت حادثه آغاز کردند.

تا این لحظه در تحقیقات محرز نشده که سوختگی عمدی و دیگر سوزی رخ داده است، اما تحقیقات ادامه دارد و نتیجه از طریق رسانه‌های معتبر و مورد تائید اعلام خواهد شد.» جباری در آخر گفت: «با افرادی که دست به شایعه پراکنی بی اساس می‌زنند برخورد جدی و قانونی خواهد شد.»

منبع: رکنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید